het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Goed om te weten van die staartmotor... freak, zeker weten dat we voor double brushless gaan? :P haha als je dat zo leest, voldoet een single brushless setje ook, met de tail motors van Jade. In dat geval gaan we de heli's niet bij jade halen...

Maar goed, denk toch dat ik ga voor de double brushless versie :) net wat soepeler, fijner, minder slijtage etc etc etc :)

Even kijken wanneer ik bestel :P

Laatst bewerkt:
Jade verkoopt ze met standaard brushless maar ook met een custom brushless setup.
Het zal wel een reden hebben neem ik aan. ;)

Als ik de site moet geloven, is de custom set beter op elkaar afgestemd, ik verwacht dus een beter en strakkere staart :)

Et motortje (HP03T) is 0.9 gram zwaarder dan et orgineel en zit hoger op de staart.
Wel lekker dat de rotor wat van de grond zit,
maar ben benieuwd wat voor voordelen hieraan zitten. ;)

29g_fullBL43Bf.jpg

Ik heb er later ook een andere brushless opgezet.. de standaard brushles van Walkera (een inrunner) is een stuk zwaarder dan de outrunners die Terrence in de aanbieding heeft. Helaas werkte de walkera ESC niet goed met deze outrunner en moest er nog een andere komen.
Mocht iemand een ESC en standaard walkera motor nodig hebben dan heb ik er nog een over;)

Maarten

Heb je het nu ook over de staart?

ik dacht dat de std brushless motor van walkera op de staart ook een outrunner was?
Of heb je het over de main motor? :)

Ehhr.. ik had het over de main motor....

Mijn probleem is overigens nog steeds niet opgelost met een nieuwe maingear.. Ik was er wel achter dat als ik de paddles overdreven omlaag zat dat hij wel goed vliegt.. het is nu overigens wel veranderd van de staart die niet stabiel te houden was (soort van nee schudden) naar een regelmatige oscillatie naar voren/achteren (een soort van "ja knikken")..

zal dus toch maar de swash vervangen..en misschien zit de motor iets te strak tegen de maingear aan ..

Maarten

Dat dacht ik al (van de main motor) ;)

Helpt het niet als je de "bic-veer" upgrade doet? misschien dat er speling op je swash zit? (die je tegenwerkt door je swashplates naar beneden te zetten, dan drukt de swash als het ware naar beneden)

Dat dacht ik al (van de main motor) ;)

Helpt het niet als je de "bic-veer" upgrade doet? misschien dat er speling op je swash zit? (die je tegenwerkt door je swashplates naar beneden te zetten, dan drukt de swash als het ware naar beneden)

Het bic veertje zit er al op :cool:...

Maarten

Nope, de lagers heb ik ook al vervangen.. de as zelf heb ik ook al vervangen net als de bladen en de bladhouders. De balance bar en paddles lijken verder ook in orde.

Maarten

Je zegt: Lijken in orde... spullen die zo klein en licht zijn, hebben al trillingen door de kleinste afwijkingen.

Is je paddlebar aan alle 2 de kanten van de as wel net zo lang? Alles in balans (rotorbladen, paddles + gewichtjes).

Ik had het bij een df#4 ook een keer, was de paddlestang niet helemaal gecentreerd.

Ik heb het een tijdje aangezien, en kon de verleiding uiteindelijk toch niet weerstaan.
Zojuist heb ik een 4-3B custom versie besteld bij ChineseJade.com
Die heeft naast de stock brushless main motor ook nog een custom outrunner staart motortje.
Heeft iemand al ervaring met de HP03T als staartmotor?

29g_fullBL43Bf.jpg

Ik ben na het bestellen ook eens lekker aan het lezen geslagen in dit topic,
en ik moet zeggen, ik krijg er steeds meer zin in.
Maar ondertussen, na 70 paginas toch nog wat vragen.

Welke stekkertjes gebruiken jullie op deze kleine rakker?
Het enige dat ik heb kunnen vinden dat dusdanig klein genoeg is, zijn de microplugs van Deans, en de JST bec plugjes.
De eerste kan ik geen fatsoenlijke verkoper voor vinden, de laatste heb ik slechte ervaringen over gelezen.
Dus alle suggesties welkom. :)

Ik heb ook al wel gezien dat er een berg mods zijn waardoor het helitje het net wat lekkerder doet.
Maar veel waren er denk ik voor de oude borstel versie die nogal wat kinderziektes had.
Welke mods worden er aanbevolen voor het volledig brushless alu kop model?
BIG veertje? Paddles op 3' positieve pitch? Ik heb zelfs wat gelezen over een aantal 4-3Q onderdelen?

