Het Schipperscafe deel 6

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Olaf Wevers, 7 sep 2019.

1. Peter58

Peter58

Lid geworden:
    4 nov 2019
    Die ruimte heeft de picasso ook.
    Grt peter

MicropropSport vindt dit leuk.
  2. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Beetje dreigende luchten hier, dus maar even op de "werf" aan de gang. Bugsier 3 had nog een beurtje te goed. Schroefasinspectie en gelijk een rubber ring tussen borgmoer voor de schroef en de askoker gezet. Beetje uierzalf ertussen en bij de montage tik ik even tegen het roer. Dat staat gelijk dwars en gaat terug zonder weerstand. Ook raar denk ik. Zoiets gaat toch zomaar niet los? Hevel aan de roerkoning zit goed geborgd, dus die zal het niet zijn. Opbouw eraf en dan zie ik dat de stuurstang los ligt van de Microprop servo. Van het oog op de tandheugel ontbreekt een stukje. De servo doet al sinds 1976 dienst en dan verwacht je bijna dat ze niet kapot kunnen. Gelukkig hebben die lineaire servo's twee tandheugels met dubbele ogen. De stuurstang in het tweede oog van dezelfde tandheugel was geen optie. Maar de servo zit in een alu houder geklemd en kan zonder mankeren achterstevoren en op zijn kop worden geplaatst. En dan zit de stuurstang weer op dezelfde plek aan de tweede heugel. Voor het gemak de roerhevel even los van de roerkoning en een half uurtje later was het euvel verholpen. Althans het stuurt weer. Of ik ooit het oog aan de tandheugel gekneusd heb, of ergens met het roer tegenaan gestoten? Mooi dat oude spul, maar toch een beetje aandacht aan besteden in de toekomst. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt: 17 okt 2020 om 16:36
  3. Roelof_l

Roelof_l

Lid geworden:
    30 jun 2015
    Hopelijk is de werf overdekt Klaas. Anders de spullen even opruimen en vast leggen. De storm komt hier nu op gang.
    Straks de cv eens porren en een bakkie zetten.

4. MicropropSport

MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Gut en hier in het natte Noord-Oosten niets te merken. Zelfs een prachtig zonnetje gehad en opeen warm... vreemd.

Voor de rest was de dag onwerkelijk...

5. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Hier ook harde wind gehad en een zonnetje. Gelukkig heeft de werf een verdekt dok en gaat het werk normaal door. Vanmiddag in de bilge van Bugsier 3 wat spullen opgevist. Bij het omzetten van de stuurservo was de roerhevel even van de koning geweest en de lange M3 borgmoer uit mijn vingers geglipt. Ander moertje gepakt, maar vandaag gecorrigeerd. Gisteren kwam ook de Arnafjord aan de werf en de kapitein wilde iets aan de radar laten doen. Mocht weer niets kosten natuurlijk. Dus de werfbaas weer in gepeins en afgezakt naar zijn rommelhok. Daar nog iets kunnen vinden. Gr. Klaas.

Herby63 en MicropropSport vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina