Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ook nog bezig met puzzelen in de materie van zorgaanbieders...heb de voorlopige indruk dat ons links of rechtsom een oor aangenaaid wordt.

Dat is iets dat ik maar laat zoals het is. Ik ben al jaren bij dezelfde (Avéro/Achmea), en die is altijd goed bevallen. Overstappen zou voor ons bij de aanvullende verzekering wel eens een probleem kunnen zijn (geen acceptatieplicht, toch?). Wij kosten jaarlijks een veelvoud van de premie, dus kunnen we ook niet al te veel verwachten.

De ontwikkeling die je ziet is dat het wettelijke basispakket wordt uitgekleed. Dat is verplicht en moeten verzekeringen bieden, maar wat er uit het basispakket gaat wordt doorgeschoven naar de aanvullende verzekering die niet verplicht is. Wat je nu gaat zien is dat een groeiende groep jonge gezonde mensen da aanvullende verzekeringen laten zitten of opzeggen. Dat knaagt aan het solidariteitsbeginsel, hetzelfde zie je bij de pensioenen gebeuren. In de hele discussie worden jongeren en ouderen als "statische" groepen gezien, en wordt de dynamica van het proces vergeten: de jongere van nu is de bejaarde van over 40 jaar!!! Als jongeren niet aan het systeem willen meebetalen plukken ze straks als bejaarde de wrange vruchten.

Als jongeren niet aan het systeem willen meebetalen plukken ze straks als bejaarde de wrange vruchten.

Dat is precies waar bij die jongeren het kwartje niet wil vallen , van en met solidariteit hebben ze nog nooit gehoord , het is allemaal ikke ikke en de rest kan stikken.
Gebrek aan opvoeding lijkt me :rolleyes:.

Aan tafel nu en vanavond darten kijken , armoede op de kanalen verder, niks voor mij al dat geneuzel elders :nooo:

:bye: , laterrszzz...

een goede film Robbie!

ik heb deze gezien met school....

ik moet zeggen, als je de trailer bekijkt... is de film veel beter dan je gevreesd had LOL

gr Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me een goede film.

Ik stop er wel een dvd in, want ik heb de melding dat mijn smartcard niet geldig is. . . . nu ik een nieuwe ontvanger heb.
Heb ze een mail gestuurd, dat ze maar moeten zorgen dat ik een andere kaart krijg voor het geld dat ik al betaald heb en dat ik geen ander abonnement wens.
Klantenservice per 0900 nummer pikt mijn 2 vanuit hun keuze menu niet en kaartwissel per internet kan alleen als je een duur abonnement neemt.

Gaat weer lekker. :(

Dat is precies waar bij die jongeren het kwartje niet wil vallen , van en met solidariteit hebben ze nog nooit gehoord , het is allemaal ikke ikke en de rest kan stikken.
Gebrek aan opvoeding lijkt me :rolleyes:.

Nou... nee hoor.... en dit heb ik niet van mezelf, ik las het een maand of twee, drie geleden in een artikel van een vooraanstaand iemand op het gebied van sociale regelgevingen (kan me helaas alleen niet meer herinneren waar gelezen en door wie geschreven):

Die jongeren, hoe lullig ook, die hebben gelijk, want het is in NL niet zo dat je nu betaalt voor je oude dag van later, en je betaalt ook niet nu voor je ziektekostenverzekering van later:

Wij "jongeren" betalen NU voor de ouderen van NU.... En van die ouderen komen er voorlopig nog steeds meer bij, terwijl het aantal "jongeren" wat alles moet betalen, daar fors bij achter blijft. En dáár is het systeem scheef gegaan, dat men vroeger niet in de gaten had dat die grote groep toenmalige "jongeren", de babyboomers, nu een hele grote groep ouderen geworden is, zonder de bijbehorende jongeren om de boel te betalen.

Want "jullie ouderen" hebben fijn klagen, maar jullie konden in de slijtende beroepen nog wel op je 60ste stoppen, en op je 57ste met de VUT, maar ik zit toch echt ook in een slijtend beroep, maar mag fijn tot mijn 67ste door buffelen om het gat op te vangen wat door die grote groep ouderen momenteel gecreëerd wordt....

Een hoop gepensioneerden kan nog steeds 2 keer per jaar op vakantie (en eerlijk is eerlijk, ik gun het iedereen van harte) maar ik ben bang dat ik na mijn pensioen beter naar een goedkoop land kan verkassen, wil ik nog een beetje comfortabel kunnen leven dan, als ik tenminste lichamelijk dan nog in staat ben een beetje comfortabel te leven...

Ik geloof dat ik solidair genoeg ben: van wat ik afdraag zouden twee bijstandsmoeders een stuk ruimer kunnen leven dan ze nu doen, dus sorry dat ik een beetje geïrriteerd raak van dit soort uitspraken....

Groet, Bert

Voor de gein maar eens een blog aangemaakt, ik moet nog even goed uitzoeken hoe ik het één en ander kan aanpassen.
Het scherm word nu niet volledig benut, bij een smartphone waarschijnlijk wel maar bij een computer niet.
Miniature Movie Models

Ik heb m'n handtekening weer eens verminkt :-(
Wil een link zoals de post hierboven, zonder het aanhangsel blogspot.nl

Toch een kwestie van copy en paste?
Als je zeker wilt zijn dat je de link goed kopiëert dan even op het "A" symbooltje klikken, dan zie je de link in bbcode, en die kopiëer je dan.

Ik heb hem even gepakt, en hij staat hieronder:

[URL="http://miniaturemoviemodels.blogspot.nl/"]Miniature Movie Models[/URL]

Dan kan je die ook kopiëren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back