het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
walkera 4#3B verzameltopic

Ik las een heel stuk over de vernieuwde versie van de 4#3 de 4#3B.
Er zijn helaas voor de 4#3's geen upgradesetjes (vna walkera zelf) om de 4#3 te converten naar een 4#3B.
Het zal wel mogelijk zijn doorwaarschijnlijk wat meerdere onderdelen te veranderen/aanpassen hem toch naar een 4#3B te krijgen.

Wat zijn de veranderingen:
Aluminium head
Aluminium Rotorheadcore :D
Aluminium swashplate
2,4Ghz Zender
Metal Flybar
Vette canopy

Ik had gelezen dat de prijs $199,00 zou zijn.
PRIJS HOLLAND: 150 Euro (ong)

Specs:
). Main Rotor Diameter: 202 mm
2). Tail Rotor Diameter: 48 mm
3). Overall Length: 213 mm
4). All-up Weight: 48g (Battery included)
5). Drive Motor: 1220(Strong magnet)
6). Tail Motor: N51 (Strong magnet)
7). Battery: 3.7V 400mAh Li-Po
8). Receiver: RX-2406
9). Gyro: Built-in
10).Transmitter: WK-2401
11).Servo: weight 3.5g ; speed 0.11sec/60o(4.8V); torque 0.30kg/cm(4.8V);dimension 17.5X6.5X21.5mm

Features:
1). Simplified 90oswashplate with CNC-cut rotor head features durability and stability.
2). New 2.4G technology with the functions of automatic identification, precise code pairing and strong anti-jamming.
3). High performance 1220 motor powered by 3.7V 400mAh Lipo offers 7- to 9-minute flight time, depending on your flight mode.

Ik heb hier wat foto's en filmpjes,

Z64-3B0304_big.jpg

FEA_Z64-3B0304_4.jpg
FEA_Z64-3B0304_5.jpg
FEA_Z64-3B0304_6.jpg

Walkera 4#3B RC Helicopter - AOL Video

rx_Iom_tGq8[/media] - Walkera 4#3B 2.4GHz Metal Head

Walkera website
WALKERA--CHINA

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij deze nog een link naar de RC groups discussie:
new walkera 4#3a +b - RC Groups

en een site waar je de 4#3b kunt halen:
Remote Control Helicopters

lijkt me een mooi ding, en schijnt beter te vliegen + langer heel te blijven als de 4#3a

er zijn zelfs foto's en specs te vinden op rcgroups van een 4g3, wat een CP :p versie zou moeten worden. Release datum is niet bekend, walkera zelf zegt de 4g3 niet te kennen.

weet iemand hier meer over?
Op zijn kop in de woonkamer lijkt me een uitdaging:rolleyes:

Jup Die is er dus wel, waar ik altijd mijn rcspullen gaat halen die besteld ook rechtstreeks van walkera. en die had een cataloges binnen gekregen waar deze ook iid instaat.

HM#4G3 Lijkt me echt Insaine.

Ik vind de 4#3 al super vliegen ben benieuwd wat de B gaat doen.

Ik heb hier een vergelijking met de A en B versie, is alleen de frequentie anders?

http://www.walkera.com/en1/pro_compare.jsp

Bedankt voor de aanvulling student

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de 4#3 nu ook. vliegt standaard prachtig vind ik! Geen alu nodig eerlijk gezegd...
En CP wil ik juist niet... Heb de DF52 ook, das een kleine CP en echt een venijnig klereding :D (wel leuk, maar lastig in de huiskamer).

Persoonlijk denk ik niet dat hij het geweldig gaat doen. Aangezien de prijs van 200$ Wat je gerust in euros kunt tellen als je hem in nederland koopt erg hoog is naar mijn mening. Op zoiets heb je die aluminium upgrades niet odig, Het maakt hem alleen maar zwaarder.

Ik heb ook een 4#3 en als je hem goed trimt en netjes uitlijnd etc. vliegt hij echt al super.

Als je hem via die bovengenoemde website besteld betaal je 120 euro omgerekend.
Dat is ook een hoop geld maar nog wel te doen als je nog geen 4#3 hebt.

Jup Die is er dus wel, waar ik altijd mijn rcspullen gaat halen die besteld ook rechtstreeks van walkera. en die had een cataloges binnen gekregen waar deze ook iid instaat.

HM#4G3 Lijkt me echt Insaine.

Ik vind de 4#3 al super vliegen ben benieuwd wat de B gaat doen.

