Het Schipperscafe deel 6

Peter, Dual rate is een instelling op je zender waarmee je d.m.v. een knop de uitslag van één of meerdere servo's kunt beperken. Meestal kun je daarbij een percentage kiezen/instellen.
MTB is motortorpedoboot. Mijn gedachten waren afgedwaald naar Fokko zijn snelle scheepjes. Lees in jouw geval een boot in plané. Gr. Klaas.

Ja dual rate zit op de teranus, dat ken ik ondertussen wel hahaha, alleen die benamingen kan ik niet onthouden.
En geloof niet dat mn mulicat gaat planeren, net een aardappel kistje met schroeven :D
grt Peter

Dat is een term al jaren in zwang.
En een monoreet zit ook niet lekker. Das DNA technisch geregeld ver voor de dinoos[emoji39]

Dualrate is ook een absurde benaming.
Maak er dan limiter of begrenzer van.
Je dualt niets, je begrenst alleen maar.
Incorrect... de bedoeling van dual rate is, dat je onder een schakelaar met een klik kunt kiezen uit twee vooraf ingestelde stuuruitslagen. Het is dus echt "dual" want je kunt beide ieder gewenst moment gebruiken.
Meestal is de ene keuze "vol" en de andere keuze middels een draaiknop tijdens gebruik instelbaar, maar niet altijd. Soms zijn het gewoon twee vaste waardes.

Zonder die keuzeschakelaar is het geen dual rate, dan heet het gewoon uitslagbegrenzing.

Bas,
Een geluk heb je, je hoeft geen stoomdruk te meten en terug te melden op de zender.
Van mijn TH krijg ik de terugmeldingen van de spanning op de ontvanger ook de spanning van de Lipo.
Succes met de voortgang van de bouw. Groet. Henk.

Bah, vannacht door de roep van de natuur bed uit. Blijf ik achter de klamboe hangen met mijn been terwijl ik met de ander er op stond.
Gevolg "Boem" met mn ribbekast op de rand van het bed, AU AU. nu een zeer pijnlijke plek aan mn ribben.
Ken het gevoel, ben al eens door een steiger gevallen met mn ribben op een dwarspijp :(
Nu maar wat rustig tekenen en rust nemen.
grt Peter

Daar in jouw geval de opmerking "Leuk" niet van toepassing is en de opmerking "Niet leuk" niet aanwezig is, daarom op deze wijze.
Ik wens je sterkte met je zere ribben en hoop, dat het spoedig geneest.
Groet. Henk..

Wens je een voorspoedig herstel Peter! En maar even op de tanden bijten om je rustig te houden. Gr. Klaas.

hoofd print van de frees was defect en dus contact met stepcraft opgenomen
de print opgestuurt verleden week en nu reeds hersteld
er bleek een diode doorgebrand te zijn en die legde al de bussen naar de steppers plat
hopelijk kunnen we deze week nog terug beginnen aan de techreks die op de planning stonden

gr raf

ja Marc dat is waar
maar verleden weekeinde ook een defecte balance regelaar gehad met pascal zijn duikboot
en daar was het raar dat op de dubbele print juist de print die geen power te verwerken krijgt de 3 volt regelaar door brand
het eerdere type wat we om te testen door de nieuwe verwisseld hadden die had dit probleem niet
nu een servo hersteld waar een tandwiel van defect was. het geluk dat we deze servo's heel veel gebruiken
ik gooi niet snel iets weg lol en nu dus het tandwiel vervangen en werkt die 3 euro servo weer als voorheen
gr raf

Back