Het seizoen zit erop....... op naar 2010

update 5

De voorwielophaning is weer een stukje verder.

Ik doe mijn best om de topic wekelijks te updaten, is hij zo leesbaar of kan ik beter een andere format aan gaan houden? Hou nu alle foto's en tekst min of meer bij in de eerste reactie die ik plaatste (pemalink #1). Vind het voordeel dat als er door de tijd heen meerdere pagina's komen er niet meer door heen te komen is. Nadeel vind ik dat als ik de link gebruik hij in een ander venster opent.
Als de auto klaar is en ik er mee rijd zal dit niet gaan betekenen dat ik stop met deze topic. Lijkt mij leuk de veranderingen verbouwing aan de auto evenals de uitkomst ervan in deze topic bij te houden.

[71401] 1-8-stockcar-bouwverslag-update-5-voorwiel-ophanging-2

Laatst bewerkt door een moderator:
Eey Rob,

Ik vind het een knap stukje werk, en het resultaat is er ook naar. Uiteraard is dit topic nog niet af als de bouw van de auto gereed is. Je weet immers niet of de auto "in balans" is. Bij onze (ver doorge-engineerde) 1:8 onroad auto's weten we uit ervaring welke ophanginggeometrie, veren (of combinaties daarvan) oliediktes e.d., onder welke omstandigheden, in een optimaal weggedrag resulteren. Aangezien jij van scratch begint zul je dit, middels praktijktesten, nog moeten bepalen. Of heb je hier al iets aan "gerekend"? Ongetwijfeld zul je na deze praktijktesten hier en daar aanpassingen willen maken. Ik zie dat de voorste schokbrekers zullen gaan meedraaien met de wielen, dat is niet optimaal, dat weet jij natuurlijk ook wel, maar past wel slim binnen het Stockcar reglement, regel 15. Anyways, nogmaals, ziet er allemaal erg mooi uit, ben benieuwd wanneer ie gereed is, en dan nog optimaliseren qua wegligging.

O ja, valt me nu pas op, maar je moet even het "Ackermann" principe goed bestuderen. Voor een neutraal stuurgedrag moeten de denkbeeldige rechte lijn tussen de ophangpennen, en de plek van de aansturing, in het midden van de achteras uitkomen. Hierdoor hebben de denkbeeldige lijnen in het verlengde van de voorassen van de beide voorwielen altijd hun snijpunt in het verlengde van de achteras. Als dit niet zo is gaat de auto "wringen". Wellicht dat onderstaande tekening veel duidelijker is dan mijn gezwets. ;)

ackermann_new.jpg

Succes!

Laatst bewerkt:
Eey Rob,

Ik vind het een knap stukje werk, en het resultaat is er ook naar. Uiteraard is dit topic nog niet af als de bouw van de auto gereed is. Je weet immers niet of de auto "in balans" is. Bij onze (ver doorge-engineerde) 1:8 onroad auto's weten we uit ervaring welke ophanginggeometrie, veren (of combinaties daarvan) oliediktes e.d., onder welke omstandigheden, in een optimaal weggedrag resulteren. Aangezien jij van scratch begint zul je dit, middels praktijktesten, nog moeten bepalen. Of heb je hier al iets aan "gerekend"? Ongetwijfeld zul je na deze praktijktesten hier en daar aanpassingen willen maken. Ik zie dat de voorste schokbrekers zullen gaan meedraaien met de wielen, dat is niet optimaal, dat weet jij natuurlijk ook wel, maar past wel slim binnen het Stockcar reglement, regel 15. Anyways, nogmaals, ziet er allemaal erg mooi uit, ben benieuwd wanneer ie gereed is, en dan nog optimaliseren qua wegligging.

O ja, valt me nu pas op, maar je moet even het "Ackermann" principe goed bestuderen. Voor een neutraal stuurgedrag moeten de denkbeeldige rechte lijn tussen de ophangpennen, en de plek van de aansturing, in het midden van de achteras uitkomen. Hierdoor hebben de denkbeeldige lijnen in het verlengde van de voorassen van de beide voorwielen altijd hun snijpunt in het verlengde van de achteras. Als dit niet zo is gaat de auto "wringen". Wellicht dat onderstaande tekening veel duidelijker is dan mijn gezwets. ;)

ackermann_new.jpg

Succes!

