Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet bezig blijven hè, je staat op het randje.

We bouwen niet allemaal (sorry "we laten niet allemaal voor ons bouwen" ) vestzakbootjes met 35 of 45 grams doek.
Als je dat op gras zet kan je aan de binnenkant de sprieten tellen.
Het wordt tijd dat je zelf weer eens iets gaat maken, dat zonder hulp tot een geslaagd project groeit.

Ik ben blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd, anders had ik nu een boterham zakje gehad als romp.

sluit ik mij helemaal bij aan

gr alex

Niet veel bijzonders vanavond op tv, het gaat allemaal over de Filipijnen.
Eerst maar de nieuwe aflevering van De Wandelende Doden kijken en daarna een paar afleveringen van het nieuwe seizoen van American Horror Story.

Nee, ik doe altijd Artsen Zonder Grenzen, en die maken geloof ik geen deel uit van Giro 555.

De kat of de kater Ad.., ze hebben allemaal zo hun maniertjes denk ik.
Zelf doneer ik elke maand voor 2 loten in de goede doelen loterij en euh...eerlijk is eerlijk , hoop zelf ook eens wat te winnen natuurlijk , ik doe niet aan schaamteloosheid om dat te ontkennen.

De gezamenlijk rovende organisaties zullen dat orkaantje wel even slechten nadat ze hun eigen vorstelijke salaris hebben geïnd.
Tal van BNérs moeten zich ook nog even profileren , geheel belangeloos natuurlijk... ? !!.
Wat er over blijft gaat naar één van de grootste corrupte landen van de wereld , nadat er onderweg nog het eea. van de wagen is gevallen (de machine moet gesmeerd draaien).
Als ? dat al is aangekomen ontfermen zich lokale wonderdoeners over de poen die de werkelijke slachtoffers een zakje rijst en een flesje water geven , machtig mooi toch ?.
Onderwijl lopen duizenden Nederlanders naar de voedselbanken en worden gezinnen hun huis uitgezet , geven we miljarden uit aan oorlogsmaterieel en bizarre missies en hebben een we een regering die lijdt aan doofheid en blindheid voor de noden van duizenden Nederlanders , jaja we leven in een rijk land.
De pot op met dat soort acties , de maat is meer dan vol !!!.

@ Manus, ik denk dat jij helemaal gelijk heb, je hoef je niet te schamen hoor :nooo:

Slachtoffers tsunamie zijn we al lang weer vergeten !

Geschiedenis.

Op Giro 555 staat momenteel al meer dan 100 miljoen Euro voor Haïti.
Wat komt er via het netwerk van strijkstokken van honderd hulporganisaties daadwerkelijk daar terecht?

Toen Giro 555 ten tijde van de tsunami werd ingezet is er 200 miljoen Euro opgehaald, slechts van 27 miljoen Euro is bekend waar dit terecht is gekomen. En de rest? Dat is naar de getroffen gebieden maar wie er beter van is geworden? Dat weet alleen Joost.

De toenmalige notaris brengt het feit aan het licht dat Giro 555 een bedrag van 730.000 euro zelfs in Nederland lekker laat zweven bij Stichting Samenwerkende Hulporganisaties.

Het gaat mis doordat controle al snel onmogelijk wordt door een zee van losse organisaties met allerlei constructies eronder waar Dirk Scheringa jaloers op zou worden. Niet zozeer een geval van door het bos de bomen niet meer zien, maar door het oerwoud het bos niet meer zien.

Bill Gates maakt de komende 10 jaar 10 miljard over voor onderzoek naar medicatie in de derde wereld.
Een van de pilaren van de Bill & Melinda Gates stichting is het houden van intensieve controle en naar enkele erkende partijen fondsen vrijgeven, waarbij hoge regels zijn gesteld aan de manier waarop deze partijen hun zaakvoering beoefenen. Anders krijgt men geen cent. Wellicht kan Giro 555 hier eens wat inspiratie opdoen?

Biertijd hier RVM MB :proost: Proost

@ Manus, ik denk dat jij helemaal gelijk heb, je hoef je niet te schamen hoor :nooo:
Biertijd hier RVM MB :proost: Proost
Piet , ik heb niet de gewoonte me te schamen voor wat ik schrijf :nooo:...

Dat biertje pak ik effen mee terwijl in de keuken m'n potje staat te garen..
:proost:.

Niet bezig blijven hè, je staat op het randje.

We bouwen niet allemaal (sorry "we laten niet allemaal voor ons bouwen" ) vestzakbootjes met 35 of 45 grams doek.
Als je dat op gras zet kan je aan de binnenkant de sprieten tellen.
Het wordt tijd dat je zelf weer eens iets gaat maken, dat zonder hulp tot een geslaagd project groeit.

Ik ben blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd, anders had ik nu een boterham zakje gehad als romp.

tja het blijven jongens Harm

@Harm
Wat ik vreesde is gebeurd, ook bij mijn vriend zijn de TV kanalen van Canalplus ontregeld.
Is dat een kwestie van via een menu op de afstandsbediening van de schotel opnieuw de zenders binnenhalen?

Aan tafel hier, die RVM komt vanavond als Piet met een paar zeperds dat bord in gruzels gooit...;)

laterszzz....

Eetsmakelijk allemaal, menu hier : gekookt aardappeltje met spruiten en een schouder karbonade,
Het bord (dart) zal wel heel blijven, vorige week een nieuwe opgehangen in ons dartpaleis!

Ad, groeten aan Kees op zijn thuis locatie , hopelijk is hij weer gauw gewend thuis !!!

hopelijk is hij weer gauw gewend thuis !!!

Dat zal wel lukken denk ik Piet. Auto rijden met gas links viel hem zwaar tegen, had ik niet gedacht. Zijn zwager had het al uitgeprobeerd en die vond het alles meevallen. Maar die hebben wel een wereld aan verschil in rijstijl, Kees is een stevige rijder, z'n zwager een hele bedachtzame.

Niemand in z'n rug gooien Piet!!!

yes! eindelijk klaar met uploaden!

ik zou eigenlijk ook nog eens een video moeten posten van mijn aquarium!

@harm, ik zal me inhouden. ik ben wel al aan een aantal projectjes aan het werken zelfstandig hoor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back