Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het fosfor waar men het over heeft zit waarschijnlijk in granaten die nu zo'n beetje doorgerot zijn. Dan komt het fosfor vrij, drijft op en spoelt aan.
Ligt op het strand, nog lekker nat. Ziet er uit als barnsteen (leuk dus) en iemand pakt het op. Maakt het droog en plotseling staat "dat leuke steentje" in de fik en is niet te blussen.

Ikzelf weet niet hoe het fosfor dat gebruikt werd tijdens de oorlog eruit ziet, waarschijnlijk zou ik het leuke steentje meenemen en een mooi warm plekje geven in mijn huis.
Ik weet dat fosfor een reactie geeft bij lucht/water en warmte, maar hoe het eruit zou zien :nooo:
Zorgelijk.

In dit artikel word fosfor wel genoemd samen met TNT en gifgas Duizend (en meer) bommen en granaten in Noordzee - BNR Nieuwsradio
Vroeger liep ik vaak over het strand van Knokke-Heist, opzoek naar haaientanden. Voor de kust van Knokke ligt een "haaienkerkhof", tijdens een storm word "het graf" geschud waardoor er na de storm aardig wat haaientanden op het strand te vinden zijn.
Wist niet dat daar voor de kust ook een munitiedumpplaats ligt, op het strand heb ik nooit munitie gevonden, wel in de duinen (Het Zwin) vond ik eens een granaat uit WO2.

De politie was not amused toen ik de granaat in één hand op de fiets af kwam geven op het bureau, ik had in de eerste instantie de granaat als een trofee in mijn kamer op de tv gezet maar vader wou dat ik hem direct naar de politie zou brengen.
Ik was toen nog jong en naïef :-)

Hond is uitgeperst en het bier is ook al weer op!

Nu m'n mandje maar is in.
~
@BuienRadarNL: Vandaag een #warme dag met geregeld #zon. Vanavond enkele (onweers)buien. Weersverwachting voor vandaag en morgen - Buienradar.nl

Vandaag is het vrij zonnig en warm. Eind middag meer bewolking en vanavond enkele buien. Middagtemperatuur rond 21°C. #Rijnmond

@MeteoVoorne: Het wordt vandaag bijzonder zacht voor de tijd van het jaar met lokaal 21C, er is af en toe zon, en tegen de avond is er kans op een bui.

hallo
goeie morgen
vandaag gaat de 21 op de werk bank
uitvogelen waar het hoge stroom verbruik vandaan komt bij de diepte regelaar
want meer dan 5 amp is voor deze schakeling niet normaal

voor de rest wat telefoontjes plegen en wat bezig aan de stokjes zodat de caravan uit de motte ballen komt en herstelt kan worden

gr raf

Moghú heren,

15,1° , 2 Bft Z , licht bewolkt.

Zie ik nou de Brent klaar liggen om de Triton te assisteren vanavond ?

Beetje rommeldagje hier met van alles en nog wat.

Koffie staat klaar.

hallo

de accu van de 2540 was volledig leeg ????
da is dus nie goe mijn gedacht
en de accu was uitgetrokken dus er kon niet ergens verlies stroom getrokken worden
hopelijk geen schade en kan hij zondag gewoon zijn rondjes draaien in de zwemdok
waar het grote verbruik van de diepte regelaar vandaan komt blijft een raadsel
als hij op de bec van de regelaar zit lijkt alles normaal te zijn
straks als de accu's geladen zijn nog eens terug alles na meten
en als dat niet helpt moet er volledig nieuwe bedrading in de boot gaan komen
want dan zit er ergens een fout
een 5 amp 5 volt voeding die uitvalt door de warmte is niet normaal want zoveel trekt een servo niet
gr raf

hallo

shit en nog een shit
we krijgen niets terug van de isolatie die we gedaan hebben in de muren
ik verdien 500 euro te veel en daarom nada noppes
ik word dus gestraft omdat ik werk begrijpen wie kan
en nu ben ik een klein beetje pisst off mijn gedacht
gr raf die zit te baalen

lijkt me meer in plaats van
en geen hulp

Dat lijkt me zinloos, want behalve dat kantelen zat er gisteren geen beweging in. En die Brent lijkt me geen steek sterker.

Ik zie nu: trekkracht 80 ton, en de Triton 70 ton. Volgens mij gaat die extra 10 ton het hem niet doen. Samen is een ander verhaal natuurlijk.

Ze zijn ook nog van verschillende rederijen. Ze maken er we een hutspot van bij Mammoet.

Ik zie nu: trekkracht 80 ton, en de Triton 70 ton. Volgens mij gaat die extra 10 ton het hem niet doen. Samen is een ander verhaal natuurlijk.

Ze zijn ook nog van verschillende rederijen. Ze maken er we een hutspot van bij Mammoet.

We zullen zien wat de Triton gaat doen, ligt nu in IJmuiden (bunkeren ?).

Hhmm...hutspot...dat brengt me op een idee , met een goede hachee.. :rolleyes:

hallo manus

nee dat kun je niet op voorhand weten
ze gaan terug op je verdienste van 2010
het zelf uitrekenen is een hopeloze zaak
want het hangt van heel veel zaken af
dus het is gokken
spelletje om inderdaad de NAF's die van het ocmw leven te sponseren alweer
en de werkende mens word gestraft
volgende wat moet gebeuren gaat in het zwart zonder factuur
heb ik meteen de subsidie in mijn zak en hoeft de staat er niet meer tussen te komen

gr raf

hallo manus

volgende wat moet gebeuren gaat in het zwart zonder factuur
heb ik meteen de subsidie in mijn zak en hoeft de staat er niet meer tussen te komen

Hier in ons land weet de fiscus zo ongeveer alles van de burgers...zou me niks verbazen als ze ook m'n boord en schoenmaat al weten, laat staan andere maten...:p.
En ohwee als je ook maar een 1€ fraudeert..., dan ben je de lul met een fikse boete.
Zelf stelen die zelfde "bestuurders" als de raven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back