het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Vandaag is de heli binnen gekomen.

En wat is het een klein ding vergeleken met een honey bee fp:D

Veel beter voor mij, hij is ook lekker fel.
Straks alleen de zender ombouwen naar mode 2 staat nu op 1, heb er mee proberen te vliegen maar als je 2 gewend bent komt het niet goed :(

Heb nu ongeveer 6 accu's leeggevlogen.

Heb de controls nu goed door, deze heli heeft weinig stickbeweging nodig om te verplaatsen. Is goed crash bestendig heb al flinke crash gemaakt zonder schade.

Ik vindt hem veel beter vliegen als de honey bee die ik hiervoor had.
Nu nog maar even verder oefenen:cool:

Kijk eens aan.. dat gaat lekker..
Die van mij staat nog even in de lappenmand te wachten op een nieuw staartje.. Ik heb er al twee in huis gehaald dus dat moet goed gaan..ik kwam alleen net een aluminium buisje tegen op internet bij een hobbywinkel van 3.2mm (ipv 3.5mm) verder nog aardig wat andere projectjes lopen dus de 4#3b zal nog even moeten wachten..:p

Maarten

Heeft er iemand toevallig ervaringen met een scale body voor op een 4#3b?

Heb een site gevonden die scale body's maakt, zijn verschillende modellen.

Zit er aan te denken om misschien een body van airwolf aan te schaffen.
Zou je dan veel in moeten leveren kwa vliegtijd en power?

Je kan het vooraf testen als je het gewicht van zo'n schaalbody weet. Dan kun ze vaststellen hoeveel zwaarder hij is, en dat gewicht onder je heli hangen. En dan maar timen hoe lang je dan nog kan vliegen.

Dat is inderdaad een goede tip waar je iets mee kan.

Ga het van het weekend gelijk even testen.

Bergen, je schaal body al gemonteerd? Ben benieuwd ;)

ik heb gisteren 2 setjes main blades van de 4#3 Q besteld, welke ik op mijn 4#3b ga monteren.
Met de originele bladen reageert hij niet lekker als hij al hoovert, en je geeft meer throttle. Met de q main blades zou je dat oplossen en hij zou zowiezo een stuk beter vliegen.
Tail blade is al een 4#3q blad (dan heb je meer authoriteit over je staart)

ben benieuwd hoe dat gaat vliegen :)

Is er hier iemand die nog losse onderdeeltjes heeft liggen van de bell hiller mod???

W43003-2.jpg

het gaat om dat oogje wat bovenaan aan dat armpje zit, met een metalen staafje erin, wat naar beneden gaat, met een "bolletje" eraan wat je vast moet klikken....

dit dus:
bel+hiller.png

Laatst bewerkt:
Geachte medegebruikers ,

kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb om mijn 4#3 b naar een brushless tail motor te verbouwen ? op het net heb ik deze combo gevonden maar weet niet zeker of die helemaal compleet is : This combo has: Walkera 2g Outrunner Brushless Motor HM-4#3B-Z-37,
Walkera Tail Brushless Esc HM-4G3-Z-43, Tail Motor Holder HM-4#3B-Z-40, and Tail Brushless Wire HM-4G3-Z-44 .

Je hebt nog een andere ontvanger nodig. Je huidige ontvanger stuurt de staartmotor direct aan. Bij een brushless tail zit daar een ESC tussen, die wordt door de ontvanger anders aangestuurd. Je kan bijvoorbeeld de ontvanger van de CB100 bestellen, die is double brushless.

Paul

daar zijn convertertjes voor die je tussen ontvanger en esc frot, en ik dacht zelfs speciale esc's die die converter er al in hebben zitten :)

Meestal wil een brushless ESC converter toch de stuurpuls van de originele brushed regelaar hebben als input, en is het niet een kwestie van de output van de brushed regelaar zo in de brushless regelaar te stoppen?

De brushed regelaar geeft immers alleen een spanning af. Aan de hand van die spanning moet de brushless regelaar maar raden hoeveel % hij moet uitsturen? Bij de ene accu heb je bij volgas bijvoorbeeld 4.15V op de uitgang staan, een wat mindere accu geeft maar 4.12V bijvoorbeeld. Vandaar dat de brushless regelaar het stuursignaal, wat aangeeft hoeveel % de brushed regelaar uitstuurt, wil hebben, want dan kan hij eenvoudig dat percentage overnemen, en loopt de regeling 1 op 1 gelijk, volgas blijft volgas, half gas ook, etc...

de brushed regelaar zit in de ontvanger.... die kun je er niet uit halen, dus vandaar :)

en wat je beschrijft is precies 1 van de problemen van dit soort "mods", ook met een brushless staart gaat de staart na verloop van tijd (als de accu verder leeg raakt) toch nog driften (en dan moet je bij trimmen)

en jup, zelf ervaring mee.

Die Combo kan je op chinesejade bestellen .

Op aanraden van terence van de shop heb ik toch voor de originele motor gekozen ( gelijk maar een paar meer besteld ) maar het is eigenlijk gelijk weer niks !!! ik krijg de staart gewoon niet stil en moet continu bij trimmen .

Dus ga ik alsnog maar die combo bestellen om te kijken of het dan rustiger word en ik eens normaal door de woonkamer kan vliegen.

Ola, allemaal.
Ik vlieg tot nu toe met NE (bravoIII en BravoSX), maar nu zag ik bij helipal de Walkera CB180Q2.
Qua uiterlijk: smaken verschillen, maar ik vind hem geweldig !
Nu is mijn vraag: is dit een betrouwbare heli ?
Is deze in nederland ergens te krijgen (kan via internet niks vinden) ?
En hoe betrouwbaar is helipal ?
Iemand ervaring mat een van de 2 (heli en winkel) ?

(en ik heb natuurlijk al gezocht hier op het forum......)

Laatst bewerkt:
Back