High-speed low pass....

Ach, zo vaak zul je een Eurofighter Typhoon niet voorbij zien komen...

Spanje heeft er 50, waarvan er slecht s 6 vliegbaar zijn.
Duitsland heeft er 190, waarvan er 8 vliegbaar zijn.

In Engeland is het niet anders, en moeten de oude Tornado's langer doorvliegen dan gepland om de taken van de (Peperdure) Eurofighter over te nemen...

Krankzinnig toch?

Ach, zo vaak zul je een Eurofighter Typhoon niet voorbij zien komen...

Spanje heeft er 50, waarvan er slecht s 6 vliegbaar zijn.
Duitsland heeft er 190, waarvan er 8 vliegbaar zijn.

In Engeland is het niet anders, en moeten de oude Tornado's langer doorvliegen dan gepland om de taken van de (Peperdure) Eurofighter over te nemen...

Krankzinnig toch?

Interessant, hoe kom je bij deze informatie?
Je maakt me nieuwsgierig, volgend jaar zomer ben ik weer twee weken in Zeltweg, daar zijn ook een aantal Eurofighters gestationeerd.
Een kameraad van mij is daar onderhoudsmonteur bij de Eurofighters, tot nu toe heb ik hem nog niet horen klagen dat de meeste toestellen niet vliegklaar zijn.
Ik zal het navragen hoe het zit met de Eurofighters.

Johannes

De EF2000's zijn sinds 2007 operationeel.
De F-35 wordt pas vanaf december 2015 operationeel.

Er valt nog niets te zeggen over de operationele inzetbaarheid / beschikbaarheid.

Janes heeft een tijdje terug onderzoek gedaan naar de Kosten per vlieguur:
http://www.ftm.nl/wp-content/upload...osts White Paper FINAL 13th March 2012(1).pdf

Hieruit komt naar voren dat de F-35A per vlieguur iets duurder zou kunnen zijn dan de EF2000.

De Jas 39 Gripen is het koopje. Er zijn luchtmachten die deze toestellen leasen voor hele scherpe vaste prijzen!

Erg onder de indruk ben ik niet van datgene wat deze jongens over de Eurofighter schrijven.
Hebben ze ook al iets over de Joint Strike Fighter geschreven?
Dat zou ik graag willen lezen.

Johannes

U vraagt, wij draaien. De F-35 hebben we afgelopen zomer toch ook niet gespaard hoor! Wij waren de eersten die voorspelden dat de F-35 z'n internationale showdebut niet zou halen.

Hallo allemaal, trouwens;-)

-Grounding: Huge blow to reputation
-European debut now officialy off

En vorige week ook niet:
-Noisy Lightning

Hallo Elmer!

Leuke site. Ik volg 'm dagelijks. De reportages zijn werkelijk 1A!

Dat is uiteraard leuk om te horen! We hebben nog leuke dingen in het vat zitten, en voor de toekomst nog veel meer grote ideeën. Stay tuned (ook op Twitter)!

Met goede groet,
Elmer
Airheadsfly.com

Laatst bewerkt:
Low motion... LOL...

Zal ook weer eens een duit in het zakje doen, heule vette beelden van de Thunderbirds

Bladblazen in Duitsland (in een woonwijkje). Eerste 2 min kun je skippen

Laatst bewerkt door een moderator:
Back