Ik heb hier een vergelijking met de A en B versie, is alleen de frequentie anders?

http://www.walkera.com/en1/pro_compare.jsp

Bedankt voor de aanvulling student

De link werkte bij mij even niet..

Bij mijn weten zijn de frequenties hetzelfde bij de A en B
Enige verschil is dat tussen de A versies gewone 35mhz ontvagers zitten, en op alle B versies de 2.4 ghz
De 4 1 2.4 ghz unit is volgens mij hetzelfde voor beide versies

Enige wanneer je met de frequenties te maken krijgt, is wanneer je er een andere zender (dus niet een standaard walkera zender) er bij wilt gebruiken
Ik las dat er dan, in sommige gevallen wat aanpassingen gedaan moeten worden.

Even over de 4g3..
hij mag dan duur zijn voor zo'n klein ding, maar met welke andere cp heli kun je in huis vliegen (zonder direct gevaar voor de omgeving of voor een echtelijke ruzie)?
Daarbij zijn reserve onderdelen op zijn duurst 5 a 6 euro...

Zelf heb ik nog een piccolo, maar deze is voor het mooi te groot voor de woonkamer. Ben hier achter gekomen na een kleine storing, waarna ik met een rotorblad in de kast bleef steken...
Ze heeft het nog niet gezien, maar het is toch een stevige deuk :cool:
Met de 4#3 is het me nog niet gelukt om schade aan de omgeving te vliegen (geestelijke schade niet meegenomen)

haha ik hoop voor je dat ze er niet achter komt.

ik weet nu de definitieve prijs van de 4#3B in euro's
Hij wordt 150 euro in NL. Is een flinke prijs maar daarvoor krijg je wel een super FP heli.
Ik ben benieuwd of hij wel zo veel beter vliegt dan de 4#3 want zoals die man vliegt met zijn 4#3B op het officiele filmpje van walkera zo vliegt mijn 4#3 ook het is gewoon een kwestie van heel goed uitballanseren. Nu geloof ik wel dat een alu upgrades er wel voor zal zorgen dat hij minder zenuwachtig is en dus wat stabieler. maar ik wacht nog even af op wat volledige reviews en ga dan misschien me eigen 4#3 met wat alu onderdelen upgraden.

Ja hij is SUPER klein... en gewoon Fun om te vliegen. En De 4#3 koop je voor 75 Euro Dus de B versie is ééns zo duur... Klopt duur maar wel FUN :D

Op zoiets heb je die aluminium upgrades niet odig, Het maakt hem alleen maar zwaarder.

Dit is niet helemaal waar er zit nu ook een sneller motortje op en er is juist heel veel vraag naar die alu Rotorhead hij schijnt veel te breken (ik nog 0 keer en toch al vaak gecrashed)
Maar het zorgt al met al toch voor nog meer stabiliteit en die alu onderdelen zijn gewoon duur.

Dat met die kop is een kwestie van landen...

Laatste tijd wat geknuppeld met een versleten staartmotor, die trok zodanig veel stroom dat de hele heli onbestuurbaar werd als ik een bocht maakte. Duurde een tijd voor ik daar achter was en dat heeft heel wat crashes tot gevolg gehad.

Bij een van die crashes kwam ie wat vreemd neer en braken de ball links van de kop af, waardoor sturen ietwat bemoeilijkt wordt

Bij de alu kop zal dat niet meer voorkomen neem ik zomaar aan.
En daarbij, ik persoonlijk vind de alu constructie mooier dan de plastic versie

En in de B zijn wat problemen opgelost die de A versie had
Dat is ook wat waard

Nope, dat is de "gewone" FP versie, maar dan dus met alu.
Gister een tijd met de plastic versie weer gevlogen. Nu goed uitgetrimt enzo, vliegt heerlijk!
Het is vooral een kwestie van weinig sturen :).
Kan hem nu wel eventjes "hands-free" laten stilhangen in ieder geval, maar ook leuk onder de tafel door enzo en op de bankleuning landen :D. Dan probeer ik niet met de 52 bv...
Nog niet gecrashed trouwens, dus weet niet hoe snel het breekt! hehe

Als je die filmpjes ziet kan iedereen er mee vliegen. En toch heb ik het idee dat het een gifkikkertje is...
Is ie al in Nederland te krijgen?

Groeten,
Willem.

ik kreeg een mailtje van rc4me dat het waarschijnlijk volgende maand er al zal zijn. Super internet store BTW

Back