Het Stampede VXL topic

Update-tje:

De rode accu van zippy (4k mah) past prachtig, en ligt stevig vast, komt niet los, en verschuift ook niet bij een heftige crash, al dan niet gecombineerd met mega veel radslagen,en koprollen...

Kan er dik een half uur mee rijden, dan slaat de lipo safe erin.

Dat klinkt als muziek in mijn oren: een goed passende lipo waar je 30 minuten mee kan rijden! Ik ga er meteen 2 bestellen...
 
Weer een vraagje aan VXL eigenaars: als je de wagen met de hand achteruit duwt, voel je dan weerstand oid? De Stampede staat in mijn werkkamer op de grond en ik duwde deze net opzij: vooral achteruit maakt dit tandwielgeluiden... Hebben jullie dit ook? Moet ik mijn diff eens gaan bekijken?

Mesh is OK en en spur is niet afgesleten...
 
Weer een vraagje aan VXL eigenaars: als je de wagen met de hand achteruit duwt, voel je dan weerstand oid? De Stampede staat in mijn werkkamer op de grond en ik duwde deze net opzij: vooral achteruit maakt dit tandwielgeluiden... Hebben jullie dit ook? Moet ik mijn diff eens gaan bekijken?

Mesh is OK en en spur is niet afgesleten...
alleen achteruit of ook vooruit?
 
Tis idd vooral bij het achteruit duwen van de wagen met de hand... Vooruit duwen gaat prima, maar achteruit maakt meer tandwielgeluid & het gaat minder soepel...

Tijdens het rijden merk ik er nix van, want de VXL trekt overal doorheen.

Bijna weekend, dan weer lekke ragge...
 
Net de brede rpm bumper binnen gekregen,das best een tof stukske plastc!! Had de laatste zwarte gekocht... Staat prima, en bied een stuk meer bescherming da de stock.

Hoop dat hij een beetje slijtvast is, jump erg veel met mijn pede,de bevestigings bouten waren al flink gehavend..
 
Update-tje:
Mijn vxl houd niet van de hrs ontvanger van futaba (r203hf 40mhz).

De rode accu van zippy (4k mah) past prachtig, en ligt stevig vast, komt niet los, en verschuift ook niet bij een heftige crash, al dan niet gecombineerd met mega veel radslagen,en koprollen...

Kan er dik een half uur mee rijden, dan slaat de lipo safe erin.

waauw, ik dacht dees uitdrukking heb ik nog nooit gehoord... 4k mah
ge bedoelt dus gewoon : 4Ah, veronderstel ik?
sorry voor de vitterij, maar ik dacht dat je het als moderator ook "eenvoudig" kon houden.
je zegt toch ook niet: ik wil 1k ml water, je zegt gewoon 1l toch?
 
Laatst bewerkt:
Sorry, zit veel in de elecronica.. daar is met weerstanden, potmeters condensatoren, zowat alles afgekort....

Aan de andere kant iedereen praat met lipo's nog in de millimpere/uur, ipv ampere/uur.
Het is allemaal gelijk, enkel de notatie is verschillend.
Dus ja.....

Staat als verkoper beter natuurlijk 5000mah of "slechts" 5AH. Ach dan is 5k mah het summun, hahahaha :)
 
Net de brede rpm bumper binnen gekregen,das best een tof stukske plastc!! Had de laatste zwarte gekocht... Staat prima, en bied een stuk meer bescherming da de stock.

Hoop dat hij een beetje slijtvast is, jump erg veel met mijn pede,de bevestigings bouten waren al flink gehavend..

Tot nu toe houd de RPM bumper zich goed bij mij, maar hij heeft alleen maar wat snoekduiken in het mulle zand hoeven opvangen. Tis wat mij betreft een must-have voor de Stampede...

