het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Heb er vandaag 3 ontvangen. Waarvan 1 voor mezelf.

8) :D

Gekocht bij. http://shop.righthere.nl
Er waren er nog 3 en zijn nu dus op. Volgende levering kwam ergens tegen het einde van december.

Vriend van me kon er best goed mee hoveren. Hij kon al vliegen met wat kleine heli's

Ik zelf blijf nog niet langer dan een paar seconde in de lucht.
Je moet hem echt minimaal 30 cm van de grond af halen om een beetje stabiel te vliegen maar durf nog niet echt :roll:

Fototje.

1/24 RX-7 static met Heli.
heli.jpg

Het gaat al beter na wat accutjes maar ben er nog niet.
Ding is zenuwachtig maar ben niets anders gewend dus wend zelf.

Tip.

Als je ziet dat het mis gaat gewoon gas dicht trekken dan gebeurd er niets.
Ding is al tig keer omgevallen en heb een paar meubels geraakt maar doet het nog steeds, als je maar zorgt dat de rotorspeed heel klein is.

Kan er na een paar dagen toch zeggen dat hij nog best stabiel is ondanks het formaat.

Vandaag kleine aanpassing gedaan. Koelribje op de motor gezet. Motortje wordt gloeiend heet en schijnt geen koolborstels te hebben dus alle koeling is meegenomen.

koelrib-kl.jpg

Iemand al zin om een productie alu rotorhead te beginnen?
Die dingen schijnen niet veel te kunnen hebben en 2 vrienden van me hebben dat al vast bevestigd.

ik heb er ook 1, en ben er zeer over te spreken.. alleen ben er wel van overtuigd dat je dit NIET moet kopen als je GEEN vliegervaring hebt. Het is zo klein er reageerd zo super FEL. dat je zeker wel wat ervaring moet hebben. (df4 bijv.)

Het is wel van groot belang de helie UITERST goed uit te balanseren en rotor bladen niet te vast zetten, ballans punt moet precies goed zitten (lipo naar voren schuiven/achterste voren er in), de flybarpadles precies evenwijdig aan de rotorheadring (horizontaal). Als je dit allemaal goed hebt zitten, en je hebt hem goed getrimd, vliegt hij (STOCK) gewoon super.

(handfree voor 3 seconden)

Ik ben al een paar keer hard gecrashed.. en niks kapot gevlogen. De beste TIP die je kan onthouden is als je gaat crashen gasstick naar beneden gooien.. Hiermee valt er 45 gram stil op de grond of tegen de muur :P, maar er zal niks gebeuren...ik heb NOG NIKS STUK gevlogen. al ruim 20 lipotjes er op zitten. en vliegt nog super.

Ik vlieg de lipo's nooit in 1 keer leeg (ik vlieg 3 x 3min). dat kunnen de motortjes niet aan. de giro raakt door de warmte van de motortjes ook bellast en je staart zal gaan schudden.

een heatsink help echt al heel veel.. er zijn heel veel mods voor de 4#3.. maar de helft er van is niet nodig..

Maar ben de opzoek naar iets heel kleins en je hebt al wat ervaring. Ga dan zeker voor de 4#3..
want het vliegt echt GOED.

Wil je leren vliegen koop dan een walkera df4 of een e-sky helie..
anders is het zonde van je geld..

maar voor 99euro een volledig te besturen heliecopter die ook buiten met windstil goed te vliegen is:"zeg ik dit is geen speeltje maar een volwaardig rc helicopter".

HAVE FUN

Laatst bewerkt door een moderator:
Deels mee eens deels niet.
Ik had geen heli ervaring maar kan er nu wel mee vliegen.
Voorzover ik de ruimte heb dan. En het gaat steeds beter met bochtjes maken.
Eerst kon ik niet hoveren met een 4-1 en nu gaat dat makkelijk.
Iemand die normaal vliegt met grote brandstof heli's kon niet met kleinere elektro's vliegen.
Dus in dat geval kan je beter beginnen met klein wat "slecht" moeilijk vliegt maar amper stuk gaat dan met een dure brandstof of elektro heli ala CP.

Niet alle mods zijn echt nodig nee maar wel leuk om even te proberen wat het uithaald.
Ik heb de paddles positief staan wat een iets rustiger vliegbeeld geeft. maar Horizontaal doet ie het ook wel. Als alles maar soepel beweegt kom je een heel eind.

je hebt iid gelijk over het feit dat je beter met een cheapy helie kan beginnen maar, een df hm#4 is makkelijker te vliegen dan de 4#3

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe denken jullie over het monteren van 2 E-sky motor Heat-sinkjes. Zoals je kunt zien, zie foto van d.knoppers hierboven zou het net moeten passen.

Ik heb er net ééntje extra binnen gekregen maar twijfel nog om hem te monteren, is het niet te zwaar, "overkill"

Tip van internet

He jongens heb op internet een stukje gevonden over deze heli.

Let op

Als je de balletjes op de servo armpjes naar het binnenste gaatje zet is hij een stuk minder zenuwachtig.

Ten tweede de schroevjes in de zender van het rechter gedeelte wat loser draaien.

Heb dit zelf gedaan en hij vliegt inderdaad een stuk beter

Goed, ik heb gister mijn 4#3 ontvangen, mijn eerste helicopter.

Is het een idee om een trainingskruis te maken van satéprikkers? Anders ben ik bang dat 'ie nog niet goed gebalanceerd is en direct tegen de grond of muur vliegt.

De rotorbladen zitten vrij los, zoals ze uit de doos komen. Moet ik deze ook zo los laten zitten of is het beter de schroefjes enigszins strakker te zetten?

Groeten,

Johan

Ik zou iets ronds fabriceren rond de uiteinden van de satéprikkers. Als je anders namelijk een beetje zijwaarts land, dan prikken die prikkers zich vast in de grond en kiept je heli gegarandeerd op zijn zij. En dat was nu juist niet de bedoeling.

Dus zorg even dat je de uiteinden rond maakt, met een propje plakband of (lichte!) kraaltjes oid.

Succes met vliegen en houd 'm heel! :D

Ik heb een trainingskruis gemaakt van rietjes, koffielepels en satéprikkers (om de rietjes niet te laten buigen). Klemt prima tussen landigsgestel en batterijhouder:
2231838791_d8cb370a34.jpg

Ik ga niet voor de schoonheidsprijs maar het helpt wel.

Johan

je zou er bijna tijdens de carnavals optocht mee gaan hoveren,
ahoewel, hoe uit evenwicht raakt ie van 50 eurocent? :D

Back