Het Schipperscafe deel 4

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door NVM, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Heb begrepen dat je wilt polijsten, dat kan, niet de lak maar de speciale vernislaag, die vernis moet minimaal een week uitharden voor een goed resultaat, voor het polijsten heeft de autolak handel speciale polijst pasta's van 3M . Die pasta is ook bij Airbrush Almere te koop.
     
  2. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Möge

    Gefeliciteerd Brecht :new-bday:

    Zo eerst de houten ring in de pvc buis bevestigen, eind van de dag testen op lekkage.
     
  3. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    Ik neem aan dat de mensen die in China bestellen ook niet het salaris van een Chinees willen? Dat is een van de redenen waarom het elders goedkoper is...
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    Hallo

    volledig akkoord met je redenatie
    maar dat het spul dat ze verkopen hier in de winkel en dan ook nog van daar komt is er over.
    als ik dan chinees materiaal krijg wil ik ook de chineese prijs er voor betalen
    ik had over laatst tulip stekkers gehaald .(die je gebruikt om video aan te sluiten)
    wel de qualiteit was zo goed dat ze zelf uit elkaar vielen als je der mee schudde
    ik had meer dan 1.20€ per stuk betaald .
    dan wil ik wel goed spul hebben dat meer dan 1 keer in en uit elkaar kan
    dat ik zulke qualiteit krijg voor 0.10 € uit china dan ga ik niet klagen maar hier wil ik voor dat geld wel goed materiaal.
    gr raf
     
  5. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    klopt ook helemaal :) de marges zijn in nederland op chinees spul ook belachelijk.. x2 is acceptabel. dus iets van 1.20 in china mag hier best 2.40 kosten maar je ziet wel is anders. ;)
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    X2 kan ik mee leven

    hier voor een µa7805 spannings stabilisator 2.75 € in china 0.11$ per stuk
    das 7.55€ voor 100 en gratis opsturen

    gr raf
     
  7. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    ja gelijk heb je ik doe het ook hoor ;) alleen heb ik wel een chinees salaris :( haha
     
  8. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Heet die Chinees die je salaris betaald soms Rutte ? , die lacht ook altijd.. :p.
     
  9. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    waha je zou het haast zeggen.. .
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hier word ik nu zóóó flauw van, he?

    Raf, niet persoonlijk opvatten, want het geldt voor iedereen die in China koopt, en met zijn allen veroorzaken we onze eigen ellende:

    Sorry dat ik het zeg, maar die prijs die je hier betaalt heeft NIKS met de kwaliteit van het materiaal te maken: of je het nu hier koopt of daar, het is hetzelfde spul, en de douane controleert alleen maar op invoerrechten, doet niet aan kwaliteitsverbetering.
    Je winkelier doet OOK niet aan kwaliteitsverbetering, maar moet wel zijn huur, belasting (meerdere: BTW, omzet, winst, en alle andere belastingen) en eigen eten ervan betalen.
    Kortom, die spullen zijn het zelfde, de prijs is hoger....
    Nu betaal JIJ "teveel" geld voor een artikel wat JIJ wilt hebben, en JIJ onderhoud daarmee degene die dat aan JOU verkoopt.
    Maar als die winkelier het niet voor die "achterlijke" prijs verkoopt, dan raakt hij zijn zaak, zijn levensonderhoud kwijt, en moet opeens iedereen opdraaien voor zijn uitkering, alleen maar omdat JIJ een spanningsregelaartje wilde hebben maar te beroerd was om er €2.75 voor neer te tellen....

    Waar jij voor betaalt, beste vriend, is de kwaliteit van leven hier in Europa!!!! En hoe minder bereid we zijn daarvoor te betalen, hoe harder die kwaliteit achteruitholt....

    Maar als je daar niet voor wilt betalen, dan moet je ook in China gaan wonen, tegen chinees salaris, met chinese arbeidsomstandigheden, en chinese gezondheidszorg en sociale zekerheden.

    DAN HEB JE RECHT VAN SPREKEN!

    Maar als jij graag je sociale zekerheid wilt, je ziektekostenverzekering, het prettig vind dat iedere week het afval voor je deur weggehaald word etc etc, dan moet je gewoon een vent wezen, en die €2,75 voor een spanningsstabilisator betalen! En dan koop je er maar 1 in plaats van 100 voor 7,55 Euro, bespaar je nog steeds €4,80.... wat heb je nu aan 100 van die dingen?

    Groet, Bert
     
  11. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Waarom, mag een winkelier hier in NL wel zo'n woekerwinst maken en nog € 6,75 verzendkosten opvoeren?
    En waarom zou ik zelf niets mogen bestellen in China?
    We zijn toch niet verplicht om de NL middenstand te sponseren !!!
    en een dief te zijn van mijn eigen portemonnee, ik dacht het niet :nooo:

    Eerst maar een Senseo nu :morning:
     
  12. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Plaatselijke middenstand weer gesponsord met een APK.
    Heb een briefje waarop staat dat ik de auto weer een jaar mag gebruiken.
     
