het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
heb nog wel ergens een brushed liggen denk ik...als ik goed zoek:-)

Maarten


EDIT: hmm, heb niet zoveel zin om dik een week op mijn motor te wachten in dat geval (ontwenningsverschijnselen :P)
weet iemand (of heeft iemand) nog een leuk setje liggen evt? (main motor + esc)
 
Haha ;) thnx, maar ga wel weer door met brushless.

Heb iig bij hellevoet voor 27 euro (ex verzendkosten dan wel) een setje (regelaar + motor).
Vind dat toch redelijk aan de prijs eigenlijk :(
Hoop dus dat iemand OF een winkel weet waar het wat betaalbaarder is (mag ook een andere motor zijn dan ik nu heb, heb nu de 1100kv walkera motor).
Liefst ook wel een winkel in europa... :( (tjah, ongeduldig he)
 
Haha ;) thnx, maar ga wel weer door met brushless.

Heb iig bij hellevoet voor 27 euro (ex verzendkosten dan wel) een setje (regelaar + motor).
Vind dat toch redelijk aan de prijs eigenlijk :(
Hoop dus dat iemand OF een winkel weet waar het wat betaalbaarder is (mag ook een andere motor zijn dan ik nu heb, heb nu de 1100kv walkera motor).
Liefst ook wel een winkel in europa... :( (tjah, ongeduldig he)

Ik heb bij onze chinese stenenhandelaar een motortje met esc gekocht en die bevallen met prima.. het walkera binnenlopertje is best zwaar eigenlijk. maar ja dan moet je wel even wachten.. ik heb trouwens ook een andere ESC erop zitten omdat de outrunner niet zo lekker liep met de standaard regelaar.

Het voordeel van een modelbouwwinkel in nederland is natuurlijk wel dat je binnen twee dagen weer aan het vliegen bent.. Ik zou dan ook alleen de esc bestellen als het niet aan de 4 in 1 ligt dan...als de motor draait kan ik me niet voorstellen dat deze stuk is. en mocht dat wel zo zijn dan heb je binnen twee dagen weer een nieuwe...

Maarten
 
Heej Maarten,

welke motor + regelaar heb jij er in zitten? En hoe groot is het verschil met de originele 1100 kv walkera motor?

ik weet niet of het niet aan de motor kan liggen, volgens mij zou het wel kunnen...
ZOwiezo is zo'n motor op reserve wel handig ;)

Grtzzzzz

EDIT:
ontvangerbordje is het ook niet, net 1tje uitgewisseld, en helaas... zelfde "fout".
morgen even de leen regelaar solderen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik haat verkopers die niet gewoon normaal antwoord geven op je vraag (zoals een vraagprijs als ze er geen prijs bij hebben)

Anyway,

nieuwe motor en regelaar besteld! Hoop morgen weer te vliegen :P

Ben trouwens toch nog aan het twijfelen om zo'n airwolf rompje te kopen :)

btw: wordt dit mugje met de bell hiller mod alleen beter te besturen? Of wordt hij hierdoor ook tammer?
Ben bang dat hij TE tam wordt :P
 
Laatst bewerkt:
btw: wordt dit mugje met de bell hiller mod alleen beter te besturen? Of wordt hij hierdoor ook tammer?
Ben bang dat hij TE tam wordt :P
Idd koop een cb100 ben je in een keer van het gezeik af als je alleen maar zo stil mogelijk in de lucht wil hangen:sleeping:.De 4#3b had juist zijn charmes omdat hij lastig te besturen was.Ik heb de Q main/tail blades plus de cb canopy(omdat die zo mooi is)er op zitten.De tail ophanging heb ik vervangen er zit er een op van de 4g3 omdat hij mooier bij de staart past.De orginele stond er zo dwars op.Ben nu met de 4g6 bezig.Die coll tail is wennen;)
 
Heej Maarten,

welke motor + regelaar heb jij er in zitten? En hoe groot is het verschil met de originele 1100 kv walkera motor?

Ik zat weer effe niet op te letten...Volgens mij scheelt het een gram of 5...

Ik geloof ook best dat het de ESC is... een motortje draait niet vanzelf..

Maarten
 
Motor en esc worden vandaag verstuurd :D

De bell hiller mod maakt de 4#3b nog niet zo stabiel als de cb100, in tegendeel. Deze is namelijk 90graden, iig,die IK voor ogen heb.
De heli reageert veel vinniger (sneller) op stickinput. Het voordeel van deze mod is dat hij zo goed reageert op stickmovement, en bij snelle bochen of bewegingen niet gaat overschieten of zwabberen.

