hij is er me t-rex 450xl ccpm +bling + foto,s

Als je het in vlucht kan merken moet je het ook zien op de grond :) Geen 1 heli hier heeft die neiging. En als het al minimaal is dan moet je het makkelijk kunnen opvangen.

Hoi hoi,

Je kan eens proberen om de servo's van plaats te verwisselen (en uiteraard ook in de ontvanger om te stekkeren). Met deze servo's heb ik beroerde ervaringen, erg veel verschil, in zowel snelheid als in nauwkeurigheid.
Ik heb zelfs een servo'tje gehad die, met volle uitslag op de zender, de ene kant 45 graden bewoog, en de andere kant nog niet eens de helft. Terwijl een andere servo (zelfde merk en type) dit wel goed deden. Dit kan je probleem ook verklaren.
Dus persoonlijk vind ik die servo's bagger.

Ik ben benieuwd en succes.

Groetjes A.

Er zit duidelijk een fout in de aansluiting van je servo`s, beetje moeilijk om via het forum de oorzaak te achterhalen maar het lijkt wel alsof je een 4 punts mixer aan hebt staan ipv een 3 punts.

Rover zei:
De ingestelde swashmix is H-3.

Dit is de foute swashmix! Het moet swashmix HR3 zijn. 120 graden ccpm

De positie van de servopunten verklaren ook het duiken als er nick gegeven wordt in de verkeerde swash mode:
swashsetup.gif

Ik heb het ook al gehad dat toch het juiste swachplate type ingesteld was en dat het toch niet werkte.
De servo's bleken maar niet uit te slaan naar de juiste richting.
Volledige reset van het programma bracht de oplossing.
Zoals al meerder malen aangehaald , best steeds met een volledig reset een nieuw model beginnen in je zender.
Het was niet jouw probleem ,maar toch....

Luc :xmas:

@ Aaalie, Michel,

Keurig heren BEDANKT :thumbsup: , daar kunnen we tenminste iets mee, veel meer in ieder geval als met "lompe fout" (no offence),,,,,

Aaalie, De servo's zijn alle drie gelijk wat betreft snelheid en uitslag, ook het verwisselen had geen effect, dat deze servo's geen topkwaliteit zijn was ook inmiddels duidelijk en zullen in de nabije toekomst vervangen worden.

Michel, We gaan ermee aan de slag, swashmix gaat op HR-3, resultaat zal later gepost worden.

Groeten, André.

Controleer deze keer alles goed. In het midden bereik mag het midden van de swash niet omhoog of omlaag gaan bij een cyclic beweging. Ook mag hij niet kantelen bij een pitch beweging.

Gerard,

tis inderdaad een fout ja, ben ik het volkomen mee eens,, maar om dat nou meteen "lomp" te noemen vind ik net een beetje TE, en kan het als senior even niet laten te reageren,,

Nou god seg , laten we vooral de kindertjes niet aan het huilen brengen hoor .

Foei Gerard
nono.gif

lol

hysterical.gif
bleh.gif

Tadango zei:
Controleer deze keer alles goed. In het midden bereik mag het midden van de swash niet omhoog of omlaag gaan bij een cyclic beweging. Ook mag hij niet kantelen bij een pitch beweging.

Dit alles was reeds bekent, vandaar ook de gestelde vraag toen dit niet geheel bleek te kloppen, ondergetekende is namelijk nog steeds in de veronderstelling dat een forum als dit daar oorspronkelijk voor bedoeld is, even zo goed toch bedankt.

Groeten, André.

:D Probleem opgelost !! , T-Rex vliegt nu naar behoren, nogmaals, Iedereen die hier een nuttige bijdrage in heeft geleverd :thumbsup: HARTELIJK DANK :thumbsup: voor alle genomen moeite.

Groeten, André.

zendesigner zei:
Gerard,

tis inderdaad een fout ja, ben ik het volkomen mee eens,, maar om dat nou meteen "lomp" te noemen vind ik net een beetje TE, en kan het als senior even niet laten te reageren,,

Foei Gerard
nono.gif

lol

hysterical.gif
bleh.gif

de kindertjes hadden veel harder gejankt als het trexje met een vloeiende boog achteruit hun borstje of gezichtje ingeknald warden, dat is ook het enigste wat ik bedoelde met lompe fout.

zoiets check je hoe dan ook voor je opstijgt of alles de goede kant indraait/beweegt.

gister een nieuwe digi servo voor op de staart gekocht.
het is een hype iq-1010

1934e9d76734ea8a2327ad49b986493f.jpg

4,8/6 volt 0,11/0,09s
12/15ncm
22x24x11mm
8 gram

straks maar ff monteren
en kijken hoe die het doet

Meer opvallend was de prijs. We kwamen gister bij onze vaste modelbouw winkel en die zei ik heb wat voor jullie, kwam hij met deze servo aanzetten voor een prijs van 19,95.

Het is even afwachten wat hij bij Michel doet, als het bevalt ga ik er ook meteen 1 halen :)

hype 11 is ongeveer de helft. De staart staat erg strak met een GY240 :) Had ik niet verwacht ;) Deze moet alleen maar nauwkeuriger zijn...

Gerard_nl zei:
zendesigner zei:
Gerard,

Foei Gerard
nono.gif

lol

hysterical.gif
bleh.gif

de kindertjes hadden veel harder gejankt als het trexje met een vloeiende boog achteruit hun borstje of gezichtje ingeknald warden, dat is ook het enigste wat ik bedoelde met lompe fout.

zoiets check je hoe dan ook voor je opstijgt of alles de goede kant indraait/beweegt.

Ik ben het volkomen met je eens Gerard :D

Back