Hier zijn we terug

Mijn "spuitkot" bij slecht weer buiten :D
P3080003.JPG
 
Vandaag al eens wat cijfers aangebracht , deze kunnen nog een extra laag vernis of sealer aan volgens gebruiksaanwijzing .
P3090001.JPG


en ja het moesten eigenlijk volledig witte zijn maar heb nog maar eens verkeerd besteld :hammer:. Ik durf echter geen 3x bestellen of de kraan gaat hier volledig toe LOL . Het is wat het is .
P3090002.JPG
 
Beetje jammer. als je zo ver gaat in details moet je niet zulke letters gaan plakken. (sorry) wellicht kun je ze inkleuren voordat je blanke lak er over doet ?

Dit soort letters doen mij denken aan een rally auto
 
Nog wat research gedaan en dit om de zwarte letters te kunnen "rechtvaardigen" ( had geen zin om ze te veranderen en inkleuren ?? )
70-15236 40787 Leased from USA for service with 161 Recce Flight at Nui Dat Vietnam July 1971 to February 1972.
02 March 1972 One of the last four ‘Australian’ OH-58A’s (236, 237, 239 & 242) flown to Saigon and handed back to the 166th Air Movements Section of the US Army.
161RFA_3A17_70_15236.jpg
 
Vandaag verlichting kabels gelegd , staartvin zit er ondertussen ook op . Volgende mechaniek inbouwen en ...
P3160001.JPG


P3160002.JPG
 
Zo de teerling is geworpen en de mechaniek zit er in , altijd spannend vindt ik . Nu nog staartrotor monteren en hopen dat alles past . Waarschijnlijk "dog house " nog wat aanpassen , evenwicht controleren, verlichting aansluiten enz enz :cool: Nooit gedaan met schaal . En als er nog plaats is ... zetels , piloot ?? T'is wel maar een 600 size nietwaar .
P3180001.JPG


P3180002.JPG
 
Nee , we zijn er nog niet . Ben wat aan het rommelen met de cabine vast te zetten . Indien jullie praktische tips en/ of foto's hebben , hoe jullie de cabine vastzetten , graag wat advies aub . :weetnie:
 
Ik had bij mijn Jet Ranger een klein triplex plaatje gelijmd op de bodem van de romp wat ongeveer 15 mm uitstak naar voren. Daar had ik een inslagmoer zitten en kon ik dus de kap fixeren met een m3 boutje.
 
Als die kap verder mooi aansluit, moet dat voldoende zijn.
Ik had de Vario romp, en hij lijkt erg veel op die van jou !

Overigens, er zaten bij mij wel pas-pennetjes van hout in het verticale deel, dus het geheel schoof mooi in elkaar.
 
Thx Rhelie , nu heb ik eigenlijk ook al paspennetjes zitten . het is gewoon de rest van de bevestigingen en misschien maak ik het te moeilijk ? Ik ga eens verder studeren op uw idee .
 
Is het eigenlijk niet mogelijk om de staart rotor aan de orginele kant te plaatsen , zie bij heel veel schaal modellen dat dit vaak verschilt ?

Gr,
Arno
 
Ik denk dat het misschien wel mogelijk is maar dat dit wel een hoop aanpassingen met zich meebrengt . De meer gespecialiseerde schaalbouwers zullen dit wel beter kunnen toelichten ?
 
Het gehele ontwerp is op rechtsdraaiend gebaseerd. en dan bedoel ik de staart rotor. Als je die andersom laat lopen kom je met de sturing niet uit.
Die staartrotor is berekend op het koppel van de helikopter.
 
Back
Top