Mijn oude LHM Corona vloog bij mij als vanzelf, tail side en nose in, en rondjes vliegen, maar dat beest is natuurlijk wel tig malen groter.
Ik heb ook nog een aantal jaren met coax helis gefreubeld.
Denken jullie dat dat genoeg ervaring is om deze winter met de kleine dreumes van walkera aan de gang te kunnen?

Ook vroeg ik me af of de brushless versie nogsteeds de driftende staart heeft na 3 minuten vliegen.

En heeft iemand dit al gezien/toegepast?
[media=youtube]yD7j2W2Ortg[/media]
Het ball link gebeuren iig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Freakazoid................
Ik kan je helaas geen antwoord geven op al je vragen.Zou het graag willen.
Kan je alleen mijn eigen persoonlijke ervaringen laten horen betreffende mijn HM4#3BV2 waarmee ik inmiddels de afgelopen 7 maanden enorm veel vluchten mee heb gemaakt.
Veel zaken die je hoort betreffende deze machine qua upgrades kan ik alleen maar volmondig beamen.
Weet effe niet ofdat er andere piloten zijn met slechtere ervaringen op het gebied van upgrades voor deze machine, maar dat hoor je wel dan.
Ten eerste dat BIC veertje wat onder de Swash Plate geplaatst wordt.
In het geval van mijn machine maakte het erg veel verschil voor het vlieggedrag ervan.
Zonder dat BIC veertje onder de Swash Plate kon ik de Swash Plate met een paar mm in z'n geheel doen laten bewegen met de hand.
Dat hoort dus eigenlijk niet, want het behoort gewoon spelingsvrij te zijn.
Met het BIC veertje eronder ben je van dat spelings probleem af.
Dat kan ik je garanderen.
Ofdat het nu echt een daadwerkelijk verschil uitmaakt voor elke HM4#3B dat kan ik jou niet vertellen.Maar in mijn geval wel.
Dan de Hoofd rotor bladen en het heckrotor blad van de Walkera HM4#3Q................
Ook hier zijn de meningen over verdeeld.
Ik merkte dat met die net iets grotere bladen mijn HM4#3B een stuk stabieler werd.
En ook erg belangrijk................de staart werdt echt haarstrak.
Met de originele bladen was het goed te vliegen met de staart, maar het kon beter.
Dat heb ik nu dus bereikt dmv die HM4#3Q bladen.

De stekkers..................................
Sommigen doen het met van die Micro deans.
Zal absoluut goed werken.
Ik heb gekozen voor die rode JST stekkers.
Dat zijn vaak die stekkers die op die FP helikopters van Walkera zitten.
Ik hoop dat je me kunt volgen.
Oke............ze zijn net iets te groot van formaat voor een kleine HM4#3B, maar het kan.
Indien goed gesoldeerd en de draden kort houden is het te doen zonder dat het echt storend wordt in optisch oogpunt.
Ik heb er honderen vluchten mee gedraaid en nooit geen problemen mee ondervonden.
Die JST stekker had ik vroeger ook al op mijn Walkera HM004 zitten en toen waren ze ook probleemloos.En dat vloog op 7.4Volt.
En deze HM4#3B gaat slechts op 3.7Volt.
Wat ik door de tijd wel heb gemerkt is dat die Lipo packjes van E.Bay echt ruk zijn.
Ze doen het in het begin wel aardig, maar kakken snel in en geven gauw op.
Dat doe ik dus nooit niet meer.
Wat wel erg aan te raden is en ik heb ermee geexperimenteerd................zijn die 1 cellen Lipo packjes van HobbyCity.
Die gaan in alle varianten.
Van 150MaH tot 850Mah dacht ik.
Ik heb de 450Mah en 650Mah variant uitgeprobeerd op mijn HM4#3BV2.
Het werkt echt stukken beter.
Wat een vermogen geven die Lipo packjes.
Twee nadelen: je zult de Lipo packs zelf moeten voorzien van stekkers.En...........ze passen lastig in het daarvoor bestemde plastik bakje wat origineel onder je HM4#3B hangt.
Ik heb dat opgelost door het plastik accubakje weg te halen en daardor creeer je een soort van gladde onderzijde onder de heli.
Hier heb ik van dat dubbelzijdig klitteband opgeplakt(vastgemaakt)
Op de Lipo packs plak ik dan de andere helft van het klitteband en kan zo elk Lipo pack snel wisselen.
Kan je garanderen dat het goed genoeg vastzit.
Er is bij mij nog nooit een Lipo packje losgekomen tijdens het vliegen, en ik vlieg met windstil weer ook buiten.
Mijn HM4#3BV2 vliegt dan rondjes op dik 5 meter hoogte met een behoorlijk gangetje.

