Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel mooi Piet, als ik ze had moeten uitrekenen had ik nu nog zitten piekeren over de beste methode:yes:.
Daarvoor ben ik maar niet begonnen aan rekenwerk
ik zei het al mijn wiskunde is helemaal van een laag niveau.
maar wat mijn ogen zien kan ik vaak met mijn handen heel dicht bij de werkelijkheid komen met een proefstukje, potlood een stukje schuurpapier en een vijltje .
En dan inscannen en in Coreldraw een beetje kloten :D

Hier gaat ook het lampje uit , fijne voortzetting en voor straks welterusten !

Moge. Nog een uurtje voorbereidingstijd voordat de witte tornado komt opzetten. Er ligt een boodschappenlijstje dus ik kan er wel even tussenuit, ik denk gelijk even langs de Makro.
Nu eerst nog maar even wat nieuws doornemen.

Gm allemaal, vandaag een poging wagen om het spantenplan van mijn nieuwe project op de goede grote te kunnen uittekenen
Gr alex

vandaag een poging wagen om het spantenplan van mijn nieuwe project op de goede grote te kunnen uittekenen

Toeval, ik zit hetzelfde te doen voor de 7 Provinciën voor een collega bouwer in Klassieke Zeilschepen. Overnemen van oude met de hand gemaakte tekeningen (boek van Dik) om een lasergesneden spantentekening van te maken. Ter controle ook waterlijnen en verticalen construeren, een flinke klus van wel enkele dagen.

GMA

@MeteoHellevoet: Door de wind voelt het een stuk kouder aan dan gisteren in #Hellevoetsluis. Straks ook nog regen, gevolgd door buien. Temp. ca. 8°C.

@BuienRadarNL: Gaat u dit weekend uw Sinterklaasinkopen doen? Lees eerst ons weekendweerbericht: Buienradar.nl - Weer - Actuele neerslag, weerbericht, weersverwachting, sneeuwradar en satellietbeelden

@maritiemewereld: KNMI: Texel, Harlingen, Rottum, Delfzijl: W - ZW 8 Vlissingen, Hoek v Holland, IJmuiden, IJsselmeer, Marken: W - ZW 7
Zierikzee: W - ZW 6

Ben bang dat ik er idd ook eel een tijdje zoet mee ben, maar zoals ik wel vaker zeg, modelbouw en haast gaan niet samen, en ben nlij dat ik in ieder geval iets kan doen na de operatie
Gr alex

spanten?

Is dat afgesproken soms?
Ik ben 8 spanten die ik gisteren had afgetekend aan het herberekenen.
Als je de dekhoogte in de zij neemt om de hoogte van het hart van het dek te bepalen (met een mal), moet je die hoogte in de zij natuurlijk wel nemen op de breedte van de spant terplaatse en niet op de breedte van de grootspant.
Gelukkig zijn ze allemaal te groot en helpen een gum en het zetten van één nieuwe lijn.

Moghu heren,

9.1 °C , 5 Bft ZW , bewolkt maar droog.

M'n nieuwe gezelschap heeft zich voorbeeldig gedragen en heeft ongeveer elk plekje in huis wel geinspecteerd , heeft het poezentoilet gevonden en haar maaltijd opgemaakt.

Nu aan de koffie met gev.speculaas.

Toeval, ik zit hetzelfde te doen
een flinke klus van wel enkele dagen.

Dan zal ik daar wel één jaar over doen :rolleyes:
Ik ben al 1 uur bezig met een David te tekenen!

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Piet , dat ovale gat net in de knik (4de van de top) zou ik daar zeker niet doen.
Die plaats is nu wel heel erg zwak geworden.

Of de onderste knik in de binnenbocht lager doen.

Mooi dat jullie allemaal meedenken,
Ik zelf vond het ook een raar ontwerp , maar als ik naar de foto kijk is het origineel ook zo !
dus kan ik eigenlijk niet afwijken als ik het op schaal wil na maken!

Eerst nog maar een GZK :morning: inschenken , meer liefhebbers?

Brandaris;3173918maar als ik naar de foto kijk is het origineel ook zo ![/QUOTE zei:
Die onderste knik heeft op de foto een veel grotere afronding Piet. Dat maakt het spanningstechnisch weer wat "milder".
Ik zal er maar geen eindige elementen berekening aan wagen:D:D.

Ik zelf vond het ook een raar ontwerp , maar als ik naar de foto kijk is het origineel ook zo !
dus kan ik eigenlijk niet afwijken als ik het op schaal wil na maken!

Eerst nog maar een GZK :morning: inschenken , meer liefhebbers?
In het "eggie" zullen die davits wel van een soort alu zijn, ik zou het zo laten Piet en een stevig stukje hout ? gebruiken :yes:, natuurlijk doe ik een bakkie met je mee.

Hahaha , ik ben die knik aan het aanpassen .
@Ad, spanning technisch wordt het van polystyreen 1mm. en er komt niets aan te hangen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back