High-speed low pass....

Lol een piper arrow op 'high speed'. Straight and level haalt ie max iets van 150 knopen(278km/h voor de liefhebbers) als je geluk hebt op een goeie dag. Heb dat ding zelf gevlogen, wat een traag gebakje is dat zeg.
Kon zijn Vne/Vmo alleen aanraken/overschrijden als je heel stijl aandook met vol gas.

Condensatie door locale drukverlaging. Bij lagere druk kan lucht minder waterdamp bevatten.

volgens mij hetzelfde verschijnsel als wanneer er een sterke bocht getrokken wordt. Zie ook bijv dit:
f22-raptor-vapor-trails.jpg

vet gaaf!!!
die su 37 heeft een hele sterke turbine
dat had anders kunnen aflopen!

Mag ik dat corrigeren?

Het is een Su-33, en die heeft twee hele sterke turbines. :D

Gaaf vind ik het niet, je kijkt naar een potentiële ramp. De piloot komt duidelijk niet correct aangevlogen, besluit te laat door te starten, en trekt mede daardoor het toestel ook nog eens te snel op. Hij heeft groot geluk gehad dat zijn haak de kabel niet pakte, anders had het nog wel eens anders kunnen uitpakken.

Tja, tegen de tijd dat je erachter komt dat het krap gaat worden, is afbreken van de start geen optie meer. Hier kwamen de piloten van deze 747-45EM achter, op de Polderbaan van Schiphol. Blijkbaar was lift-off 145m voor het hek, lijkt veel, is heeeeeeeeeel weinig.

Er zijn overigens meer van dit soort foto's van einde Polderbaan te vinden, onderaan nog een foto van Martinair, beide foto's komen van dezelfde fotograaf/spotter, hier meer van zijn werk.

eva-air.jpg

martinair.jpg

Dat is wel erg laag ja.

Bij St. maarten komen ze nog bijna op idle binnen bij take off zal het er iets harder aan toe gaan.

Zijn er ook filmpjes te vinden?

Pfff, de tering. Anders kom je er even vrij laat achter dat je toch iets te veel derating hebt ingesteld voor je take off. Die baan is 3,8 km lang, dat moet toch meer dan genoeg zijn.

De mannen maken mooie zweefduiken maar hier geen modellen plaatsen maar het echte werk, waar je voor weg moet duiken.

Zo iets bijvoorbeeld.

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Back