High rate Li-Poly LiFePO4 RC

Hallo, een vriend die aan air soft doet heeft een nieuwe batterij aangeschaft met bovenstaande specificaties. Verleden jaar heeft hij een Ultramat 15 gekocht om zijn NiMH cellen te laden. Kunnen deze nieuwe ook daarmee geladen worden?? of wat moet er gebeuren. Het is een 2 cels ronde batterij met een 7.4 spanning en 12 C 1600 mAh van het merk Hot Power.Kan iemand mij helpen voordat hij ze om zeep helpt????

Tx voor de reactie, maar ik had beter gezet dat die lader ook lipo's aankan, maar als ik het goed begrijp gaat dit ook niet.
Groeten
Johan

Hallo,
De voltage per cel van een lipo is 3,7 volt.
En van een LiFe is dat 3,3 volt. Laden moet je echt met een daarvoor geschikte oplader doen.

Grt.
Eric.

Hallo Eric, dat is het nu juist wat mij ambeteert, op de batterij staat effectief 7.4 V 1600 mAh 12c. Dat is verwarrend hé.
Groeten
Johan

Hallo, beiden bedankt voor de info, ik zal eens alles doornemen hopelijk volgt dan een begrijpelijk antwoord.

Groeten johan

hallo mensen: ik ben de "schoonzoon" van johan en hier heb je een linkje naar de accu. ik denk toch dat het deze is. alleen is die besteld bij een shop(die ik niet direct terug vind)
nu staat hier wel bij LIPO dus met een gewone lipo lader 2cellen+eventueel balancer moet lukken denk ik? wel heb ik nog nooit gehoord van ronde lipo's, of lipo's in gewone AAformaat
Hot Power 7.4V 1600mah 12C Lipo AEG Tube Battery Pack - eBay (item 290336129222 end time Sep-01-09 07:44:02 PDT)
raar dat er hier lipo staat en op de accu Li-Poly LiFePO4. dus als iemand hier een verklaring voor heeft??

hier is deze dus besteld geweest
raar dat er hier dan staat 3x3,7v
HOT POWER 7.4V 1600mAh 12C Lithium Battery (AK Stick)

welk soort accu is dit nu en met wat moet die nu geladen worden?

De accu waarnaar die link verwijst lijkt mij geen LiFePo4, maar zouden wel eens Li Ion Mg cellen kunnen zijn, dit soort cellen zit bv. ook vaak in laptops. Deze zijn wel 3.7V nominaal en worden geladen tot 4.2V, net als Lipo's. Ik vlieg al jaren met eenzelfde type, ze worden ook wel "Konions" genoemd maar volgens mij bestaat dit merk niet meer.
Hier een test van Gerd Giese: *********** Elektromodellflug - First-Products - LiIon-Mn im Test

Je zegt dat op de accu LiFePo4 staat, waar dan? Op de foto niet te zien

Laatst bewerkt:
Back