het tamiya f103 gt topic

  • Topicstarter Topicstarter rs4evo3
  • Startdatum Startdatum
Omdat de F103 zo'n leuke simpele auto is gaan mij zoon en ik onze
F103 ( audi R8R )
en mij F1 renault ombouwen naar een F103 GT.

Alle spareparts heb ik besteld,
alleen de assen voor de voorwielen zijn een onbestelbaar nummer.
Ik denk dat een afgeaagd TA05 ( TG-10 ) asje ook wel past.

Kunnen we die nostalgie weer nieuw leven in blazen.

58247.jpg


benniton.jpg
 
Vin zei:
Welke spare parts heb je dan nodig? Wat kost het ombouwen (per auto) in totaal?

TAMIYA 51243 F103GT GEAR CASE SET
price per unit 500 yen quantity 2
TAMIYA 51227 F103GT R PARTS(SERVO STAY)
price per unit 300 yen quantity 2
TAMIYA 51229 F103GT T PARTS(UPRIGHT,2Pcs)
price per unit 500 yen quantity 2
TAMIYA 51232 F103GT REAR WHEEL MOUNT L
price per unit 400 yen quantity 2
TAMIYA 51231 F103GT REAR WHEEL MOUNT R
price per unit 1000 yen quantity 2


Zoiets plus nog lagers en voor assen.

Overal staat twee bij omdat wij twee auto's hebben.
 
Ja met de oude kappen,
anders heb je ook de bumper nodig.

Van beide kappen hebben we nog een nieuwe liggen.

Omdat we nu met 5 cellen rijden,
met een accu busje om het hoekje,
passen die accus er nu gemakklijk in.
 
Ombouwverslag F103 naar F103GT

Hier een verslag van ombouwen .

03~0.jpg


het slachtoffer

02~0.jpg


Parts

01~0.jpg


Nieuwe gearcase

06.jpg


07.jpg


08.jpg


tot zo ver probleemloos

10.jpg


1e probleem, er is geen ruimte meer voor veerweg.
op zich niet erg omdat je met deze auto meestal overstuur hebt.

12.jpg


Word vervolgd;
 
gisteren nog even aan het speedmeten geweest met de 103gt.
ik heb nu de banden voor elkaar. achter lrp slick 30r en voor??? iets hardere.
wel bijde gesmeerd met jack the gripper,en mijn esc iets rustiger gezet.
de motor is een lrp eraser 9.5 turns .
de top was met originele tandwielen 68kmh.
maar dit gaat zo makkelijk dat ik denk dat je met een normale 17t ook wel 100 haalt.
gemeten met een garmin gecko gps.

met een tamya 27t super stock type s liep hij ook al 50.
maar met de eraser moet je echt remmen die motor blijft rollen.
ik ben benieuwd wat jullie al gehaald hebben.
ik durf hier mij 4.5 turns x11 niet in te stoppen.
nu nog wat grotere motortandwielen proberen.

groeten wiebe.
 
Hi Naamgenoot.

Ik zal mij PT er eens inzetten. Op de Mach (heemstede) hebben we een speedtrap.

had er een GM genius met een 4 star LRP borstelloze moter in. Krijg de regelaar niet meer geprogrammeerd... Beetje een drama ding...

heb nu weer een Orion V2 12 turns gemonteerd. Loopt ook hard genoeg vermoed ik.
 
hoi wiebe nl .
pff 12turns .ja dat gaat ook wel goed neem ik aan .
nog enigzins controleerbaar????.
ik heb er nu een kap op dat werkt al veel beter [oude porsche kap]
maar ik zoek nog iets beters .wel 1 voor rijden en 1 voor de mooi.
hij vloog ook al weer een paar keer .
groet wiebe.
 
Ik heb van het weekend even met mijn F103GT kunnen rijden, maar hij overstuurt bij het minste gas al. Vreemd aangezien ik voor harde en achter zachte inserts gebruik met Tamiya Reinforced Type-A slicks.
Mijn regelaar en zender heb ik beide exponentieel ingesteld. Is de 15Turns motor soms teveel? (lijkt me niet als ik de vorige berichten lees).
Ik gebruik een 21T pinion (0.4) en een 93T spur gear (0.4)..

