het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hoi Jorrick,

Een converter is minder nauwkeurig dan een nieuwe ontvanger. De converter vertaalt het brushed signaal uit de ontvanger naar een signaal waar de brushless motor iets mee kan. Die conversie zal altijd gevolgen hebben voor de nauwkeurigheid van het signaal (lees: het toerental van de motor). De conversie kost ook nog eens tijd, dus het gas zal een fractie later reageren op je stickinput.

Het motortje wat je voor ogen hebt klopt qua vermogen en toerental. Echter, ik weet niet of hij lekker past. De motor heeft een grotere diameter en is wat korter dan het 11000 Kv-motortje wat normaal gesproken in de 4#3 wordt gebruikt. Levert dus mogelijk problemen op om in te bouwen, dit zou je dus moeten nameten.

Paul

Ik heb de 4#3B binnen, en met mijn domme hoofd dacht ik dat dit standaard dus al geleverd werd met een brushless main motor... (dacht dat de b voor brushless stond, maarja)
Ik heb al een reserve motor gekocht die wel brushless is en die past dus niet.

Wat moet ik dan nog meer allemaal kopen? Ik zie hier een speedcontroller staan
Speed controller (Brushless upgrade) @ Heli4U.nl
imagemagic.php

Hoef ik alleen dit te kopen?
Hoe sluit ik die aan dan?

Of heb ik ook die Ontvanger RX2406A (Brushless upgrade) @ Heli4U.nl RX2406A ontvanger nodig?

Ik heb zelf de RX2406

Hoi Jorrick,

Ja, die ontvanger heb je ook nodig. Aansluiten is simpel en staat eigenlijk op de ESC. 2 draden naar de accu, 3 draden naar de BL-motor en het dunne draadje met het stekkertje naar je ontvanger. Als de motor de verkeerde kant op draait, 2 van de 3 draden omwisselen.

En dat die motor niet zou passen, had ik al voorspeld.

Paul

Hoi Jorrick,

Ja, die ontvanger heb je ook nodig. Aansluiten is simpel en staat eigenlijk op de ESC. 2 draden naar de accu, 3 draden naar de BL-motor en het dunne draadje met het stekkertje naar je ontvanger. Als de motor de verkeerde kant op draait, 2 van de 3 draden omwisselen.

En dat die motor niet zou passen, had ik al voorspeld.

Paul
Ik bedoelde met dat het niet past dat de brushless natuurlijk niet op de brushed reciever past. Ik heb het nog niet geprobeerd maar als ik het zo 123 bekijk gaat het motortje wel gewoon passen hoor.

Goed ik heb dus die ontvanger nodig, maar waar tover ik die converter vandaan dan? Die zie ik nergens tekoop staan. Maar dan zit is dus met een slechte oplossing.

Wat heb ik allemaal nodig om het net zo te maken als de originele brushless 4#3 dan? Dat lijkt me dan namelijk een veel betere oplossing. (mits die niet achterlijk duur is.)

Iemand van rcgroups verwees me namelijk naar de: http://www.rc711.com/shop/tail-speed-controller-wkwst10alt-for-43b-upgrade-accessory-p-1937.html
of de: http://www.helipal.com/hm-cb100-z-27-tail-speed-controller-wk-wst-10a-ltc.html

Hier zou namelijk al een converter in zitten. En ben ik met 1 "upgrade" klaar.

Laatst bewerkt:
Je haalt de dingen een beetje door elkaar. Er zijn 2 opties:

1 - Je gebruikt een converter. Je hebt dan nodig:
- converter verkrijgbaar bv via deze link: HighSpeed Brushless Converter's by TheSteve
- een ESC
- brushless motor (heb je al)
- je gebruikt je huidige ontvanger (RX2406)

2 - Je gebruikt geen converter. Je hebt dan nodig:
- een ESC
- andere ontvanger (RX2406A)

Wil je ooit naar dubbel brushless (ook de staartmotor), dan kan je dat beter ineens doen. Je hebt dan de RX2406B nodig (je RX2406A is dan weer werkeloos) en 2 ESC´s en uiteraard nog een brushless tailmotortje.

Paul

Je haalt de dingen een beetje door elkaar. Er zijn 2 opties:

1 - Je gebruikt een converter. Je hebt dan nodig:
- converter verkrijgbaar bv via deze link: HighSpeed Brushless Converter's by TheSteve
- een ESC
- je gebruikt je huidige ontvanger (RX2406)

2 - Je gebruikt geen converter. Je hebt dan nodig:
- een ESC
- andere ontvanger (RX2406A)

Wil je ooit naar dubbel brushless (ook de staartmotor), dan kan je dat beter ineens doen. Je hebt dan de RX2406B nodig (je RX2406A is dan weer werkeloos) en 2 ESC´s en uiteraard nog een brushless tailmotortje.

Paul
Ok top het is nu helemaal duidelijk.
Ik zal het even doorgeven aan de eigenaar van Heli4u.nl want die beweerde dat ik alleen die esc nodig had.
Pfff ik moet nog maar eens kijken wat ik ga doen dan. Die RX2406B kost ook weer 30euro.

Kan je met de RX2406b nog wel met een brushed tail vliegen? Of werken alleen brushless motoren hier op. Vanwaar deze vraag? Omdat ik zoals je zelf ook al zegt later misschien de tail wel brushless maak, maar eerst met een brushed tail ga vliegen.

Kan je met de RX2406b nog wel met een brushed tail vliegen? Of werken alleen brushless motoren hier op. Vanwaar deze vraag? Omdat ik zoals je zelf ook al zegt later misschien de tail wel brushless maak, maar eerst met een brushed tail ga vliegen.

Nee, dat kan dus niet. Dus het is of kiezen voor de 2406A met brushed tailmotor en later de 2406B met brushless tailmotor en extra ESC. Andere optie is gelijk double brushless met de 2406B en 2 ESC's. De laatste optie is dus goedkoper als je lange-termijn denkt.

Paul

SCHOP

Ik heb de gehele winter periode niks met heli's gedaan. Maar het wordt weer mooi weer dus haal het spul weer uit het spreekwoordelijke vet.

Alleen vroeg ik mij af met wat voor tools jullie aan deze heli werken? Is er ergens een (goedkoop) setje die ik aan kan schaffen voor dit kleine spul?

Want ik moet een ring like push rod (esky benaming?) vervangen en daarvoor moet 1 flybar paddle er af. Maar zulks klein gereedschap heb ik dus niet.

Back