Dank je wel Richard,

De dingen die je aan stipt heb je idd gelijk in.
De Balans in de auto is wel het geen waar ik met spanning op wacht! Ik heb ook mijn eigen ervaring met onroad en heb deze auto's bestuurdeerd. Wel denk ik dat het met stockcars minder moeilijk is als met de onroad circuit auto's. Wringen zal de auto altijd, de starre achter as en toe out (toe "in" zie ik niet gebeuren?). Wat caster betrefd die heb ik ook instelbaar gemaakt. Het verschil in bochten snelheid en richting (linker en rechter) Dat is meestal het moeilijkst mbt de "balans" in de auto. Met oval racen is het toch wat constanter.

Wat ik er nog heel erg graag op wil gaan maken is een vertelbare stabilisator (voorzijde) alleen daar heb ik nog geen goed concreet idee voor. Het valt niet mee om een ontwerpje te maken wat ook tegen een stootje kan. Je hebt immers geen draag arm waaran je de stabi kan bevestigen en gelijk aan het fusee blok kom je met een beetje het zelfde punt als de schokbreker dat hij veranderd als je stuurt. Heb al talloze iedeetjes geschetst maar Eureka heb ik nog niet geroepen..... Ik heb al een stabi ontworpen die mee gaat met de servo saver maar die werd te kwetsbaar, veel te veel onderdelen. Ook 1 die met een armpje vast zat aan het fusee blok denk dat het die kant opgaat. Ideetjes welkom!!!! (liefst met een krabbeltje erbij,haha)

Het mee sturen van de schokbreker is zeker niet ideaal. Al heb ik wel gezocht naar een ophaning waarin dit zo minimaal mogelijk is. Als ik het in de hand heb voelt het wel heel erg goed aan. Ik heb het ook geprobeerd met een veer om de schokbreker heen maar dat was geen succes. Wat betrefd "Ackermann" principe, daar heb ik veel aandacht aanbesteed en heb deze vrijwel gelijk aan de 1/8 mugen MRX4-R. Maak ook gebruik van de Kawahara servo saver super mooi gelager en van Aluminium, alleen weet ik niet of dat mag de lagers in het WEMSA regelement?

Het idee van de schokbrekers heb ik wel vertrouwen in dat het een grote verbetering "kan" betekenen. Met mijn onroad 1/8 heb ik er altijd veel verschil in kunnen merken, laat staan als er een lek was dan gaat hij gelijk niet meer. De olie viscociteit en het aantal en diameter van de gaatjes in de zuiger word wel een hele toer daar ben ik wel zeker van. Al heb ik gelukkig een vriend die 1/8 rijd NK die me daar mee wil helpen. Daar een basis setup in vinden word wel even flink wat uren op de baan......

Uit eindelijk zal op de baan wel blijken of het achteraf zin heeft gehad of dat ik toch moet bekennen dat ik beter met een conventionele auto rond kom, maar tot die tijd blijf ik al mijn energie, geld en tijd in deze auto pompen. Ik blijf dromen van een auto met een hoop mechanische grip en een grote sweet spot!

Zo kan het een leuke uitwisseling van ideetjes en ervaring worden!

Gr. Rob

Laatst bewerkt:
Rob,

Als ik naar je stuurblok kijk, klopt volgens mij je Ackermann toch niet. Ik bedoel dat je aanstuurpunt moet zitten zoals op de illustratie hieronder. Als ik jouw stuurblokken bekijk, zit het aanstuurpunt op de plek die ik gemarkeerd heb met het rode kruisje. Ik kan het natuurljk verkeerd zien, maar als het wel zo is, dan klopt je Ackermann niet. Je voorwielen maken bij elke uitslag dan dezelfde hoek, terwijl de denkbeeldige lijnen door de beide voorassen elkaar horen te snijden in het verlengde van de achteras. Ik hoop dat ik het verkeerd zie, wellicht wordt dat uit een aantal volgende foto's die je maakt als je wat verder bent duidelijk.

ackermannnz4.jpg

P.S. groeten aan Marc!

De ophanging ziet er erg mooi uit. Het ziet er erg stevig uit dus afbreken zal nog wel meevallen.
Even over het chassis. Die krijgen het soms erg zwaar. Kijk maar naar de foto.
Foto-a2.jpg

De Poels Stockcar heeft de bumpers “vrij” hangen. Deze kunnen iets bewegen in het chassis en zitten vast met harde rubberen blokjes. Deze vangen de grootste klappen op.