  13. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    dat geeft hij ook aan, je mag best in china bestellen maar ik als fietsenmaker kan wel fietsen die door mensen via internet besteld zijn repareren... en dan ben je nog te duur... 1 ze gunnen je geen fiets en 2 ze gunnen je de arbeid maar ze vinden je wel te duur... dus wij moeten voor niks werken? bekijk het eens vanuit je eigen schoenen... ga jij naar je werk voor niks? ik niet. ik steun daarom de lokale middenstander want dat is niet zo vreemd die heeft ook zijn vaste lasten net als een ieder hier....
     
  14. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Als mijn fiets kapot is maak ik hem zelf en als hij op is bestel ik weer een nieuwe !
    nogmaals , waarom zou ik een dief zijn van mijn eigen portemonnee ??
    er blijven genoeg (N)/Medelanders over die wel jou fietsenwinkel sponseren !
     
  15. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    Hallo

    volledig akkoord maar ook weer niet
    ik ben een paar weken bezig een schakeling te maken en te programmeren en dergelijke
    wat ik plezant vind hoor dat niet weg
    nu koop ik hier spullen om die schakeling te bouwen die me aardig wat kosten maar geen probleem
    de schakeling kost me een goeie 50 euro alles bij elkaar
    maar diezelfde schakeling die meer mogelijkheden heeft kan ik bij conrad kopen voor 42.33€ en daar staat ze in elkaar en heb ik ook nog eens 2 jaar garantie
    als ik het plezier aan het programmeren niet had dan had ik die schakeling bij conrad ghekocht en had de winkelier er hier ook niets aan verdient
    waar om ik die 100 stabilisatoren nodig heb is dat ik aan een 24 meter lange spoorbaan bezig ban waar een 100 printjes komen onder te zitten die allemaal van een centrale voeding af takken en zelf per print de 5 volt maken

    en dan wil het nogal oplopen om hier de middenstand te steunen

    maar een beter voorbeeldje
    een speciale servo kost hier 63 euro en das veul geld
    in nederland kost die zelfde servo 25 euro en dat is redelijk betaalbaar
    maar in china kost diezelfde servo 3.50 euro portkosten loos opgestuurd

    ik vind dus wel dat de middenstand er iets aan mag verdienen maar wat ik hier schets is diefstal gelijk in brussel

    gr raf
     
  16. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    en dat valt nou behoorlijk mee de cijfers blijven dalen en de kosten blijven stijgen... een dief van eigen portomonee is nooit handig zeker niet maar met zijn allen helpen we dan inderdaad de lokale middenstand naar de klote.
     
  17. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    ook mee eens raf het is allemaal een beetje dubbel :( misschien moeten we eens gaan kijken op wie we gaan stemmen :) het bij de basis aanpakken ;)
     
  18. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Steeds vaker probeer ik te onderhandelen over de prijs van een artikel dat ik nodig heb, steeds vaker lukt dat ook nog want er schijnt behoorlijk wat rek te zitten in die prijzen, ook de verzendkosten sleep ik er wel eens uit. Als een Nederlands bedrijf stug blijft volhouden dan confronteer ik ze met de prijs van de concurrentie en dat heeft ook vaak succes. Ik heb niet de indruk dat ze er een boterham minder om hoeven eten. Ze wilden toch zo graag "marktwerking" ? , onderhandelen is een onderdeel van die marktwerking.
     
  19. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    En ook met u eens begrijp me niet verkeerd, u lost het helemaal zelf op, heb ik zeker geen moeite mee. Dus kopen op internet en zelf maken is zeker +1 maar de klanten die wij krijgen die bij de Hema een fiets kopen en na 300 meter de wielen krom zijn, die komen bij ons terecht, en dan komt de prijs van 90 euro per wiel om de hoek, dat is velg RVS incl spaken RVS en arbeid per wiel een kleine 60 minuten. Tsja dan kom je op 180 euro uit, maar dan heb je een kwaliteit wiel. En dan ben ik te duur. En dat zijn overigens wielen die in merk fietsen standaard gemonteerd worden ;) dus in dit geval is goedkoop gewoon duurkoop.
     
  20. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Als een Lidl of Aldi fietsen in de aanbieding gooit en ze komen die fiets bij jou laten repareren moet je blij zijn heb je werk, je kan die zelfde fietsen verkopen voor dezelfde prijs, dan krijg je een goed lopende winkel !
    En anders moet je de Lidl of de Aldi aanklagen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina