het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
ja dacht ik ook

ik ben een beginnende gebruiker(picooz spul reken ik niet mee)

mode2 leek me ook het meest logisch.

ga hem misschien ook bestellen maar heb dan wel een uitdaging met 0% ervaring.

de 4#1 vind ik echt te groot voor binnen dus dan is dit het beste formaat

jaa, die is er! teminste ik heb al een plaatje gezien op rc groups.
de 4g3 heet ie.
zag er wel cool uit maar is volgens mij niet te vliegen...

jaa, die is er! teminste ik heb al een plaatje gezien op rc groups.
de 4g3 heet ie.
zag er wel cool uit maar is volgens mij niet te vliegen...

Hmm ook interresant dus, wel licht word dit dan weer een broertje van mijn 4#3B , die ik zonet besteld heb bij ehirobo:)

Ziet er wel goed uit de 4g3 , ff wachten dus op de 4g3B dus ;)

Gr,Richard

Hm, voor de 4#3 en de 4#3b ken ik niet echt concurrenten, maar als het over een CP heli gaat in deze categorie dan zou ik toch eerder voor een Gaui EP100/Pixie Zap gaan en zelf aankleden met electronica. Zal niet veel duurder uitkomen.

Nou, gister heb ik hem binnen gekregen hoor! De 4#3B :D.
Supermooie alu rotorkop. zit best aardig in elkaar. natuurlijk weer met verrot kleine schroefjes enzo, maar goed. kan niet anders. De servootjes zitten weer in het frame geklikt. leuk systeem. Het lijke me trouwens digi servootjes. erg precies en ze maken een takkeherrie als je hem aan zet.
Aanzetten duurt iets langer dan normaal, dat wel...
2.4Ghz he... Eerst helietje aanzetten, dan zender. ff wennen dus en niet bij de andere modellen ook zo gaan doen natuurlijk.
Na +/- 3 sec doet het helietje het en na max 10sec brand ook de zender vast en kan je de lucht in.

Hij vliegt prima net als de 4#3. Weinig op aan te merken. Wat ik wel merkte was dat het gyrootje af en toe wat gek doet.. Dus ik eens zoeken naar een afstelmogelijk voor de gain... die zit er dus niet op! Weet ff niet hoe het met de 4#3 zat, die vloog namelijk zo goed dat ik er niet eens naar gezocht heb :D... Maar goed. op de B-versie zit in ieder geval 1 draaiknoppie. en wat doe je daarmee? niet de gain jammergenoeg, maar wat dan wel? ff lezen verteld me dat je daarmee de uitslag van de servo's instelt... Je kan hem doordraaien en als je de knuppel vol naar voren doet, zie je idd dat je daarmee de limieten van de servo aan kan geven. Van extreem rustig tot totaal onbestuurbaar hahaha.
die maar ergens in het midden gezet... Gyro reageerde er niet op verder...

Probleempje met de gyro is dat hij verloopt net als de 4#3, alleen heb ik niet genoeg trim om hem later nog recht te houden. gekke is dat hij tijdens het hoveren soms ineens wel stil hangt of zelfs naar links gaat draaien... ik zie nu alleen nog niet waar dat aan licht...

Al met al behoorlijk tevreden. 88 euro incl verz :) voor een compleet helietje met alu rotorkopdelen en 2.4ghz zendertje. Enige voordeel daarvan vind ik nu de korte antenne. bij indoormeetings zou het ook nuttig zijn natuurlijk.

nou dit was dan post 4000 dacht ik zo... :roll:

jammer dat je de gyro niet kan afstellen... doet ie dat trouwens niet zelf? als je hem aanzet dan hij dan even de gyro goed zet.

en Gefeliciteerd met je 4000ste post! :D

MIjn 4#3 van de eerste generatie heeft dat probleem ook

iedere keer als ik hem opstart, loopt de staart langzaam naar links, wat ik met de trim op kan vangen. Na verloop van tijd moet ik hem nog een beetje bijstellen

Bij het verstekken van de batterij loopt de staart weer naar links, alleen zit dan mn trim al in de hoek

Ik heb gemerkt dat als je hem dan uitzet, en de gyro laat initialiseren met de trim in het midden of wat naar rechts, hij dit dan als het 0punt van de stick gaat zien.

En idd, er zit ook bij de 4#3A geen gainafstelling op...
Beetje jammer, maar wat wil je bij dit spul

Thomas, ik zou twijfelen... de B is iets zwaarder, scheelt niet veel, maar wel iets. Dus iets kortere vliegtijd theoretisch...
Velen vinden de B wel weer mooier (alu, kapje).

vlieggedrag verschilt eerlijk gezegd niet echt. Nu ik de 4#3B ook goed heb getrimt, vliegt ie al een stuk beter. Ook het staartje leek het nu weer beter te houden, hoewel hij toch een keer gewoon door ging draaien...
Moet nog even wat meer met de 4#3B vliegen, maar tot nu toe vond ik enkel de gyro van de 4#3 iets beter. verder niet echt verschil dus. speling in het kopje is niet echt kritisch ofzo...