Ook nog even over het ackerman. Ik heb bij mijn stockcar nu zo ingesteld dat het binnenste wiel harder naar binnen draait. Dus eigenlijk scherper stuurt. Meer mensen rijden er mee dus ik ga het dit keer ook eens proberen.

@Rob toe in bedoel jij mee dat de voor wielen naar binnen wijzen Als je achter de wagen staat toch.??
Nou ik rij altijd zo. Heb ook met uitspoor gereden maar dat lukt mij helemaal niet. Ik kan nog het beste rijden meet een beetje toespoor. Als je dan het kleine beetje speling uit de stuurstangen drukt is het bijna niets.

Op naar de volgende Update:D

Is het misscien een idee om de pennen in het stuurblok vast te zetten met een 2-tal stelschroefjes? Ik kan me voorstellen dat als de pen zelf meeveert, je dan wat makkelijker een stabi constructie kan verzinnen. ;)

Zonder ackermann rijden is niet mogelijk tenzij je zeer slecht wilt gaan rijden en gekamde banden wilt hebben;) heb toevallig vorige week een presentatie gegeven over het ackermann principe

Rob,

Als ik naar je stuurblok kijk, klopt volgens mij je Ackermann toch niet. Ik bedoel dat je aanstuurpunt moet zitten zoals op de illustratie hieronder. Als ik jouw stuurblokken bekijk, zit het aanstuurpunt op de plek die ik gemarkeerd heb met het rode kruisje. Ik kan het natuurljk verkeerd zien, maar als het wel zo is, dan klopt je Ackermann niet. Je voorwielen maken bij elke uitslag dan dezelfde hoek, terwijl de denkbeeldige lijnen door de beide voorassen elkaar horen te snijden in het verlengde van de achteras. Ik hoop dat ik het verkeerd zie, wellicht wordt dat uit een aantal volgende foto's die je maakt als je wat verder bent duidelijk.

ackermannnz4.jpg

P.S. groeten aan Marc!

Ik zal Marc morgen de groeten doen :p.
Wat betrefd Ackermann, het plaatje klopt niet met hoe de stuur inrichting in de model auto is. Het Ackermann effect komt voort uit de slag en de geometrie van de servo saver die zorgt tijdens zijn slag voor eigenlijk het verschil in stuurstang lengte. Kijk maar even bij je eigen 1/8 die heeft ook fusees met ongeveer een zelfde geometrie als ik "na"gemaakt heb.

@stockcar racer H78, ik reed meestal met een beetje toe out dus de wielen staan naar buiten gericht als je erachter staat, ik vond de auto dan wat rustiger niet zo zenuwactig sturen, maar ik ga het allemaal proberen.....
Het was maar heel weinig hoor waar ik mee reed, ik reed met een Kopropo helios zender en dan met mijn servo stuur curve in 10% onder curve werd de auto wat minder nerveus van en toch een goed respons. Nou ben ik ook niet een hele beste rijder.....

Gr. Rob

Laatst bewerkt:
Rob,

Je maakt een cruciale denkfout. :? Bij een 1:8, bijv. Mugen MRX-4R, draaien de wielen om de kogelkoppen. :wink: De denkbeeldige lijn door het draaipunt van de voorassen en het aanstuurpunt moet (ongeveer) het midden van de achteras snijden, anders krijg je links en rechts altijd (bij elke uitslag) dezelfde draaihoek van de wielen, en dat kan niet. Het binnenste wiel moet in een bocht een kortere cirkel maken dan het buitenste wiel. Bij jouw stuurblokken lopen de lijnen zelfs parallel !!! :teacher:

Je moet dus even nieuwe stuurblokken maken, rekening houden met de afstand (in de breedterichting van de auto gezien) tussen de kogelkoppen van de Mugen MRX-4R waaromheen de stuurblokken draaien en de plek waar de kogelkopjes voor de aansturing vanuit de stuurstangen op de stuurblokken zitten. ;)

Kijk even naar dit plaatje van een MRX-4R. Alhoewel het geen zuiver bovenaanzicht is, maakt het denk ik wel duidelijk wat ik bedoel. :nosmile:

mugenmrx4rzt3.jpg

Door met de servosaverpositie (Scrabble: 17x de woordwaarde) te spelen kun je het snijpunt van de lijnen net iets vóór of achter de achteras laten snijden. Hierdoor beïnvloed je (iets) de toe-in of toe-out in de bocht. :D

Kijk er nog even naar en frees even een paar nieuwe stuurblokken. :cool:

Groeten,
Richard

Laatst bewerkt:
Hmmmm.... Richard aan de MRX4 ????