Wat ik in het verleden ook eens heb geprobeerd is de staart erop te zetten van een Walkera HM4G3.
Ik vond de positie van de staart motor op een HM4G3 mooier staan dan die van de HM4#3B.(dwars geplaatst inplaats van in de lengte richting)
Maar kan je vertellen dat na veelvuldig testen het een minder goed resultaat gaf.
De staart werd op de 1 of andere manier gewoon minder strak dan met het hele staart gedeelte van het origineel.
Dus optisch stond het mooier, maar in de praktijk werd het met vliegen slechter.
Dus ik heb het na veel testen om het goed te krijgen (wat niet lukte) er maar weer afgehaald.
Dit zijn eigenlijk mijn Upgrades die ik aan mijn HM4#3BV2 heb gedaan.
Kan je vertellen die het toestel haarstrak vliegt.
Rondjes, achtjes, Nose In,stabiel hooveren op 10 centimeter boven de grond............het kan allemaal in mijn niet al te groote woonkamer.
Moet je er wel bij zeggen dat het komt door zoveel te oefenen, dat het af en toe mijn neusgaten uitkwam.
Maar...............het resultaat is er tegenwoordig naar.
Ik ben zelfs zo content met deze heli dat alle nieuwe moves die ik mezelf ermee aanleer,(met limiet natuurlijk, want 3D kan ik niet) ik direkt overbreng naar mijn huidige KDS450SV heli.
Ik ben geen simmer, en doe het op deze manier.
En potdorie................het werkt.
Kan dankzij de HM4#3B tegewoordig ook Nose In vliegen op 2 meter hoogte buiten met de 450 size CP heli.
Die qua geweld veel imposanter is dan zo'n Micro heli.
Hoop dat je iets aan mijn tips hebt gehad.
Vr Gr Erwin

Kijk erwin, dat is nog eens een mooie uitleg.

Ik denk dat je door het ca-en van de swashplate aan de as hetzelfde effect hebt als met het BIC veertje?
Vind die mods van dat filmpje van jou , freak, wel een goeie. (nu nog stiekjes zien te vinden die klein genoeg zijn...)
Denk dat die van freak zich toch wel anders gaat gedragen als die van jou erwin, gezien de brushless tail. De positie van de tail is omhoog gebracht bij deze versie, wat ook weer een strakker gedrag moet geven als ik internet moet geloven :)

jaja, ook ik zal binnenkort (hopelijk) zo'n muggetje bezitten :)
En zal dan ook net als jij, erwin, eerst oefenen op de 4#3b, en dan alles uitvoeren op mijn 400 klasse 3d heli :) mijn woonkamer is groot genoeg, en de 400 klasse houd ik al goed stil.

Hoi Erwin,
Erg bedankt voor je opsomming aan tips, daar heb ik erg veel aan!
BIC veertje is dus een must, daar zal ik dan ook voor gaan zorgen.
Q bladen en hekrotor maakt hem stabieler met een staart die zijn gemak houd. Ook de moeite dus.

En kwa stekkertjes gewoon JST? Op mijn DF#4 waren die een nachtmerrie!
Bijna altijd slecht contact, en ik kreeg het zelfs voor elkaar om op 7xNiMH zon stekker door te branden zonder dat de motoren blokkeerde.
Dat waren dan wel de blikke varianten die toen (6 jaar terug) op de accus zaten.
Nu hebben ze goudcontact geloof ik, dus dan zijn ze mischien wel iets beter.
Die deans microplugs leken me ideaal, maar helaas nergens fatsoenlijk tekoop. ;)

Die verhalen over aflopende staartjes waren wel toen ze nog met borstel motoren waren denk ik, dus ik ben benieuwd of dat nu met borstelloze motoren ook nog gebeurd.

zijn er hier ook mensen met "verstand" van de 4g3?

Een maat van me heeft er 1, maar sinds hij hem heeft eigenlijk alleen nog maar gezeur mee gehad, nog geen fatsoenlijke lipo leeg kunnen vliegen.

Als we ermee gaan vliegen, en de heli begint te hooveren, dan hoor je het toerental "dansen" en daarna inzakken met als laatste dat de motor gewoon stopt.

Dit is met de originele lipo, maar ook met nieuwe 20c 400 mah lipo cellen van hextronic (van hobby city)

We hebben via allerlij topics de zender instellingen al gevonden, en de pitch e.d. lijken ook te kloppen.

WIE weet wat er aan de hand is? Het is trouwens de uitvoering met metaal, en brushless main. ALles standaard van walkera. Tail is brushed.

Ikzelf verdenk de motor/regelaar... maar die hebben bij elkaar nog geen uur gedraaid...

HULLUUUUUUUUUUP

Back