Op de werf liggen al enkele maanden de tekeningen voor een nieuw te bouwen scheepje klaar en was het wachten op de benodigde materialen.
Vandaag was het eindelijk zover en heb ik mijn 3 mm multiplex (1.55 x 1.55 m.) ontvangen
(blijkbaar hoort deze afmeting bij deze plaatdikte
) .
Twee grote plaatselijke bouwmarkten hadden het niet, wilde ondanks mijn vraag, ook niet eens de moeite nemen om het in hun boeken op te zoeken en te kijken of ze het misschien toch konden bestellen

.
Een veel kleinere bouwmarkt in een kerkdorpje verderop, waar ik bij toeval een keertje op de fiets langs kwam en waar ik het dus inmiddels ook niet meer van zou verwachten, had het weliswaar ook niet, maar de boekwerken kwamen daar al onder toonbank vandaan voor ik mijn verhaal goed en wel afgemaakt had.
Ze konden het bestellen, moest wel van een leverancier komen waar zij niet elke dag bestelden, om transport kosten te vermijden moest ik even geduld hebben tot ze daar voldoende orders hadden en daarbij viel de prijs me enorm mee, daarom maar gelijk een extra plaatje mee besteld.
Nu kan ik zo'n plaatje van 1.55 x 1.55 zonder het ter plaatse eerst doormidden te zagen niet zomaar in mijn auto vervoeren, dus mijn volgende vraag was; Wat zou het kosten als jullie het thuis bezorgen? Antwoord; waar woon je? ........... Oh, dat bezorgen we gratis!
Ongeacht de prijs van wel of niet duurder dan bij de dichterbij gelegen bouwmarkten, als ik weer iets nodig heb rij ik eerst daar naartoe

.
Een prima kwaliteit en ook nog eens heel netjes ingepakt

.
Daar wordt je als klant toch gewoon heel blij van

.
Tot de volgende keer meneer

.