Maar pas op wat je zegt, de ackerman wordt bij deze constructie voor een deel door de stuurblokken bepaald en een ander deel door de lengte en de positie van aanstuurmechanisme, dat deel wat de stuurstangen bediend.

Rob,

Je maakt een cruciale denkfout. :? Bij een 1:8, bijv. Mugen MRX-4R, draaien de wielen om de kogelkoppen. :wink: De denkbeeldige lijn door het draaipunt van de voorassen en het aanstuurpunt moet (ongeveer) het midden van de achteras snijden, anders krijg je links en rechts altijd (bij elke uitslag) dezelfde draaihoek van de wielen, en dat kan niet. Het binnenste wiel moet in een bocht een kortere cirkel maken dan het buitenste wiel. Bij jouw stuurblokken lopen de lijnen zelfs parallel !!! :teacher:

Je moet dus even nieuwe stuurblokken maken, rekening houden met de afstand (in de breedterichting van de auto gezien) tussen de kogelkoppen van de Mugen MRX-4R waaromheen de stuurblokken draaien en de plek waar de kogelkopjes voor de aansturing vanuit de stuurstangen op de stuurblokken zitten. ;)

Kijk even naar dit plaatje van een MRX-4R. Alhoewel het geen zuiver bovenaanzicht is, maakt het denk ik wel duidelijk wat ik bedoel. :nosmile:

mugenmrx4rzt3.jpg

Door met de servosaverpositie (Scrabble: 17x de woordwaarde) te spelen kun je het snijpunt van de lijnen net iets vóór of achter de achteras laten snijden. Hierdoor beïnvloed je (iets) de toe-in of toe-out in de bocht. :D

Kijk er nog even naar en frees even een paar nieuwe stuurblokken. :cool:

Groeten,
Richard

Nou moet ik toch eerlijk zeggen dat ik hiervoor geen bijpassende smiley kan vinden (eentje die op zijn knieen door het stof moet,haha).
De MBX5 T die ik heb staan heeft dit anders zitten. Maar gelukkig heb ik Aluminium genoeg. Heb ik in iedergeval nog een kleine berg leuke sleutelhangers. Ik verbouw er wel een paar en als alle (andere domme) mindere dingen eruit zijn maak ik een aantal nieuwe. Heb toch inmiddels al een lijstje van dingen die er de volgende keer in aangepast kunnen worden.
1-0 voor jou.

Groet,

Rob

Nou, een plaatje er tegenaan om de balljoint op een andere plek te zetten is zo gebeurd. Bouw je er meerdere met verschillende posities voor je balljoint of een verstelbare balljoint kan je de ackerman instellen

Okay, maar even een Hezikiaanse post ertegenaan gooien.

Hmmmm.... Richard aan de MRX4 ????

Tuurlk niet ... daar rijdt iedereen al mee. ;)

[KNIP] ... de ackerman wordt bij deze constructie voor een deel door de stuurblokken bepaald en een ander deel door de lengte en de positie van aanstuurmechanisme, dat deel wat de stuurstangen bediend.

eh.gif
Dat zeg ik! (Gamma) :D

Nou moet ik toch eerlijk zeggen dat ik hiervoor geen bijpassende smiley kan vinden (eentje die op zijn knieen door het stof moet,haha).

Deze?
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif

Heb ik in iedergeval nog een kleine berg leuke sleutelhangers. Ik verbouw er wel een paar en als alle (andere domme) mindere dingen eruit zijn maak ik een aantal nieuwe.

shit.gif

1-0 voor jou.

brinde.gif
Biertje?

Nou, een plaatje er tegenaan om de balljoint op een andere plek te zetten is zo gebeurd. Bouw je er meerdere met verschillende posities voor je balljoint of een verstelbare balljoint kan je de ackerman instellen

Lijkt me Rob's eer te na, die freest vast en zeker even een nieuwe, eentje die precies goed is. ;):D

Ik ben blij dat je nu snapt wat ik bedoelde Rob. ;):D:cool: Wordt een cool projectje man!
cool2.gif

Voor op gesteld dat ik zodra het testen wat resultaten heeft gebracht ik natuurlijk gelijk een aantal setjes nieuwe fusees ga maken.

