het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Ik heb bij de Microdeans - net als de vermoedelijke meerderheid - de min op het zichtbare stukje aan de accu-zijde.

Bij m'n 4 mm goudpluggen op m'n grotere lipo's hanteer ik overigens het pikkie-plus-accu-principe (wel beveiligd met een stukje brandstofslang).
 
Ik heb bij de Microdeans - net als de vermoedelijke meerderheid - de min op het zichtbare stukje aan de accu-zijde.

Bij m'n 4 mm goudpluggen op m'n grotere lipo's hanteer ik overigens het pikkie-plus-accu-principe (wel beveiligd met een stukje brandstofslang).

Jep, zelfde hier (goudcontacten). Mar meer omdat op de regelaar waar die accu op gaat (is maar 1 toestel, twin edf jet) al zo gesoldeerd was toen ik die kocht ;)
 
hallo allemaal ik heb een Walkera 4#3B en heb daar een vraagje over.

het zal met afstellen te maken hebben maar wat doe ik verkeerd??

uit de doos stond de swasplate behoorlijk achter over wilde dit oplossen met de trim maar dit lukte niet ben dus aan het priegelen gegaan en hij staad nu mooi horizontaal. Als ik nu wil gaan vliegen wil de heli wel heel graag naar links hij valt bijna om als ik aan die kant de swasplate helemaal mohoog zet om tegen te sturen helpt dat niet. Als de heli dan in de lucht is moet ik zoveel corigeren dat ie zo weer op de grond ligt.

Wie kan mij helpen

Groet Ronald (diver)
 
Bij het opstijgen wil de heli zowiezo naar links (en naar voren) als ik het goed heb. Dat heet het grondeffect. Dat tijdelijk corrigeren, en dan ongeveer 50 cm van de grond heb je er geen last meer van. Op die hoogte moet je je heli uittrimmen!
 
Het is akelig, maar je moet em gewoon met een spuit gas minimaal 10cm van de grond hijsen.
Ik vond het ook eng toen ik mijn heli voor het eerst probeerde,
bij mij ging het ook net een schaatsbaan tot pieter zei dat ik door moest duwen. ;)
Naarna was et een heel stuk makkenlijker om hem te laten hangen.
De grond trekt aan die heli als de ziekte, dus gewoon hup omhoog met dat ding.
 
Precies dus :P Freak had hem daarna netjes van de grond, en had hem binnen 2 accu's behoorlijk stabiel recht voor zijn neus hooveren!!

Opstijgen deed hij daarna ook netjes, net ff wat meer gas om uit het grondeffect te komen, en hoppa!
 
hij komt nu wel los van de grond maar gaat er dan vandoor naar links natuurlijk ga ik dan veel te heftig tegen sturen en dan ben ik hem kwijt:(

dat wordt nog heel wat oefenen dan
 
Ook ik heb de micro-deans zo gesoldeerd dat bij de stekker van de lipo, het uitstekende contact aan de min hangt.

Groeten,

Paul
 
Goed, het volgende probleem doet zich voor.

Zomaar ineens vanuit het niets doet mijn 4#3btje raar.

als ik gas geef, en dan het gas dicht doe, blijft de main motor draaien....

Hoe ik bind (stand gas en trims) maakt niet uit.... de main motor blijft draaien.

Wat is er nu rot? Mijn 4-1 bordje, of mijn regelaar?

Het "ja-knikken" was trouwens bijna helemaal weg nadat ik de paddles nog eens goed gezet had ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo, de micro deans connectoren (met dank aan Maarten) zitten eraan.
Ik heb nu getest met 2 van de 7 willekeurige lipo accu's en ik kan er ongeveer 5 á 6 minuten mee vliegen i.p.v 1 á 2 minuten.
Ik moet het nog uittesten met de rest van de accu's maar ik heb goede hoop.

Vervolg komt.
 
met trims neutraal binden, en dan gas trim down? en wat is blijven draaien, heel rustig of hard?
Allemaal al geprobeerd, zelfs met gas trim vol open, binden, trim down...
Het is de eerste paar keer gas geven niet altijd fout, maar na 2 of 3 keer wel.

Met blijven draaien gebeurt er het volgende:
De main motor blijft heel rustig draaien, als ik dan weer even gas geef, en weer los laat, blijft hij iets harder draaien. Hoe meer (lees: stick verder omhoog) gas ik geef, en weer los laat, hoe harder de main blijft draaien (met gasstand op 0, en trim ook). Als ik dan wacht, gaat de main HEEEEEl langzaam wat vertragen. Ik verdenk de regelaar, maar als iemand anders een idee heeft...


@Helifreak: mooi :) kun je iig vliegen!!
 
Hmm, dat kan ook natuurlijk, hoe kan ik dat repareren?
Het was echt van het ene op het andere moment...

Edit:
ik ben testonderdelen aan het verzamelen :P

Freak heeft nog een (iig werkende) 4-1 liggen, en een zender waar iets mis mee is, daar zit evt vast nog wel een goede potmeter in ;) (of de hele linker stick uitwisselen met potmeters)

Airbus heeft nog een regelaar en motor, waarbij IETS niet goed is, maar draaien en stoppen deed dat gewoon.
 
Laatst bewerkt:
hmm, helemaal vergeten dat Freak die zender al opgestuurd had :(

Gelukkig heeft Airbus wel een zender waarmee ik kan proberen of het aan de zender ligt.
Morgen ga ik even langs Freak om het 4-1 bordje op te halen om te testen, en een dezer dagen komt Airbuske ff langs met zijn motor, regelaar en zendertje :)

Dan weet ik iig waar het aan ligt :P
 
Laatst bewerkt:
Nou, Airbuske is hier met zijn zender, motor en regelaar.

Zender is natuurlijk zo getest: dat helpt niet. Potmeter is het dus niet.

Regelaar en motor probeer ik op het gemak, eerst probeer ik de 4-1 van freak die ik morgen op pik ;)
 
thnx, komt vast goed ;)

morgen pik ik ook de micro deans stekkertjes op. Effe kijken wanneer ik die ertussen plak ;)

Persoon van wie ik de heli gekocht heb (die vliegt met nog meer heli's) verdenkt de regelaar.

Heb al wel gezien dat dan een compleet setje (motor + regelaar) eigenlijk net zo duur is als een losse regelaar... dus eens ff kijken wat ik dan doe.
Als het de ontvanger niet is (dat weet ik vanavond), dan weet ik zeker dat het in de regelaar en/of motor moet liggen, dus dan gooi ik die er alle 2 wel nieuw in denk ik.

EDIT: hmm, heb niet zoveel zin om dik een week op mijn motor te wachten in dat geval (ontwenningsverschijnselen :P)
weet iemand (of heeft iemand) nog een leuk setje liggen evt? (main motor + esc)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top