Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dat moest er even uit, hoorde net op R2 nog een "hoogleraar antidiscriminatie bla bla bla" die heel serieus daarover sprak.
Die vond dat rutte zich er maar gemakkelijk vanaf probeerde te maken, door te zeggen een zwarte piet is nu eenmaal zwart. (punt)

Landverraders noem ik zulke discriminatiedeskundigen.

Als de cultuur je binnen een bedrijf niet bevalt ga je ergens anders werken.
Als de cultuur je van een land niet bevalt ben je net zo vrij te vertrekken of niet binnen te komen.

Moet je eens een cd met kerstmuziek proberen mee te nemen naar saoedi arabië :

Kan je mooi bij de douane achter laten: komt gewoon het land niet in. . . . . .

En in NL passen we ons maar weer aan aan alle etniciteiten.

VN onderzoeken Zwarte Piet

Het wachten is nu op het onderzoek naar het pedofiele gedrag van deze RK geestelijke. Hij lokt natuurlijk kinderen met cadeautjes en snoep, en neemt ze nog op schoot ook.

Van mij mogen ze het trouwens afschaffen hoor, ik krijg al jaren niks meer van die klootzak, en m'n schoenen stinken nu nog naar de paardenzeik van vorig jaar:(.

Sprak net familie in Springwood-Australié , bosbrand is hun huis genaderd op 15 min. loop afstand, ze wonen aan de rand van een Eucalyptus bos, asresten vallen daar al neer.
Ze hebben alles klaar staan om te vluchten, 200 huizen daar al verbrand.

Ja, is nogal heftig daar!

BBC News (World)@BBCWorld
Video: Australian firefighters in race against time to contain early New South Wales bush fires [URL="http://bbc.in/1c44yON"]http://bbc.in/1c44yON[/URL]

Het heeft er maanden niet geregend, bomen zijn gortdroog , vandaag "maar" 34° C, flinke wind begreep ik.
Zelfs een regenwatertank van 4000L staat droog, wordt normaal het regenwater in opgevangen voor sproeiwerk in de tuin, die tank hebben ze nu gevuld met leidingwater om nog iets te kunnen doen bij nood.

Ik vind het er nogal klungelig, beun de haas-achtig uitzien. Een beetje piraat met wat Gamma gevoel knipt zich toch zo met een draadtangetje aan boord?

Dat valt tegen Ad. Dit is prikkelband, geen huis-tuin-en keuken-prikkeldraad. Dat knip je niet 'zomaar" door. Bijzonder taai roestvast staal en erg smerig spul om mee te werken, zelfs als het nieuw is.
Niet alleen zijn de "scheermesjes" bijzonder scherp, het draad is ook nog eens getordeerd, zodat die scheermesjes alle kanten uit staan. En een "draadtangetje" is vrij kansloos tegen dit spul... (ervaringsdeskundige)

800px-Scheermes-prikkeldraad.JPG

Overigens: als een stelletje piraten het schip onder vuur nemen met automatische wapens en raketwerpers zodat de bemanning zich terug moet trekken in een "kluis" hebben de piraten natuurlijk rustig de tijd om zich een weg aan boord te verschaffen. En dat is momenteel de werkwijze van de Somalische "heren"...

Dat valt tegen Ad. Dit is prikkelband, geen huis-tuin-en keuken-prikkeldraad. Dat knip je niet 'zomaar" door. Bijzonder taai roestvast staal en erg smerig spul om mee te werken, zelfs als het nieuw is.
Niet alleen zijn de "scheermesjes" bijzonder scherp, het draad is ook nog eens getordeerd, zodat die scheermesjes alle kanten uit staan. En een "draadtangetje" is vrij kansloos tegen dit spul... (ervaringsdeskundige)

Heb net iemand over de vloer die dat spul verkoopt , € 380 per 500 m. , excl. btw.
Deze week geplaatst 4 Km. rondom een camping die regelmatig bezoek krijgt van "Poolse vrienden"...
Hij bevestigde de eigenschappen die Roel beschreef.

En een "draadtangetje" is vrij kansloos tegen dit spul... (ervaringsdeskundige)

Draadtangetje niet natuurlijk Roel:D.

Ik ken het materiaal niet (rvs zegt weinig, daar zijn zoveel soorten in), dus kan ik er geen definitief oordeel over geven of het wellicht met een betonijzerschaar wel zou kunnen lukken. De kern is dan wellicht roestvast staal, wat eromheen gewikkeld zit zeker niet aan het oppervlak te zien. Vreemd uiterlijk, iets van verzinkt staal dat z'n beste tijd gehad heeft.

Het viel me in eerste instantie op dat de manier van aanbrengen er nu niet echt professioneel uitziet. Probleem is natuurlijk dat de bemanning vrij machteloos is zolang er geen bewapende veiligheidsmensen aan boord mogen zijn. Ik denk dat een paar sterke waterkanonnen op goede strategische punten ervoor zouden moeten zorgen dat kapers onder dekking van vuurwapens niet rustig de tijd kunnen nemen om de barrière te slopen.

Goede middag allen, zojuist lekker natgeregend tijdens een fietstocht langs de havens.

dat doe je niet tegen mensen Harm.. :nooo::nooo: ,

Nee dat is waar, je moet je laten overvallen. :rolleyes:

Zulk tuig (het zijn geen mensen) heeft van andermans spullen af te blijven.
Daar ben ik vreselijk radicaal in.
Bedrijfsrisico!

Tijd voor de kachel, het is ook al bijna donker hier.

volgens quicktide en mijn stroomatlas is het in Petten HW om 1745.
volgens RWS om 1710.

Er beweegt nog maar bar weinig en die webcam loopt ook nog een 1/2 uur achter.

Is de natuur van slag of niet?
Kunnen lieveheersbeestjes kalender kijken.
Ik zie in mijn fotoarchief dat in 2012 op 19 oktober er een zwerm met die beestjes tegen de gevel zat.

Vanmiddag (19 oktober 2013) ben ik een 5 tal minuten bezig geweest om mijn ramen te sluiten zonder slachtoffers te maken.

Is de natuur van slag of niet?
Kunnen lieveheersbeestjes kalender kijken.
Ik zie in mijn fotoarchief dat in 2012 op 19 oktober er een zwerm met die beestjes tegen de gevel zat.

Vanmiddag (19 oktober 2013) ben ik een 5 tal minuten bezig geweest om mijn ramen te sluiten zonder slachtoffers te maken.
Hier ook al harm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back