Hallo
volledig akkoord met je redenatie
maar dat het spul dat ze verkopen hier in de winkel en dan ook nog van daar komt is er over.
als ik dan chinees materiaal krijg wil ik ook de chineese prijs er voor betalen
ik had over laatst tulip stekkers gehaald .(die je gebruikt om video aan te sluiten)
wel de qualiteit was zo goed dat ze zelf uit elkaar vielen als je der mee schudde
ik had meer dan 1.20€ per stuk betaald .
dan wil ik wel goed spul hebben dat meer dan 1 keer in en uit elkaar kan
dat ik zulke qualiteit krijg voor 0.10 € uit china dan ga ik niet klagen maar hier wil ik voor dat geld wel goed materiaal.
gr raf
Hier word ik nu zóóó flauw van, he?
Raf, niet persoonlijk opvatten, want het geldt voor iedereen die in China koopt, en met zijn allen veroorzaken we onze eigen ellende:
Sorry dat ik het zeg, maar die prijs die je hier betaalt heeft NIKS met de kwaliteit van het materiaal te maken: of je het nu hier koopt of daar, het is hetzelfde spul, en de douane controleert alleen maar op invoerrechten, doet niet aan kwaliteitsverbetering.
Je winkelier doet OOK niet aan kwaliteitsverbetering, maar moet wel zijn huur, belasting (meerdere: BTW, omzet, winst, en alle andere belastingen) en eigen eten ervan betalen.
Kortom, die spullen zijn het zelfde, de prijs is hoger....
Nu betaal
JIJ "teveel" geld voor een artikel wat
JIJ wilt hebben, en
JIJ onderhoud daarmee degene die dat aan
JOU verkoopt.
Maar als die winkelier het niet voor die "achterlijke" prijs verkoopt, dan raakt hij zijn zaak, zijn levensonderhoud kwijt, en moet opeens
iedereen opdraaien voor zijn uitkering, alleen maar omdat JIJ een spanningsregelaartje wilde hebben maar te beroerd was om er €2.75 voor neer te tellen....
Waar jij voor betaalt, beste vriend,
is de kwaliteit van leven hier in Europa!!!! En hoe minder bereid we zijn daarvoor te betalen, hoe harder die kwaliteit achteruitholt....
Maar als je daar niet voor wilt betalen, dan moet je ook in China gaan wonen,
tegen chinees salaris, met chinese arbeidsomstandigheden, en chinese gezondheidszorg en sociale zekerheden.
DAN HEB JE RECHT VAN SPREKEN!
Maar als jij graag je sociale zekerheid wilt, je ziektekostenverzekering, het prettig vind dat iedere week het afval voor je deur weggehaald word etc etc, dan moet je gewoon een vent wezen, en die €2,75 voor een spanningsstabilisator betalen! En dan koop je er maar 1 in plaats van 100 voor 7,55 Euro, bespaar je nog steeds €4,80.... wat heb je nu aan 100 van die dingen?
Groet, Bert