Het Stampede VXL topic

ster of delta?

ik heb mijn regelaar van mijn vxl gesloopt en ben nu op zoek naar iets nieuws
nou ben ik een goeie regelaar tegen gekomen en de beste man heeft er ook nog een motortje bij.
nou is dat motortje star wound?
weet iemand wat dat betekent?
ik heb wel gelezen dat er star en delta wound motors zijn maar ik weet niet wat het verschil is.
alvast bedankt gr Mike

Hier een handige reactie van mkrusedc : klik

Voor als je het niet kunt lezen (weet niet of je geregistreerd moet zijn of niet):

mkrusedc zei:
The 1500 series has power ranges from 150 watts to over 4,000 watts. The maximum rpm is 60,000. The can diameter is 1.53” smooth and 1.73’ for the finned can. The motors have 12 slot stators and 4 pole rotors. The shaft diameter is 5 mm and is 0.75” long. The motors weigh about 10-12 oz depending on type.

The first two numbers of a Neu motor designate the diameter. For example the 1500 series has a 15mm rotor.

The second two numbers denotes the rotor length. For example xx09, xx12, and xx15. Larger numbers means a longer rotor. A longer rotor generates more torque.

The third two numbers usually are the number of turns. For example 1.5, 1, and 2.5 The higher number the more turns.

The next letter d/y is the coil configuration: d = delta or triangle. y = wye or star.
A d coil configuration is a motor that has 1.73 times higher kv and 1.73 times less torque than a y motor configuration with the same turns. For example a 1515/1d has 4100kv and a 1515/1y has 2200kv. A motor with windings in delta configuration gives low torque at low rpm, but can give higher top rpm. Wye configuration gives high torque at low rpm, but not as high top rpm.

The last letter f/s is the type of can: f = finned. s = smooth can

http://www.neumotors.com/20061222/1500_series_.html

Castle Neu
-Casing closed (the new NEU has a closed case)
-Kevlar wrapped magnets Not carbon inside as the "real" Neu
-Wires comes out on the side, not in the back
-The motor shaft has a flat spot
-5x16x5mm Bearings Japan (Koyo or NMB - CNC grade, 100K RPM rated)
-Laminations M19 non-oriented magnetic steel Japan
-Magnets Same as Neu – China N38UH magnet
-Shaft material Stainless - USA
-Case T6061 – China
-US source 10 gauge silicone insulated wire
-60,000 rpm up to 200F

The Tekno RC Edition Neu Motors feature:
Larger 5x13x4mm bearings front and back
Sealed motor can
Rear end bell is safely secured by Neu's latest design
Flat spot along length of shaft

weet iemand of je de antenne buis ook kan inkorten op de stampede?dat je de antenne buis inkort tot onder de kap en een stuk van de antenne om de zenderkast heen wikkel?? ik heb al geprobeerd zonder in te korten, en de buis er van af gehaald, om de zenderkast heen te wikkelen maar dat werkt niet.

Laatst bewerkt:
Inkorten kan wel,maar knip dan de rest af.....

Ik zou hem iig niet zover inkorten dat hij onder de kap komt.....
Maar het overtollige wat uit het buisje steekt mag je af knippen, dat is beter dan ergens anders oprollen....

Ik zou hem niet korter afknippen/oprollen want dan krijg je veel meer storing dan normaal, heb er ervaring mee. Gewoon doen wat in de handleiding staat tenzij je storing niet erg vind.

Ik ben sinds een half uur een trotse bezitter van een stampede vxl. Ik heb hem net bij mijn LHS opgehaald. Mijn broertje heeft een rustler xl-5 gekocht.

Shit man, ik wil net voor de eerste keer rijden. Ik geef gas en dan rijdt hij heel even. Dan begint er een rode led op de esc te knipperen en kan ik geen gas meer geven. Sturen kan nog wel, maar daar heb ik natuurlijk niks aan als hij niet kan rijden :S. Weet iemand hoe dit komt en wat te doen?

BVD

In de gebruiksaanwijzing staat dat dat een "thermal shutdown protection" is. Dat vind ik erg raar, want de moter en de esc zijn beide koud. Wel heb ik net gezien dat er een rood kabeltje met een rode connector uit de esc steekt, maar die zit nergens in geplugt.

Edit: die rode connector is voor een fan.

EditEdit: Ik denk dat ik het heb opgelost. Ik kreeg de xl-5 handleiding, dus wist ik niet wat er was. Ik heb even in de vxl handleiding gekeken, en daar stond dat de lipo cutoff aan stond. En aangezien ik nu op nimh rij, heb ik die uitgezet.

Laatst bewerkt:
Heel mooi dat je het zelf hebt opgelost. Dit is de manier waarop je het meest leert ;)

Nog veel plezier met de wagen!

Ik heb nu een poosje de Stampede VXL en pasgeleden een andere zender plus ontvangers gekocht. Alleen op wat van manier dan ook, ik krijg die auto gewoon niet aan het rijden. De ontvangers zijn getest en die doen het prima. Maar zodra ik er 1 probeer aan te sluiten gaan de lampjes van de ontvanger rood/groen knipperen. Weet iemand misschien een oplossing?

Het is op zich niet zo heel erg dat niet wil omdat de ontvangers toch niet in de Stampede passen (ze zaten in een set samen met de module) maar ze zouden het toch moeten doen lijkt mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ontvanger met de ESC gekalibreerd?

Wat bedoel je daarmee? Het is toch gewoon een kwestie van de stekkertjes aansluiten?

EDIT: ik snap inmiddels wat je bedoeld, maar dat werkt ook niet als de lichtjes rood/groen blijven knipperen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Calibreren = ESC uitzetten, zender aanzetten, knopje op ESC inhouden tot het lampje rood wordt, dan loslaten. Dan als hij 1 keer knippert vol gas geven, bij twee keer knipperen vol rem. Daarna is hij gecalibreerd :)

Calibreren = ESC uitzetten, zender aanzetten, knopje op ESC inhouden tot het lampje rood wordt, dan loslaten. Dan als hij 1 keer knippert vol gas geven, bij twee keer knipperen vol rem. Daarna is hij gecalibreerd :)

Het lampje van mijn ESC blijft rood hoelang ik ook wacht. Ik heb inmiddels echt alles wat ik maar kon bedenken geprobeerd. Maar wel bedankt voor je reactie.

Back