Die uitleg kreeg ik van iemand die de mod zelf ook heeft (en met wel meer heli's vliegt)
TE tam wordt hij er echt niet van, JUIST niet!
Vlieggedrag is dan niet te vergelijke met de cb100
 
Zoooo, vandaag even met de soldeerbout in de weer geweest.

Als eerste de nieuwe motor en regelaar op het printje geprikt, accu eraan, en gekeken of alles werkte. Dat was zo.

Toen de regelaar van de tail motor bij de + en - van de main gesoldeerd. Toen getest of de tail werkte: dat was ook zo :P

Toen de normale accu stekker eraf geknipt, en micro deans erop. Micro deans op de lader, micro deans op 1 accu, en dan het grote moment: testen hoe hij het doet bij het vliegen!

alles werkt weer naar behoren :D motor start heel vloeiend op, en stopt prima!
Ik kan nog 1 ding zeggen: als iemand nog GEEN micro deans erop heeft zitten: DOE DIT!

Het verschil in power is DUIDELIJK te merken!
Tip: als je micro deans binnen krijgt, doe dan eerst even de te gebruiken setjes een paar keer in- en uit elkaar! Dan gaan ze wat soepeler als ze aan je accu/regelaar vast zitten :)

Ik denk dat ik de bell hiller mod er nog wel op zet, maar daar ga ik nog even over denken :)

Ik kan weer vliegen iig :D
 
waarschijnlijk ga ik hem morgen of overmorgen bestellen. Ben nog ff aan het kijken waar ik het beste kan bestellen (als in: goedkoopst, en heb het niet dringend nodig) samen met nog een paar andere onderdeeltjes die ik graag op voorraad heb.
 
waarschijnlijk ga ik hem morgen of overmorgen bestellen. Ben nog ff aan het kijken waar ik het beste kan bestellen (als in: goedkoopst, en heb het niet dringend nodig) samen met nog een paar andere onderdeeltjes die ik graag op voorraad heb.

Ohh, ik dacht dat je hem al thuis had :)
In nederland heb ik hem gezien voor 19,50 euro, denk dat ik hem gewoon in nederland bestel als het zover is.
 
ik heb hem nog niet thuis nee :)

zit ff te twijfelen... want ik zit nog met dat ja-knikken van de heli. Dat wil ik eerst oplossen... Misschien toch maar dat bic veertje erin ofzo?

Naja... ik kijk wel.
 
Heej Paul, dan ga ik dat zsm even doen! thnx voor de tip!
(nu even in dit mega topic een link zoeken naar een tutorial daarvoor :P )
 
Op pagina 48 kun je een foto zien van mijn BIC-veertje (eerste foto in mijn post op die pagina). Ongeveer 5 a 6 windigen van dat veertje. Eventueel wat indrukken of uittrekken.... de swashplate moet nog soepel kunnen bewegen, maar zonder speling.

Gaat je lukken... succes,
Paul
 
THnx!

EDIT: ik zie op 48 geen foto :(

Het kon niet met een ander veertje he? Echt die van een BIC aansteker toch?

heb nog niemand gevonden met zo'n veertje over (naja, lege aansteker dus)...
 
Laatst bewerkt:
THnx!

EDIT: ik zie op 48 geen foto :(

Het kon niet met een ander veertje he? Echt die van een BIC aansteker toch?

heb nog niemand gevonden met zo'n veertje over (naja, lege aansteker dus)...
Badbert,

Ik maakte zelf een veertje van verenstaaldraad van 0,3 mm. Klem een spiraalboortje van 2,4 mm in de bankschroef zodat de gladde schaft ongeveer 2 cm uitsteekt. Draai hier het staaldraad strak aansluitend omheen, ongeveer 12 windingen. Knip vervolgens met een kleine kniptang de rechte eindjes af en je hebt een prima bruikbaar veertje. Is het te lang, dan nog wat afknippen, is het te kort, dan het veertje iets uittrekken. De spanning moet zo zijn dat de tuimelschijf net iets omhoog wordt gedrukt zonder dat de paddelstang zwaar gaat bewegen.

Verenstaaldraad 0,3mm is te koop bij de betere modelbouwzaak.

Succes,
Karel
 
Back
Top