het tamiya f103 gt topic

• Topicstarter Topicstarter rs4evo3
  • Startdatum Startdatum
Ik moet zeggen dat het er absoluut niet snel uitziet..

Daarbij is de wegligging zo slecht dat je moeilijk het vermogen om 93 km per uur te halen op de grond kan brengen..

Ik weet uit eigen ervaring dat we een veeel langere baan nodig hadden om de 107 Km/U te bereiken. Daarbij leek dat al een heel stuk sneller.
Ook een modified TC op de baan lijkt al stukken harder te gaan..

(misschien dat het zo lijkt hoor..) Ik zou het zo nog wel aandurven met mn stock auto :D

Beste Jurre,

bij RC Mart. Je krijgt er nu zelfs tijdelijk LEDs bij voor onder je auto !(?).
Kijk maar: Tamiya F103GT Direct Drive Touring Car Chassis 58367 - Tamiya - rcMart.com -

Maar ik twijfel nog steeds, ik lees alleen maar rampverhalen over de wegligging. Ik vind de set er wel erg mooi uit zien. Vooral met al het blauwe aluminium dat er bij te krijgen is ;).

Oh trouwens; er zit geen kap bij. Ik zoek er een met enorme spoilers (tegen het oversturen), liefst een groep C.

@ Stephan; TT-01 is inderdaad dé indeale parkeerplaats racer; onverwoestbaar. En dat is handig als alle racers een andere ideale lijn denken te zien. Maar daar heb ik er dus al twee van. Het achterwiel aangedreven rijden lijkt me gewoon leuk als afwisseling.

Laatst bewerkt:
Beste Jurre,

bij RC Mart. Je krijgt er nu zelfs tijdelijk LEDs bij voor onder je auto !(?).
Kijk maar: Tamiya F103GT Direct Drive Touring Car Chassis 58367 - Tamiya - rcMart.com -

Maar ik twijfel nog steeds, ik lees alleen maar rampverhalen over de wegligging. Ik vind de set er wel erg mooi uit zien. Vooral met al het blauwe aluminium dat er bij te krijgen is ;).

Oh trouwens; er zit geen kap bij. Ik zoek er een met enorme spoilers (tegen het oversturen), liefst een groep C.

@ Stephan; TT-01 is inderdaad dé indeale parkeerplaats racer; onverwoestbaar. En dat is handig als alle racers een andere ideale lijn denken te zien. Maar daar heb ik er dus al twee van. Het achterwiel aangedreven rijden lijkt me gewoon leuk als afwisseling.

Wegligging is helemaal niet slecht op circuit voor een achterwiel aangedreven wagen.
Maar alleen de vering is vrij minimaal, waardoor je bij elk hobbeltje/oneffenheidje de kans hebt om even maar op 1 wiel aandrijving te hebben, en dan wil je nog wel eens dwars komen te staan.

Bij erce rijden we een stock-competitie met F103GT's. en daar zijn de tijden goed te vergelijken met de stock(zelfde motor/banden) waar mensen in 4 wiel aangedreven x-ray's rijden.

Ik rijd zelf ook op circuit ermee. en zou niet anders willen.
Alleen ergens anders kan ik het wel vergeten, dit ding eist gewoon een behoorlijk vlakke ondergrond. Straatstenen zijn gewoon niet zijn ding :)

Is dat dan ook met de rubber banden, of toch met sponsbandjes? En rijden jullie dan met touring car kappen, of C-klasse?

Ooh topic vergeten :)

Rubberbandjes, vtec 30r om precies te zijn. En waar stock maar net 2 racedagen haalt met 1 setjes. reed en trainde ik al het hele jaar op hetzelfde setje, en nog was niet versleten :)

En touringcar kappen. Of eigenlijk een paar 190mm kappen die buiten de touringcar klasse passen. Dus BV een ferarrie 360, viper gts of een lamborgine murcialalagogo

Helaas is de mijne bij een brandje verwoest, dus moet ff een race overslaan :(

Ik ben nu ook een F103GT aan het bouwen, iemand tips voor me voor de wegligging ?
Ben van plan om er indoor meet te gaan rijden , nu nog erachter zien te komen wat voor banden , ga in een sporthal rijden.
Mijn tt-01 met brushless was niet weg te kijgen met slicks, die zijn veel te glad. :D
Wat moet ik dan op mijn F103GT aan banden gaan gebruiken ?
Iemand hier een idee ? :confused:

Haha, nu rijden we toch stock he Ronnie!!??

Niet mijn keuze marcel. vind die f103gt leuker rijden, 4wd is gewoon te simpel/voorspelbaar :(
En het kost ook nog klauwen met geld :( heb in die maand dat ik met een 4wd rij al meer banden en motoren om zeep geholpen dan in 1.5 jaar met een f103.........

Niet mijn keuze marcel. vind die f103gt leuker rijden, 4wd is gewoon te simpel/voorspelbaar :(
En het kost ook nog klauwen met geld :( heb in die maand dat ik met een 4wd rij al meer banden en motoren om zeep geholpen dan in 1.5 jaar met een f103.........

Right ben nu pas door me eerste setje banden heen dit seizoen

Helemaal blij, na de eerste rit (eindelijk) bij MACH.
Met de standaard silver can motor dik een uur kunnen rijden met één 4000 LiPo, dat is wel inclusief de tijd die het kostte om de wagen af en toe uit de berm te halen.
Nu de Corally 15T er in en snel weer in de agenda kijken wanneer ik weer eens kan... RWD is het helemaal, helemaal zodra de grip beter wordt.

P300410_17.05_%5B01%5D.jpg

Sinds vandaag hier ook een nieuwe en trotse eigenaar van een f103GT.

Ik had even een vraagje aan jullie, waar ik kappen voor deze auto kan kopen?

Iemand nog een 103GT liggen waar hij vanaf wil?

Ik zoek er een om mee te trainen op Mach.

Back