Dat is precies waar bij die jongeren het kwartje niet wil vallen , van en met solidariteit hebben ze nog nooit gehoord , het is allemaal ikke ikke en de rest kan stikken.
Gebrek aan opvoeding lijkt me

.
Nou... nee hoor.... en dit heb ik niet van mezelf, ik las het een maand of twee, drie geleden in een artikel van een vooraanstaand iemand op het gebied van sociale regelgevingen
(kan me helaas alleen niet meer herinneren waar gelezen en door wie geschreven):
Die jongeren, hoe lullig ook, die hebben gelijk, want het is in NL niet zo dat je nu betaalt voor je oude dag van later, en je betaalt ook niet nu voor je ziektekostenverzekering van later:
Wij "jongeren" betalen NU voor de ouderen van NU.... En van die ouderen komen er voorlopig nog steeds meer bij, terwijl het aantal "jongeren" wat alles moet betalen, daar fors bij achter blijft. En dáár is het systeem scheef gegaan, dat men vroeger niet in de gaten had dat die grote groep toenmalige "jongeren", de babyboomers, nu een hele grote groep ouderen geworden is, zonder de bijbehorende jongeren om de boel te betalen.
Want "jullie ouderen" hebben fijn klagen, maar jullie konden in de slijtende beroepen nog wel op je 60ste stoppen, en op je 57ste met de VUT, maar ik zit toch echt ook in een slijtend beroep, maar mag fijn tot mijn 67ste door buffelen om het gat op te vangen wat door die grote groep ouderen momenteel gecreëerd wordt....
Een hoop gepensioneerden kan nog steeds 2 keer per jaar op vakantie (en eerlijk is eerlijk, ik gun het iedereen van harte) maar ik ben bang dat ik na mijn pensioen beter naar een goedkoop land kan verkassen, wil ik nog een beetje comfortabel kunnen leven dan, als ik tenminste lichamelijk dan nog in staat ben een beetje comfortabel te leven...
Ik geloof dat ik solidair genoeg ben: van wat ik afdraag zouden twee bijstandsmoeders een stuk ruimer kunnen leven dan ze nu doen, dus sorry dat ik een beetje geïrriteerd raak van dit soort uitspraken....
Groet, Bert