Het RPM stofkapje ben ik wat minder blij mee. OK, wat zooi houdt dit ding buiten, maar er komt nog steeds genoeg zand binnen om mijn tandwielen een andere vorm te geven... Heb zondag weer wat van die dingen (pinions & spurs) besteld. Ga dus nooit zonder extra tandwielen de deur uit als je gaat ragge in de zandbak...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waauw, ik dacht dees uitdrukking heb ik nog nooit gehoord... 4k mah
ge bedoelt dus gewoon : 4Ah, veronderstel ik?
sorry voor de vitterij, maar ik dacht dat je het als moderator ook "eenvoudig" kon houden.
je zegt toch ook niet: ik wil 1k ml water, je zegt gewoon 1l toch?

K wordt in het engels gebruikt om 1000 mee uit te drukken. Bijvoorbeeld, 50k staat voor 50000.
 
@dudok12:
Heb bewust die gear cover niet gekocht. Zag er niet veel heil in,Denk dat je met een stukje tape op de oude cover het ook al bereikt, want helemaal dicht krijg je het nooit, daar is het gewoon te flexibel voor dat geheel.....

Daar zit ook weer de kracht in van de wagen, dus ja,dan zou je alles star moeten maken, maar denk niet dat hij dan mijn mishandelingen, nog zou overleven....

Dus dan maar stalen tandwielen!(spur pinion) Maakt dat beetje zand ook niet meer uit.. :)
 
K wordt in het engels gebruikt om 1000 mee uit te drukken. Bijvoorbeeld, 50k staat voor 50000.

neen, k (kleine k) wordt volgens de SI eenheden gebruikt om 1000 mee uit te drukken. m (kleine m) wordt gebruikt volgends SI eenheden om 1/1000 mee uit te drukken. dit heeft helemaal niets met Engels te maken.
dus 1000 x 1/1000 = 1
zeg jij, als je je auto getankt hebt: ik heb 50k ml getankt of zeg je 50l getankt?
ps. SI staat voor Système international d'unités
 
neen, k (kleine k) wordt volgens de SI eenheden gebruikt om 1000 mee uit te drukken. m (kleine m) wordt gebruikt volgends SI eenheden om 1/1000 mee uit te drukken. dit heeft helemaal niets met Engels te maken.
dus 1000 x 1/1000 = 1
zeg jij, als je je auto getankt hebt: ik heb 50k ml getankt of zeg je 50l getankt?
ps. SI staat voor Système international d'unités

lekker belangrijk -_-'
 
altijd bereid om volledig off-topic te gaan om een beetje "juistheid" en "klaarheid" in gesprekken te brengen. geef toe... soms ontspoort het toch volledig! ;)
er is nog nooit iemand doodgegaan van wat bij te leren of corrigeren (buiten in de mafia, maar dat zijn dan ook een bende watjes)

grtzzz...
 
@dudok12:

Dus dan maar stalen tandwielen!(spur pinion) Maakt dat beetje zand ook niet meer uit.. :)

Heeft iemand ervaring met stalen spur & pinion tandwielen: is dit de oplossing voor zandrijders, of zorg je er zo voor dat er dure- of lastig te bereiken andere onderdelen in de aandrijflijn aan gort gaan? :confused:

Liquid heeft verse trx tandwielen per post verstuurd, dus ik kan volgende week de zandbak weer in. Ik rij nu ff tijdelijk met het 'snelle' pinion dat bij de VXL werd geleverd, maar ik hoef nie zo nodig zo hard... jaja watje...:-D Acceleratie is zo minder heftig en dat vind ik nu net zo leuk.
 
Tja voor zand alleen wel, maar ja ga je "gekke" dingen doen is het belang van een GOED ingestelde slipper, wel heeeeeeeeel belangrijk!
 
Wat ik nog moet leren is dat ik de slipper aanpas op de ondergrond... Wanneer we op gras rijden (veel tractie), moet de slipper volgens mij losser staan dan in in los zand (nauwelijks traktie: banden zijn de 'slipper')...
 
Net anders om:)
Bij veel tractie wil je dat de slipper pas ingrijpt als je te veel grip hebt. Dus strakker.
Op zand heb je minder grip, dus kan die losser. Maar je kan hem het beste gewoon zo instellen dat hij pas ingrijpt als dat moet. Dus op zaken waar je veel grip hebt, want met name bij landingen, moet hij zijn werk doen, zodat je de boel niet stript.
 
Back
Top