Hoi Paul,
Fijn te horen dat jij ook succes hebt met Deans. Dat ook jij nog met je 'oude' LiPo's vliegt verbaast me eigenlijk niet echt. Naast twee nieuwe gebruik ik nog steeds de eerste twee accu's van afgelopen zomer en ben er eigenlijk best tevreden over. Alles met de originele lader geladen. Ik kijk wel altijd of ze niet langer dan 45min aan de lader hangen. Geen enkele LiPo heeft langer dan mischien 10min. op de lader gezeten nadat het groene ledje oplichtte. Sinds het begin is die tijd nog hetzelfde trouwens.
Je hebt inderdaad gelijk dat hoe zwaarder de heli hoe groter de massatraagheid en dus meer kans op schade. Goed opgemerkt dat de benodigde hogere rotorspeed voor extra slijtage zorgt. Deze benodigde speed zal tenslotte ook meer vermogen vragen.
Testers zoals Erwin welke vliegtijden en verbruik bijhouden gaan uiteindelijk een punt vinden (vliegtijd versus gewicht/soort LiPo) waar het gunstig is voor een zwaarder model LiPo te kiezen.
Technisch gezien is het goed mogelijk dat boven een bepaald gewicht een zwaardere LiPo voor een hoger rendement zorgt, voor ons vertaald in vliegtijd. Maar dan gaan we wel erg ver als het in een grafiek met parabolen gezet wordt. Iemand? ghi
Groeten en fijne (race) zondag,
Danny
Fijn te horen dat jij ook succes hebt met Deans. Dat ook jij nog met je 'oude' LiPo's vliegt verbaast me eigenlijk niet echt. Naast twee nieuwe gebruik ik nog steeds de eerste twee accu's van afgelopen zomer en ben er eigenlijk best tevreden over. Alles met de originele lader geladen. Ik kijk wel altijd of ze niet langer dan 45min aan de lader hangen. Geen enkele LiPo heeft langer dan mischien 10min. op de lader gezeten nadat het groene ledje oplichtte. Sinds het begin is die tijd nog hetzelfde trouwens.
Je hebt inderdaad gelijk dat hoe zwaarder de heli hoe groter de massatraagheid en dus meer kans op schade. Goed opgemerkt dat de benodigde hogere rotorspeed voor extra slijtage zorgt. Deze benodigde speed zal tenslotte ook meer vermogen vragen.
Testers zoals Erwin welke vliegtijden en verbruik bijhouden gaan uiteindelijk een punt vinden (vliegtijd versus gewicht/soort LiPo) waar het gunstig is voor een zwaarder model LiPo te kiezen.
Technisch gezien is het goed mogelijk dat boven een bepaald gewicht een zwaardere LiPo voor een hoger rendement zorgt, voor ons vertaald in vliegtijd. Maar dan gaan we wel erg ver als het in een grafiek met parabolen gezet wordt. Iemand? ghi
Groeten en fijne (race) zondag,
Danny