Hoi Dennis,
Voor het vliegen zelf maakt het niet uit of je een 35 Mhz of 2.4 Ghz set hebt.
2.4 Ghz werkt niet met kristallen, de zender en de ontvanger gebruiken een soort protocol dat steeds met het zendsignaal wordt meegezonden. Je hebt dus geen last met andere vliegers omdat jouw ontvanger niet reageert op het protocol van die andere zender.
Een 35 Mhz werkt met kristallen. Als een vlieger in je buurt met dezelfde frequentie bezig is (zelfde kristal) dan krijg je storingen en zal je heli crashen, of (als tie goed kan vliegen) aan de horizon verdwijnen.
Het bereik is volgens mij (met volle zenderaccu) zo'n 700 meter, ruim zat dus want je moet wel hele goeie ogen hebben wil je een 4#3 op 700 meter nog kunnen zien.
Vwb de douane: ik heb geluk gehad, ik hoefde geen invoerrechten te betalen en had mijn heli al na vier dagen vanuit Hong Kong binnen. Die van Danny (zie Fuelflow, wat lager in dit draadje) heeft 2 weken op schiphol bij de douane gestaan en hij moet 20,85 aan invoerrechten (BTW + inklaringskosten) betalen.
Ik denk wel dat Danny pech had want ik heb begrepen dat zo'n 80% van de kleinere pakketjes (met een niet te hoge waarde in euro's) er zonder controle doorheenkomt.
Groeten,
Paul
Voor het vliegen zelf maakt het niet uit of je een 35 Mhz of 2.4 Ghz set hebt.
2.4 Ghz werkt niet met kristallen, de zender en de ontvanger gebruiken een soort protocol dat steeds met het zendsignaal wordt meegezonden. Je hebt dus geen last met andere vliegers omdat jouw ontvanger niet reageert op het protocol van die andere zender.
Een 35 Mhz werkt met kristallen. Als een vlieger in je buurt met dezelfde frequentie bezig is (zelfde kristal) dan krijg je storingen en zal je heli crashen, of (als tie goed kan vliegen) aan de horizon verdwijnen.
Het bereik is volgens mij (met volle zenderaccu) zo'n 700 meter, ruim zat dus want je moet wel hele goeie ogen hebben wil je een 4#3 op 700 meter nog kunnen zien.
Vwb de douane: ik heb geluk gehad, ik hoefde geen invoerrechten te betalen en had mijn heli al na vier dagen vanuit Hong Kong binnen. Die van Danny (zie Fuelflow, wat lager in dit draadje) heeft 2 weken op schiphol bij de douane gestaan en hij moet 20,85 aan invoerrechten (BTW + inklaringskosten) betalen.
Ik denk wel dat Danny pech had want ik heb begrepen dat zo'n 80% van de kleinere pakketjes (met een niet te hoge waarde in euro's) er zonder controle doorheenkomt.
Groeten,
Paul