Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo , weer op het erf na de boodschappen op de markt. Nou even voorbereidingen treffen voor de maaltijd van morgen, zoer vleis staat dan op de menukaart , een gerecht dat ik in de koudere maanden regelmatig op tafel breng , zou eigenlijk een ster verdienen... :p.

Zo , weer op het erf na de boodschappen op de markt. Nou even voorbereidingen treffen voor de maaltijd van morgen, zoer vleis staat dan op de menukaart , een gerecht dat ik in de koudere maanden regelmatig op tafel breng , zou eigenlijk een ster verdienen... :p.

Duurt 26 á 27 uur om het van begin tot eind op tafel te krijgen... Maar lekker dat het is!

Duurt 26 á 27 uur om het van begin tot eind op tafel te krijgen... Maar lekker dat het is!

Ik weet het Klaas, het is niet voor niks dat ik er een paar uurtjes geleden mee begonnen ben. Heb het al dikwijls gemaakt en het blijft een genoegen omdat te proeven , schimmeltje van die andere Klaas moet oppassen ;).

zoer vleis staat dan op de menukaart , een gerecht dat ik in de koudere maanden regelmatig op tafel breng , zou eigenlijk een ster verdienen... :p.

Filmpje (hart ECG) gelukt en cardioloog tevreden.

@Manus vertel eens wat voor gerecht dit is?

@ Ad mooi dat je ECG goed is.

Pffff....., wat een pechketel toch. Nou weer een pomp die het niet goed meer doet.
Morgen even langs de zaak om een praatje te maken, want ik overweeg een nieuwe te nemen. Is wel te snel, maar dit is een pechding. Maar eens kijken wat ze op de zaak te bieden hebben.

De monteur liep nu ineens weer weg met Intergas. Maar ik krijg een beetje de indruk dat ze in het verkooppraatje van de fabriek getrapt zijn. Ze waren er pas geweest en op grond daarvan hebben ze besloten die (naast Vaillant, Nefit en Remeha) in het programma op te nemen. Volgens hun zijn ze sterk verbeterd tov van de vorige generatie ketels, maar ik blijf met een slechte smaak van de eerste ketel die ik er al na 5 jaar uitgemieterd heb.

Zelfs met een goed merk kan je toch een keer pech hebben natuurlijk, en anderen hebben al 15 jaar Vaillant zonder grote problemen.

zoer vleis staat dan op de menukaart , een gerecht dat ik in de koudere maanden regelmatig op tafel breng , zou eigenlijk een ster verdienen... :p.

@Manus vertel eens wat voor gerecht dit is?

Mieke, het is een gerecht dat ik het liefst maak met paardenbieflappen, rund kan ook maar heeft niet mijn voorkeur. Op de achtergrond hoor ik al gehinnik van Marianne..., 't zal me een zorg zijn , en als je wil kan ik een recept sturen, het staat ergens beschreven op m'n HD en moet het even opzoeken, omdat ik het regelmatig maak zit het in m'n kop maar die krijg je er niet bij... ;), er zijn meerder varianten maar ik prefereer het recept uit het Roergebied , geërfd van Oma en m'n moeder.

De monteur liep nu ineens weer weg met Intergas.

Ad, je kon weleens gelijk hebben, met de Intergas hebben een groot deel van onze bewoners het wel gehad, er was altijd wel iets wat niet deugde. Het kan natuurlijk zijn dat ze nu betere ketels maken , heb zelf nu 1 jaar de Vaillant draaien, ben er tevreden over maar een maandagochtend variant kun je overal tegen komen.

als je wil kan ik een recept sturen, .

Hier nog een gegadigde Manus je heb me wel nieuwsgierig gemaakt,
mede het commentaar van Klaas .
En paardenvlees komt hier regelmatig op tafel, dus schijt aan Marianne T.

Menu : gegrilde kippenpoten met boontjes en rijst

RVM MB :proost: Proost

@Ad, half jaar of een jaar weg blijven bij de cardioloog ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back