Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of de Russische Federatie het daarmee eens is, Indoor...
De Nederlandse Politie heeft daar trouwens soms ook een andere mening over...:shock:

pfff eindelijk een tekst van frans af. ik hoop dat er geen fouten meer in zitten. wel moeilijk maar het is af :D
wel een beetje idioot maar ja, een beetje gemakkelijk maken hé LOL
Ma maison de rêve est très grand, il est de 25 mètres de long et 20 mètres de large. Sur le toit sont des panneaux solaires, parce que c'est mieux pour l'environnement .La porte d'entrée est dans le milieu de la maison, à droite du garage .Le garage n'est pas trop grand, mais pas trop petit ! Si vous vient dans la hall, vous voyez devant vous un escalier à première étage. A gauche de l'escalier est une porte qui mène aux living. Au milieu de living est un grand siège, juste devant le siège du coin est une TV. Après le tv il y a un cheminée. à gauche dans le coin, il sera un très grand aquarium avec des poissons tropicaux. A côté de la salle de séjour est la cuisine. Au milieu de la cuisine ,il ya un île de cuisinier. C'est une cuisine blanc haute brililance. Dans la buanderie dormiront nos animaux, nous avons un chien et un chat. Derrière la buanderie est le garage. le cave est sous toute la maison, et là j'ai mis mon matériel de poissons. Au premier étage sont les chambres à coucher, il y a un total de 3. une pour ma femme et moi, un pour mon enfant et une chambre pour les invités . Entre mon et la chambre d'enfant est la salle de bain, c'est une assez grande salle de bains avec baignoire et douche. la chambre pour les invités est assez petite et il n'y a seulement un lit pour deux personnes. Nous avons un grand jardin avec 3 étangs et une maison sur pilotis pour mon enfant, le jardin est environ 50 mètres de long et 30 mètres de large. Avant la Garden House est un grand étang environ 10 mètres à 5 mètres de large. l'étang est situé à gauche de l'arrière dans le jardin. . il y a aussi une grande prairie pour les poulets, donc nous avons des oeufs frais tous les jours. Un autre étang est de 7 mètres de long et 2 mètres de large , un coté d’ étang est une piscine . le lac de baignade est de 20 mètres de long et 10 mètres de large. La maison est situé dans les bois de limbourg , c’est vraiment agréable pour vivre dans mon maison de rêve.

gr Brecht

Dat is eng, ik kan met mijn 1,5 jaar brugpieperfrans het meeste gewoon lezen.

dat is niet eng, ik zit ook nog maar in 3ASO....
en de vorige twee jaren heb ik een heel slechte leerkracht gehad voor frans. iemand die nu bij ons in de klas zit maar vorig jaar een andere leerkracht frans heeft gehad kan nu vloeiend frans en wij niet:mad:

en lezen kan je bijna altijd als je de basis kent, dan zoek je de betekenis op via de context...

Dat is eng, ik kan met mijn 1,5 jaar brugpieperfrans het meeste gewoon lezen.

Wel wat langer (2 jaar lagere school, 5 jaar HBS), maar is altijd m'n slechtste vak geweest. Lezen lukt zo wel, maar ik zou het geslacht van veel woorden niet zeker meer weten (Brecht, het is la maison, is het dan niet elle of c'est in de eerste zin?). Verder ga ik niet zoeken, mij te vermoeiend.

Het was soms zo slecht gesteld dat ik eens een keer de hele Kerstvakantie elke doordeweekse dag naar de lerares Frans moest, wat een drama was dat:(.

Ik weet niet of de Russische Federatie het daarmee eens is, Indoor...
De Nederlandse Politie heeft daar trouwens soms ook een andere mening over...:shock:

Rusland is toch al goed met de Zwarte Piet toespelen. Hoe ver gaat diplomatieke onschendbaarheid? Mag je ook mensen vermoorden? :murder:

@Brecht: in mijn tijd was een Engels woord in een Franse tekst, dus dat "Garden House" een doodzonde. Dat zou meteen een volle punt aftrek zijn geweest.

Ik wist trouwens niet dat je een kind had, Brecht:

Nous avons un grand jardin avec 3 étangs et une maison sur pilotis pour mon enfant

@Henk, zo hebben wij het toch geleerd in de cursus
@ad, hahaha daarvoor schreef ik dat het wat raar is maar het moet voor later zijn... dus als de leerkracht daarmee blij is dan is het goed zeker???

dat tuin huisje is normaal "chalet de jardin"
schrijf je tuinhuisje aan elkaar dan is het "gazebo"
gr raf

nog een andere vertaling

la maisonnette de jardin

komt dan wel weer van tuinhuisje dus met verklein woord er achter aan

gazebo kan dialect zijn
gr raf

Google translate geeft voor tuinhuisje "abri de jardin" en voor tuinhuis "cabane".
Maar ik vertrouw Google translate soms ook voor geen meter. Gewoon woordenboek geeft voor cabane een hut.

Gelukkig het probleem dat ik met ma maison zag is al opgelost.
Ik zag nog meer dat ik niet kende, maar dat kan ook komen doordat ik nu eerst moet gaan eten.

Trouwens las ik in een pb dat ik ook huiswerk heb. straks eerst maar doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back