Het Schipperscafe deel 6

Ik woon op zo,n 800 meter van de elfstedentocht vaart, als ie vereden word kijk ik wel op tv bij de kachel :)
Grt peter

Goede morgen,
Op 19 februari zal ik ook met mijn vloot modelschepen op deze beurs aanwezig te zijn.
Behalve de Antar, deze staat dan waarschijnlijk in het Sleepvaartmuseum in Maassluis.
Wel neem ik de walvisjager , Trudy Vinke , mee.
Ook ga ik proberen de in aanbouw zijnde Alice L Moran mee te nemen.

gr. Menne Osinga.

En natuurlijk neem ik de Apache mee:

20220501 Foto 2.jpg

29-07-2021 d (1).jpg

Zo, de hobby maar weer opgepakt :) Heb nog wel niet alles binnen maar kan er een begin mee maken.
Zal nog wel een paar dagen duren voor ik alles heb, maar och, tis warm hier in mn hobby kamer.
grt Peter

Ben een uitbreiding aan het maken voor mijn multicat, er komt een camera in de stuurhut met wifi :)
Dan kan ik kijken waar de masten blijven van dicht bij om iet op te hijsen.
grt Peter

Leuke uitdaging Peter! Hoe is het destijds afgelopen met het bootje dat je als verrassing voor iemand bouwde? Is dat allemaal gelukt? Gr. Klaas.

Tja........ daar ben ik mee gestopt. Wil ik daar mee gaan zeilen moet er een ferme kiel onder met een gewicht. A .. dat vind ik niet mooi, en met de bouw (wist ik niet) geen rekening mee gehouden :(
grt Peter

Desondanks iets van opgestoken toch? Nog te redden als statisch model? Nu eerst maar eens je werkboot vervolmaken. Succes! Hier heeft de werf de vloot in de winterslaap gesust. Maar met een beetje ijs op de sloot kriebelt het om nog even wat ijs te gaan breken. Maar met het ouder en strammer worden, geeft het toch te denken. Als het een beetje blijft vriezen is het ijs zo te dik en hoef ik zelf niets meer te beslissen. Gr. Klaas.

:rofl: Hier net zo Klaas, ook ik zit wat gammel in elkaar na 45 jaar zware arbeid. Ja ik ga eerst Thor af maken met de camera (moet ik nog binnen krijgen)
Nu bezig om hem te laten draaien en zo, maar heb ff een probleempje met mn 3d printer die zit wat verstopt dus weer schoon maken. Maar dat doe ik morgen wel.
grt Peter

Proost, en voor een ieder die kerst leuk vind, leuke dagen toegewenst. Wij doen niet aan kerst, maar dat is onze keuze.
Grt peter.

Zal dit jaar ook wel weer lukken om er een paar gezellige dagen van te maken. De stoofpeertjes staan al op. Nog even en het ruikt ook naar Kerst. En zo beleeft eenieder het op zijn of haar manier. Gr. Klaas.

@Bootjebouwer 2

Zo kan je het ook zien, maar voor ons nare herrineringen aan deze dagen. Gelukkig zijn het er maar 2!
Hopelijk voor een ieder hier fijne dagen toe gewenst.
Grt peter

Ai, bad memories.
Ja, ik kan me er van alles bij voorstellen.
Ik denk dat ik de plank niet missla (maar voor het zelfde geld doe ik dat volledig) als ik je dan sterkte wens deze dagen.

Bij mij ligt alles al een tijd stil, geen puf door het stoppen met roken. Toch maar weer wat spullen besteld zodat ik misschien weer zin in de hobby krijg. Wel nog wat aan het huis gedaan (lees schuur) daar lagen op een gedeelte nog asbest platen. Stuk waar ze op lagen was kuis verrot, dus alles vernieuwd, nu weer mooi met de rest van de schuur.
Grt peter

Kunnen we elkaar een hand geven.
Nu iets meer dan een jaar gestopt, maar nog steeds ellendig, piepen kortademig en moe.
Een week of drie/vier geleden door collega's naar huis gestuurd ivm hoesten, braken en extreme vermoeidheid.
Bleek een longonsteking te zijn, na een paar dagen het gevoel te hebben dat het licht elk moment uit kon gaan van benauwdheid ging het langzamerhand de goede kant op.
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vertellen van mijn stoppen met roken en het nog steeds futloos en vermoeid zijn.
Heb nu een puffer met zooi en dat begint zijn vruchten af te werpen.

Misschien is mijn ervaring ook iets voor jou om dit bespreekbaar te maken met je huisarts.
Praten kan altijd.

Voor wat betreft de modelbouwmarkt in roden, misschien kan ik het vrouwtje er wel warm voor krijgen.
Elk wat wils, heb er iig wel zin in.

Laatst bewerkt:
Back