Maarten,Brrrr....
Gisteren mn nieuwe ESC ontvangen, nieuw asje, head set enzo erop gezet en nog steeds zit er een vervelende vibratie in het toestelletje waardoor de gyro in de war raakt en heel zenuwachtige zwiepjes maakt.. de balance bar is aan beide zijden evenlang, ik heb er nieuwe bladen opgezet. (die van de 4#3q om eens te proberen)
wat ik nu in iedergeval kan uitsluiten zijn:
-rotorhead
-main rotor shaft(asje, rubbertjes c-ringetjes) (wat een gepiel zeg)
-motor +ESC
ik heb nog een nieuwe balancebarset liggen.. dus die zou ik er eens op kunnen zetten maar ik weet het op het moment even niet meer..
Maarten
Kijk ook even of de lagers van de hoofdas geen speling vertonen. Bij twijfel vervangen. Het zou misschien ook nog in een onzuivere tuimelschijf kunnen zitten.
Bij mij veroorzaakte dit eerder eens een toilet-bowl effect.
Een goede test om te controleren of alles zuiver loopt is het toestel in de hand te laten proefdraaien zonder rotorbladen maar met de flybar. Als het OK is hoor je enkel een suizend geluid zonder enige trilling bij elk toerental. Als dit goed is, dezelfde test met rotorbladen. Als dit nu niet goed is zijn waarschijnlijk de bladhouders verbogen.
Het zwakke punt bij de 4#3b rotor is dat bij een crash de bladhouders kunnen verbuigen, waardoor de zuivere loop er uit is. Daarom ben ik overgegaan op de 4#3a kop. Die kan alleen breken maar nooit verbuigen.
Succes,
Karel