Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha Koen, via via en dan nog een keer.
Ik volg die replica van dat russische fregat, dan krijg je op een bepaald moment dat de kapitein een verhaal plaatst in het russisch, klik je op de auteur dan kan je een "vertaling" zien, kom je verder leuke foto's tegen kijk je van wie die zijn.
En blijkt dat die deze plaatjes heeft.

Er stond net weer eens een Engelstalige klusjesman voor m'n deur, wit busje met Brits kenteken. Die gasten beginnen mijn strot uit te hangen...
In Leiden zijn ze de laatste tijd ook actief Politie waarschuwt voor klussende oplichters - Leiden - dichtbij.nl - Groot-Leiden

Ik heb in het verleden al meerdere malen melding gemaakt bij de politie over dit soort tuig, politie zegt vervolgens dat ik ze vriendelijk moet bedanken voor hun aanbod.
Ben helemaal klaar met vriendelijk zijn tegen het tuig, ze blijven toch steeds terugkomen en ze spreken niet eens Nederlands.
Een buitenlander die hier wil wonen moet een inburgeringscursus doen en de Nederlandse taal kennen, maar een buitenlander die hier wil werken hoeft kennelijk geen Nederlands te spreken.

De politie kan of wil er niets tegen doen.......

Wij gaan (of moet ik ondertussen gingen zeggen:() altijd in voor- en najaar naar Turkije (meestal Antalya). Dan is het tenminste nog te doen (hoewel we het eind september vorig jaar ook afschuwelijk warm hebben gehad). Gelukkig kunnen wij het hoogseizoen vermijden:D.

ik wilde expres een keer in het hoogseizoen, dat had ik nog nooit gedaan :)
Maar die hitte daar was gewoon niet leuk meer de laatste dagen.
en het marine museum was nog gesloten ook :shock:

Proost Manus, hier een MB! :proost:

Laat um smaken Arie , heb hier de frituurpan maar is opgetuigd met verse olie, straks een garnituurtje van bamihap-patat en croquetten , heb geen zin om te koken vandaag.
Vanavond op tijd naar bedje wil ik nog een uurtje of 6 slaap pakken , om 03:30 gaat de wekker en dan op pad , 't weer lijkt mee te werken volgens de voorspellingen.

Laat um smaken Arie , heb hier de frituurpan maar is opgetuigd met verse olie, straks een garnituurtje van bamihap-patat en croquetten , heb geen zin om te koken vandaag.
Vanavond op tijd naar bedje wil ik nog een uurtje of 6 slaap pakken , om 03:30 gaat de wekker en dan op pad , 't weer lijkt mee te werken volgens de voorspellingen.

het harde leven van een sportvisser Manus

het harde leven van een sportvisser Manus

Harde leven , Jan? Ze zijn gewoon niet wijs!!!!
  • Eerst hun nest uit op een uur dat een normaal mens slaapt;
  • Dan een hoop moeite doen om die vissen aan de haak te slaan;
  • Als ze er eentje hebben weer veel moeite doen om ze weer van de haak af te krijgen;
  • Dan zich in allerlei bochten wringen en die vis smeken om lief in de camera te kijken;
  • Dan ze weer tergzetten in het water en zeggen dat ze niet terug moeten komen omdat je ze anders wel weer eens au zou kunnen doen.
Dat is toch niet normaal? En het dan nog gek vinden dat de Goden gaan zitten janken van ellende als ze dat moeten aanzien, zodat ze zeiknat van de regen worden.

Harde leven , Jan? Ze zijn gewoon niet wijs!!!!
Dat is toch niet normaal? En het dan nog gek vinden dat de Goden gaan zitten janken van ellende als ze dat moeten aanzien, zodat ze zeiknat van de regen worden.

Veel visserslatijn en nooit gedaan Ad ? , praktijk is wel ietsje anders :rolleyes: , ga maar een keertje mee...:p.

Wel oppassen met duimen en vingers hoor

images

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back