Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
spantentekening 7P

Toeval, ik zit hetzelfde te doen voor de 7 Provinciën voor een collega bouwer in Klassieke Zeilschepen. Overnemen van oude met de hand gemaakte tekeningen (boek van Dik) om een lasergesneden spantentekening van te maken. Ter controle ook waterlijnen en verticalen construeren, een flinke klus van wel enkele dagen.

Met welk projekt is Oase bezig en komt zijn aanpak op het forum?
Denk jij erover om jouw aanpak van de digitalisering van de 7P op het forum te beschrijven?
Ik ben erg nieuwsgierig!
Jan

Als ze dat andere deel ook zo lichten blijft alles wat niet goed aan het vlak zit gewoon liggen of het valt er later uit.

Ik geef ze weinig kans wat leuks bovenwater te halen als ze het niet heel zorgvuldig onderwater eerst keren.

Haha , mooi stukje.

ben helemaal nat, net 3 wilgen geknot.
2 daarvan waren een beetje ver doorgeschoten en de uitgezaagde takken waren 8 meter lang.
(kachelhout voor volgend jaar)
Nu eerst maar een pot thee.

Leuk verslag Roel!

Mooi zo! :D

:yes: en mooie foto's.

Ik heb vandaag ook nog een vondst gedaan, ik ging weer even de duinen in om de fiets in te rijden.
Zag op een gegeven moment iets in de verte uit de grond steken dat leek op een staartvin van een bom.

Foto gemaakt, het rode pijltje geeft aan waar de vin te zien is. (als je met de cursor op de foto gaat staan en vervolgens de rechter muis knoop indrukt en 'afbeelding bekijken' aanklikt kun je de foto op ware grootte zien)

Bij een inspectie van dichtbij bleek het om een oefenbom te gaan van het type Brisant.
Het verbaasde me dat de vinnen nog redelijk goed intact zijn, in tegenstelling tot het beton.

Denk dat ze hem tijdens de opruiming over het hoofd hebben gezien, want 100 meter verderop ligt er een zelfde soort bom die ze hebben laten liggen als voorbeeld, met een informatie bordje over de oefenlocatie.

Korte video opname gemaakt van het gebied (Groot Olmen) waar hij ligt,

Laatst bewerkt door een moderator:
Kachel is alweer bloedheet, wijntje in het glas en een muziekje op de achtergrond.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back