Oval racen toch een andere verhaal is en Ackermann effect anders mee om gegaan word dan met circuit racen. Ben er vandaag helemaal in onder gegaan. 2 jaar gelden op de PRI show geweest en de visite kaartjes er maar eens bij gezocht en die mensen benaderd. Dol enthausiast. In de US word heel veel geraced op ovals welliswaar zijn deze mensen meer van schaal 1 op 1.

Als je hoort wat hun voor setups hebben met "cirkle track " auto's...... nou volgens mij kunnen die auto's echt alleen links om. (assen scheef onder de auto wielen voor niet op 1 lijn, nee niet nadat ze gecrashed zijn)
De "foute" fussees die ik heb gemaakt zijn daar gebruikelijk......
Ze rijden die meestal met een klein beetje toe out en hebben dan het aangrijp punt links iets verder naar de wiel as toe.

veel oval auto's hebben maar heel weining Ackermann effect je zou het achter de komma in graden moeten zoeken, in midcorner. Het een en ander heeft ook veel te maken met de slip hoek. Ik zal mijn bevindingen tzt posten.

Ik ben eigenlijk wel blij dat deze discussie is ontstaan, er is volgens mij best heel veel winst uit te halen. Nu nog de tijd zien te vinden alles te kunnen testen.

Gr. Rob

Laatst bewerkt:
Hmmzzz ... wordt inderdaad veel testen, maar dat wist je al. :D

Realiseer je dat je goed moet nadenken over een goede testopzet, m.a.w. een opzet waarbij vooraf alle instellingen tegen elkaar worden afgezet, om de juiste informatie te verzamelen voor een eventuele volgende aanpassingen van instellingen, danwel hardwarematig.
writing.gif
Net als altijd is het zaak om slechts 1 variabele tegelijkertijd te veranderen, zodat het resultaat daaravan 1 op 1 vergeleken kan worden met de situatie voor de aanpassing. ;):D:cool:

Anyway, blijf het een leuk project vinden, aangezien ik in het verleden een vervent Stockcar rijder was. Blijf het ook zeker volgen en, al dan niet gevraagd ;), adviseren. :p Daar is dit tenslotte ook een forum voor.
banana2.gif

Hmmzzz ... wordt inderdaad veel testen, maar dat wist je al. :D

Realiseer je dat je goed moet nadenken over een goede testopzet, m.a.w. een opzet waarbij vooraf alle instellingen tegen elkaar worden afgezet, om de juiste informatie te verzamelen voor een eventuele volgende aanpassingen van instellingen, danwel hardwarematig.
writing.gif
Net als altijd is het zaak om slechts 1 variabele tegelijkertijd te veranderen, zodat het resultaat daaravan 1 op 1 vergeleken kan worden met de situatie voor de aanpassing. ;):D:cool:

Anyway, blijf het een leuk project vinden, aangezien ik in het verleden een vervent Stockcar rijder was. Blijf het ook zeker volgen en, al dan niet gevraagd ;), adviseren. :p Daar is dit tenslotte ook een forum voor.
banana2.gif

Vind het erg leuk dat je op en aanmerking post :p Ja en Amen is voor in de kerk.
Wat betrefd de setup dat word wel even wat...... maar das nu net de uitdaging. Als ik het zo hoor Richard, moet ik eigenlijk een keer met jou gaan testen duw ik de zender wel in je handen, ook ik vertrouw op een Sanwa M11 spectrum.;)

Maar heb weer een stapje voorwaarts gemaakt

Hier is:

UPDATE #6

[71401] 1-8-stockcar-bouwverslag-update-6-beginselen-chassis-3

Gr. Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het erg leuk dat je op en aanmerking post :p Ja en Amen is voor in de kerk.
Wat betrefd de setup dat word wel even wat...... maar das nu net de uitdaging. Als ik het zo hoor Richard, moet ik eigenlijk een keer met jou gaan testen duw ik de zender wel in je handen, ook ik vertrouw op een Sanwa M11 spectrum.;)