Conclusie: ze vliegen exact hetzelfde, het is alleen massaproductie zonder een al te strenge nacontrole (hebben ze volgens mij wel, alleen keuren ze hem niet snel af gok ik zo). Daardoor kan er dus wat verschil in de gyrowerking zitten. De motortjes zijn natuurlijk ook niet erg duurzaam, dus het kan zijn dat het staartje al snel slijt bv en dat een nieuw motortje hem al perfect laat vliegen.

De motortjes zijn meer dan sterk zat. ben ik echt wel tevreden over en ga dus ook nog niet brushless.. deze gaan dus wel stuk, maar goed. dat moet je zien als wisseldelen. zo duur zijn die motortjes ook weer niet.

Voor het vliegen zou ik dus de goedkoopste nemen, dus de 4#3. Voor de "looks" toch maar de 4#3B... en bij ehirobo.com was die maar iets van een tientje duurder...
In NL scheelt het dus 50 euro. zou ik teveel vinden voor wat blingbling.

@student
Staart naar links? dus motortje heeft teveel kracht? Das wel apart... Die van mij wil juist naar rechts (de staart, dus niet de neus). Misschien moet ik gelijk al eens een nieuw motortje daarin zetten...

Persoonlijk vond ik het ook al wat vreemd.

Laatst een nieuwe staartmotor erop gezet, en het probleem blijft.
Als ik een bocht naar links moest maken (staart naar rechts meedraaien) viel ie bijna uit de lucht, zonder de kracht om omhoog te komen
Bij het loslaten van de rudderstick ging ie opeens wel, dus conclusie dat de staartmotor een beetje teveel stroom naar zich toe begon te trekken.
In mijn geval heeft de staartmotor 3 hoofdmotoren overleefd.

weet niet wat de ervaringen van andere mensen zijn..

mischien dat jouw gyro naar de andere kant overcorrigeert.
Oftewel dat je hem moet laten initialiseren met de trim naar links

Hoelang gaat bij jullie de lipo mee?
Ik heb, correctie: had, 3 lipo's, maar ze zijn allemaal binnen 1 a 2 minuten normaal vliegen leeg (3.6 volt). hoofd en staartmotor zijn nieuw, dus kan het naar mijn idee niet aan liggen

Ik moet het nog ff timen, maar ik zit echt wel tegen de 10 min dacht ik. Bij de vorige ook.
Gek genoeg zakte dat direct nadat ik hem verkocht had (aan collega) enorm in. heel ff hoveren en dan kwam hij niet meer los. Echt vaag. Morgen komen nieuwe motortjes binnen, dus dan ff testen wat dat doet. ik denk wel dat dat het probleem is eerlijk gezegd. slijten snel die dingen. en zou raar zijn als beide accuutjes in 1 keer het geestje geven...

Qua trim/staart, tsja, dat naar links trimmen voor initialiseren werkt idd wel. had ik op de DF04 ook al trouwens... dus niks nieuws eigenlijk..

lol

Maar met die batterijen heb ik nu ook
van het een op het andere moment was de capaciteit weg

Ik kan echt maar even normaal vliegen en dan gaat ie weer naar de grond

Ik heb tot vorige week altijd met vliegtuigen gevlogen... Maar deze week kreeg ik een piccooz van mn broer !

Hiephoi ! wat zijn heli's fijn... Gewoon in de woonkamer vliegen...
En op windstille dagen gezellig buiten !

Nu ben ik op zoek naar een model dat een beetje een uitdaging is voor mij...
(wat de piccooz totaal niet is ... maar wel enorm fijn !)

De walkera 4#3 (a) lijkt me wel wat!

Kent er iemand een goede webshop waar ze hem aan een mooie prijs verkopen?

Of koop ik beter een Esky Honeybee fp voor 99 euro?

Laatst bewerkt:
esky honeybee fp is hetzelfde als de walkera DF04, picolo en al die anderen..

voor de rest van je vragen, heb je tip topic al doorgelezen? worden aardig wat webshops genoemd en de keuze tussen de 4#3 en een DF04 is ook redelijk besproken.

Vanmiddag toen ik van m,n werk thuis kwam lag er een pakketje:) jawel een 4#3B
Wat allemaal klein en iel , maar zeer mooiiiii.Ook de zender ziet er goed uit en voelt goed aan.

Eventjes gehoverd op de lipo die er al onder zat , ben ze nu alle 3 aan t laden om straks ff relaxt(proberen) te hoveren:D

Lipootjes zijn btw snel geladen 30min.

Gr,Richard

Back