Jongens...........bedankt.Dat van die staart motor en eigenlijk niet nodig ervan het opzetten van een Heatsink ga ik nu in mee.Ben ik het mee eens.
Ik merk wel wat zaken op nu ik er al aardig wat packs mee gevlogen heb.
Ten eerste............het blijft een klein wonder.Dat staat als een paal boven water.
Ten tweede vind ik het vlieggedrag ook zeer stabiel.
Zal zeker aan de piloot en afstelling van de heli liggen..........maar het toestel zelf draag zeker bij aan het stabiele vlieggedrag.
Maar.............nu dit: Ik merk na ongeveer 20 vluchten te hebben gevlogen dat de staart toch nog een heet hangijzer bij dit soort modellen blijft.
Ik kan het toestel 10 minuten strak binnen de halve vierkante meter hooverend houden.No problem.Maar op het moment dat ik zelfs met een vol nieuw Lipo pack ga vliegen en dan direkt probeer rond te vliegen in de woonkamer dan merk ik dat zelfs in het begin met die verse volle accu, de staart het rondvliegen niet altijd goed kan bijhouden.
Als ik probeer rond te vliegen met hele lage snelheid (tja wat is laag en wat is dan snel?) dan gaat het wel redelijk.Maar zodra ik er iets de snelheid in breng.....tja.....
Dat gevoel en dat wat de heli weergeeft op dat moment in het vlieggedrag met die instabiele staart is precies hetzelfde wat ik 2 jaar lang met mijn toenmalige Walkera HM004 FP heli heb gehad.
Het gevoel was exact hetzelfde.
Persoonlijk denk ik dat dit nu eenmaal een bijkomend iets is, wat zo'n met staart aangedreven heckrotor nu heeft.
DAT is toen een paar jaar geleden voor mij de hoofdreden geweest om over te stappen van mijn toenmalige HM004 naar een CP heli met snaar aangedreven heckrotor.
Kan jullie vertellen, en voor diegene die ook met een CP heli vliegen, is dat een wereld van verschil.
Of men moet een CP heli vliegen met een erg brakke en goedkope Gyro op de staart.Dan is het ook bout.
Nu ben ik alweer behoorlijk aan het uitlopen met mijn verhaal.
Wat ik me dus afvraag is hoe het verschil in vlieggedrag van de staart is ten opzichte van een Walkera HM4#3B (uit dit Topic) en een HM4G3 CP heli.
Vliegt iemand van jullie toevallig ook met een HM4G3???
Heeft die HM4G3 ondanks dat het toestel ook een staart aangedreven heckrotor heeft nu een betere en strakkere houdende staart???
IK heb filmpjes gezien op You Tube van HM4G3 heli's, die flipjes maakten in de hal van een woning.Dus op de kop,inverted en weer terug naar normal flight position.
Als de staart dan net zo 'slecht' reageerd als deze HM4#3B dan zie ik dan niet goedkomen.
Daarom hoop en heb ik het vermoeden dat het staart gedrag van zo'n HM4G3 vele malen strakker en beter is dan die van de HM4#3B.Ondanks welke modificatie men er ook aan doet aan de HM4#3B.
Kan iemand mij zijn ervaring delen met zijn HM4G3 ten opzichte van een HM4#3B???
Want als die staart dus echt vele malen beter is, is koop ik me zo'n HM4G3.
Persoonlijk stoort het mij erg als de staart van een heli lastig onder controle te houden is.
Kijk, als het nu puur aan mijn vliegkunsten ligt, dan accepteer ik het uiteraard.
Maar in dit geval lijkt het me aan de heli liggen.
Graag iemand zijn reactie die ervaring heeft met een HM4G3.
Zou zelfs wel heel graag bij je langs willen komen om te zien ofdat de staart nu echt daadwerkelijk strakker blijft dan die van mijn HM4#3B.
Vr Gr Erwin