Oscar zei:
Ombouwverslag F103 naar F103GT

Hier een verslag van ombouwen .

......

Word vervolgd;

Waarom zet je je die mooie alu motormount niet over? Die past namelijk gewoon! Misschien moet je er ook de voorwielophanging van een F103GT opzetten.. Ik weet niet of je hem al was tegengekomen maar hier de manual: http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/58367.pdf
 
Ben bang dat de A slicks ook niet lekker rijden. Heb deze er nu ook onder zitten, maar de foam bandjes rijden veel beter. Zeker wanneer de bandendiameter niet zo groot meer is.
 
Die A-Slicks heb je idd ook in medium-narrow dan zijn ze wel erg plat. Ik heb zelf ook de 'normale' die hebben een wat grotere diameter. Rijd jij met foambandjes op asfalt?
 
Vin zei:
Ik heb van het weekend even met mijn F103GT kunnen rijden, maar hij overstuurt bij het minste gas al. Vreemd aangezien ik voor harde en achter zachte inserts gebruik met Tamiya Reinforced Type-A slicks. [/url]

Is toch niet zo vreemd,
je moet voor echt een hardere compound rijden,
net zo hard dat de auto een beetje onderstuur heeft.

De veertje van de voorwielophanging deed ik altijd een rubbertje tussen dan heb je ook minder overstuur.

Vergeet niet dat je met een 2WD altijd voorzichtig gas moet geven, gedoseerd, PROPORTIONEEL
 
ziet er allemaal goed uit jongens .

aangezien ik een ander motortandwiel wilde proberen .
en na wat zoeken er toch nog 3 tegen kwam [waarschijnlijk van een oude tamiya set 3 stuks oplopend]
wilde ik deze monteren .
en dat paste niet ,dus de gaten voor de schroefen in de motorsteun verder uitgefreest,
wil het nog niet .
ik zal dus nu de motorsteun aan de voorkant wat uitfreesen het gaat maar om 1mm
en dan nog maar eens proberen .
ik zit dan op ongeveer 1 op 4,5 in plaats van origineel 1op5.
nu is dat tandwiel wel van dat rare gietmetaal maar ja het zal wel een paar runs overleven.

met welke overbrenging rijden jullie ????

adriaan van t hof
welke regelaar heb je bij jouw 9,5t en hoe bevalt dat???
groeten wiebe.
 
http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10323/12.jpg

Dit blijkt vrij goed te werken, geen vering aan de voorkant.
Er is een redlijke balans in de auto,
met een neiging naar onderstuur ,
precies zoals ik het wil hebben in een 2WD.

Binnenkort nog even testen op Mach Heemstede.
met een 17 turns Havok Orion motor en 5 cellen.
Kleinste pineon ( 11T ) met de sadaard spurgear ( 63T )
 
hoi iedereen.
gisteren nog even gereden met de grotere overbrenging.
achterbanden 30r en gesmeerd dit gaat super hij slipt niet eens meer.
en nu een 79,3kmh geklokt,
nu moet ik nog een ander achtertandwiel hebben [kleiner]
en ik kan nu op het rechte stuk vol remmen zonder problemen.in een bocht is dat wat anders.
maar dit is wel gaaf je moet echt je kop er bij houden anders ga je vliegen.
iemand al andere achtertandwielen gemonteerd van een normale pitch?????
groet wiebe.
 
Furious Jay zei:
Kawada heeft een drietal setjes in 48pitch voor de F103, zijn complete setjes incl. diff meen ik...

volgens mij niet bij mijn normale winkel te verkrijgen ,haal jij ze via het internet of een winkel in ned????

groet wiebe.
 
wiebe zei:
iemand al andere achtertandwielen gemonteerd van een normale pitch?????
groet wiebe.

Er is een setje van tamiya met twee tandwielen voor de F103 met 64 dp.

Tamiya item 53104 RD 0.4 SPUR GEAR SET

deze set heeft 93 tands en een 104 tands tandwiel.

JE KUNT HIERMEE EEN RATIO MAKEN VAN 3,4 TOT 5,2
uitgaande van pineons van 20 tot 27 tands.

53104.jpg
 
Back
Top