Ook ik heb weer lekker zitten rommelen met de kleine uk. Het hoveren is erg leuk hoewel hij je soms toch even laat schrikken met een vreemde move naar een hoek toe.
Hoewel ik niet veel ruimte heb, woonkamer van 'n 36m2, is er weinig plaats voor een fatsoenlijke landingsplaats. Ik heb hier op de bovenverdieping van een oud 18e eeuws pand natuurlijk schuine muren vanaf 1m30cm. Hierdoor is de ruimte redelijk beperkt. Toch haal is verschrikkelijk veel lol uit dit ding. Echt helemaal top, en ja, bevestig ook dat dit vreselijk verslavend is!
@Paul; Die speling is bij mij, na een Lipo of zes, iets toegenomen. Ik vind hem nog steeds goed stabiel voor zover ik de 4#3B gewend ben natuurlijk na enkele dagen.
Mijn heli is sinds het begin al heel erg gewillig naar links te draaien om zijn top-as. Hierdoor moet ik meteen voor de start al de trim naar rechts verplaatsen. Dus het lijkt mij dat de heckrotor te langzaam draait. De staartboom verlengen gaat niet, andere spoed instellen niet...
Wat kunnen we hier aan gaan doen? hihi
Ik heb de ontvanger al vrij snel een milimeter of vier naar voren weten te plaatsen. Met een scherp mesje langs de lijmrand van de dubbelklevende tape losgewrikt en simpelweg weer aangedrukt. Nu is de CG iets verder naar voren gekomen waardoor de heli met kapje erop geheel recht hangt. Gunstig is het als de CG op een punt komt te liggen zodat de heli ietsje naar voren hangt. Nose heavy is tijdens voorwaarste vlucht het meest stabiel, en CG in het midden vooral zuinig qua verbruik tijdens de hover.
Ik ga even een bank aan de kant zetten...er gaat een vluchtplan uit nu ;-)
Groetjes,
Danny
Hoewel ik niet veel ruimte heb, woonkamer van 'n 36m2, is er weinig plaats voor een fatsoenlijke landingsplaats. Ik heb hier op de bovenverdieping van een oud 18e eeuws pand natuurlijk schuine muren vanaf 1m30cm. Hierdoor is de ruimte redelijk beperkt. Toch haal is verschrikkelijk veel lol uit dit ding. Echt helemaal top, en ja, bevestig ook dat dit vreselijk verslavend is!
@Paul; Die speling is bij mij, na een Lipo of zes, iets toegenomen. Ik vind hem nog steeds goed stabiel voor zover ik de 4#3B gewend ben natuurlijk na enkele dagen.
Mijn heli is sinds het begin al heel erg gewillig naar links te draaien om zijn top-as. Hierdoor moet ik meteen voor de start al de trim naar rechts verplaatsen. Dus het lijkt mij dat de heckrotor te langzaam draait. De staartboom verlengen gaat niet, andere spoed instellen niet...
Wat kunnen we hier aan gaan doen? hihi
Ik heb de ontvanger al vrij snel een milimeter of vier naar voren weten te plaatsen. Met een scherp mesje langs de lijmrand van de dubbelklevende tape losgewrikt en simpelweg weer aangedrukt. Nu is de CG iets verder naar voren gekomen waardoor de heli met kapje erop geheel recht hangt. Gunstig is het als de CG op een punt komt te liggen zodat de heli ietsje naar voren hangt. Nose heavy is tijdens voorwaarste vlucht het meest stabiel, en CG in het midden vooral zuinig qua verbruik tijdens de hover.
Ik ga even een bank aan de kant zetten...er gaat een vluchtplan uit nu ;-)
Groetjes,
Danny