Maar heb weer een stapje voorwaarts gemaakt

Gr. Rob

Hahaha, ik moet zeggen dat ik dit draadje met erg veel belangstelling volg, maar dat had je natuurlijk al in de gaten ;):):cool:. Ikzelf heb heel erg goede herinneringen aan mijn Stockcar tijdperk overgehouden. Ooit eens een keer 6de op een EK geworden. Maar dat is inmiddels al wel zo'n 25 jaar gelden (wat? ben je al zo oud? ... yep, inderdaad :() Ik zie dat je dit project erg ambitieus aanpakt, en dat vind ik leuk. Lijkt me dan ook de moeite waard om eens met je een dagje te gaan testen, als je zover bent. Maar als je ook een M11 met Spectrum hebt, kan ik ook gewoon mijn eigen zender blijven vasthouden en even je ontvanger met mijn zender "bounden", dat lijkt me makkelijker. ;):cool:

Op welk totaal gewicht zit je nu? (met alle componenten erin die je nu hebt). En welke tank zit erop? Is dat een 1:10 tank of van een 1:8, zo ja welke? Lijk het je niet handiger als de snelvulopening van de tank op de normal 1:8 manier opengaat? Dat had ik vroegah in mijn stockcar ook.

Ik zie al welke kant je op wilt met je uitlaat. Goed gedachte denk ik. Die "uitbouw" aan de zijkant van de body blijft trouwens een vreemd gezicht, vind je ook niet?

Laatst bewerkt:
Op welk totaal gewicht zit je nu? (met alle componenten erin die je nu hebt). En welke tank zit erop? Is dat een 1:10 tank of van een 1:8, zo ja welke? Lijk het je niet handiger als de snelvulopening van de tank op de normal 1:8 manier opengaat? Dat had ik vroegah in mijn stockcar ook.

Ik zie al welke kant je op wilt met je uitlaat. Goed gedachte denk ik. Die "uitbouw" aan de zijkant van de body blijft trouwens een vreemd gezicht, vind je ook niet?

Wat betrefd het totaal gewicht ik heb de papiertjes waar ik dat allemaal op heb staan even niet bij de hand zal het lijste van de week wel even posten. Ik zit in iedergeval nog behoorlijk onder de 3,5 kilo. Wat ik dus meet het komende regelement ga aanvullen dat de komplete auto op versleten banden met een lege tank 3500 gram is. En testen zal wel uitwijzen op waar ik het beste de balast aan kan brengen.

De tank die is afkomstig van een Mugen mbx-5 Truggy. deze heeft een platte onderkant daar de meeste onroads de accu onder de tank hebben. En vooral aangezien er in het stockcar regelement geen maximale tankinhoud is heb ik gekozen voor een tank die net iets meer inhoud heeft. Er worden heats en finales gereden van 5 minuten dus ik wil wel zonder bijtanken aankomen. En als je lekker rommel met je motor en uitlaat combo dan wil met een 1/8 onroad tank 5 minuten soms wel een heel gevecht worden:p.
Wat betrefd de opening van de tank, jij bedoeld waarom de tank niet andersom staat? Kan hoor kan hem zo omdraaien geen punt alleen dit komt mooier uit onder de body en kan hem vanuit de stuur hut tanken, en aangezien we geen pitstops maken in de race telt op dit gebied de laatste seconden volgens mijn niet, am i wrong?

De body, ja regels maken het soms dat je rare bulten voor een uitlaat krijgt, hij moet binnen de body vallen.........
Ik ga zodra de auto volledig op zijn wielen staat een niewe body om de auto heen bouwen waar alles mooi in past en met genoeg relief om het lexaan wat meer stevigheid mee te geven. Ook probeer ik dan de body echt super op een echte stockcar te laten lijken vooral de stuur hut en ramen denk ik heel mooi te krijgen. Als alles goed is maakt Kamtec dan de body's voor mij en idereen die hem mooi en bruikbaar vind.

Gr. Rob

Okay Rob, ben dus beneuwd waar je zo met lege tank en kale velgen qua gewicht op uit komt. Tnx voor de toelichting v.w.b. de keuze voor de tank. Vind ik goed overdacht. Niks aan veranderen! ;)

Qua chassis lukt het je aardig om de 1:1 look te benaderen, iets waar de meeste Stockcarrijders denk k niet zo mee bezig zijn / waren, en als je dit ook voor de body doet, gaat het denk ik wel een ardig beeld opleveren.

Je mag hopen dat je Stockcar net zo goed gaat rijden als ie er (nu al) uit ziet! :D:D

Greetzzz,
Richard

Back