hij is er me t-rex 450xl ccpm +bling + foto,s

Zeg Michel (Pet)?

Zit die aluminium servo"hevel" standaart bij die servo geleverd?

Gr.A.

Spec's hype mini 11:

Extrem schnelles Ansprechverhalten
Staubdichtes Kunststoffgehäuse
Kunststoffgetriebe aus schlagzähen Nylon
Spezial-Poti mit Anti-Fading-Beschichtung
Hohe Wiederkehrgenauigkeit
Hohes Haltemoment
JR/hitec-Steckersystem
Techniche Daten:
Betriebsspannung: 4,8-6,0V
Stellzeit 60° 0,09/0,07s
Stellmoment 14/17Ncm
Gewicht mit BB 9g
Gewicht ohne BB 8,2g
Abmessungen 22x11x21,3mm
Einsatzgebiet:
Segler&E-Segler bie 1800mm Spannweite,Park-& Slowflyer

Veel BlaBlaBlaDieBla en weinig Bling Bling en Foto's. 8O
Laat is wat moois zien, ik denk dat ze van die VOUT wel geleerd hebben, zeker als het pijn doet. :oops: (euries of lichaamlijk)

die aluminium servo hevel zit er inderdaad bij.
van daag een paar testen gedaan en lijkt erg mooi te werken de staart staat mooi stil dit was met rustig vliegen en een paar keer flink op pitchen.
tot zo ver weer.

Aaalie zei:
Zeg Michel (Pet)?

Zit die aluminium servo"hevel" standaart bij die servo geleverd?

Gr.A.
ok over de pet ik draag altijd een pet [cap] en niet om dat ik kaal ben maar om dat ik te lui ben om me haar te doen meer niet.

PeeWee zei:
Veel BlaBlaBlaDieBla en weinig Bling Bling en Foto's. 8O
Laat is wat moois zien, ik denk dat ze van die VOUT wel geleerd hebben, zeker als het pijn doet. :oops: (euries of lichaamlijk)

pee wee niet zo ongeduldig ik ben eerst aan het testen met een andere hevel .
pas als de set-up goed is en getest maak ik de blauwe bling hevel klaar er moet nog een gat geboord worden en draad getapt daar na komt er zeker een foto.

Gerard_nl zei:
zendesigner zei:
Gerard,

tis inderdaad een fout ja, ben ik het volkomen mee eens,, maar om dat nou meteen "lomp" te noemen vind ik net een beetje TE, en kan het als senior even niet laten te reageren,,

Nou god seg , laten we vooral de kindertjes niet aan het huilen brengen hoor .

Foei Gerard
nono.gif

lol

hysterical.gif
bleh.gif

de kindertjes hadden veel harder gejankt als het trexje met een vloeiende boog achteruit hun borstje of gezichtje ingeknald warden, dat is ook het enigste wat ik bedoelde met lompe fout.

zoiets check je hoe dan ook voor je opstijgt of alles de goede kant indraait/beweegt.

Best jammer dat een Moderator zich laat verleiden tot zulke uitspraken, en daar andere leden ook in meetrekt, vandaar nog even ter verduidelijking.

Er is op geen enkele manier iemand in gevaar geweest, er heeft niemand hoeven huilen, alles was op zich ook netjes ingesteld, de heli reageerde in principe ook gewoon goed, is tijdens de eerste test niet hoger geweest als 20 cm, het enige waar iets aan mankeerde was het licht negatief veranderen van de pitch bij Nick input naar voren, dit bleek uiteindelijk te komen door een verkeerde Swashmix, deze stond in H-3 in plaats van HR-3, het verschil is overigens minimaal en zal zelfs voor een beginnend helivlieger niet hoeven leiden tot een crash of gevaarlijke situatie.

Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat een Forum er voor bedoeld is dat mensen met dezelfde interesse van elkaar kunnen leren en/of elkaar kunnen helpen, en niet om elkaar belachelijk te maken, het hele fenomeen Forum zou ook geen bestaansrecht hebben als iedereen slim genoeg was om geen fouten te maken of vragen te hebben, het aantal leden op dit forum getuigt gelukkig van het tegendeel.

Vriendelijke Groeten, André.

andre, nergens probeer ik iets of iemand belachelijk te maken, hoop niet dat je dat zo oppakt want dat is niet de bedoeling.

snap je wel wat ik wil zeggen over de essentie van het controleren van het model en de juistheid van alle functies ?
nu was het een beetje afwijking in de nick, het had ook anders kunnen zijn, en dat is hetgene wat ik duidelijk wil maken.

over mijn uitspraken als moderator kan ik zeer helder zijn, ik ben ook niks meer als jullie, een enthousiaste modelbouwer, niks meer en niks minder.
alle uitspraken, tips adviezen en dergelijke komen dan ook van gerard van aarle, de modelbouwer, niet van gerard de moderator, die komt allen tevoorschijn als er iets misgaat in een discussie.

grt, en keep smiling joh er is al genoeg om over te treuren :wink:

gerard.

ik ben het met jullie eens maar het gaat om de manier hoe iets gezegd word[de toon] we helpen elkaar met de hobby en als en iemand gekrenkt word is dat niet leuk.
een helikopter is een lastig model als je er net mee begint.
en ik kan me goed voorstellen dat je denkt dat het model 100% goed is en je het gaat probeer en.
TIP als er een vlieg klup in de buurt is ga daar dan heen om je model in te laten vliegen dat scheelt een hoop ellende

@ Michel Pet,

Dank je voor je goede raad, ben het met je eens dat een helicopter vrij lastig en absoluut een serieuze zaak is als je er net mee begint, echter dat was in dit geval niet de oorzaak, het bouwen, afstellen en invliegen van heli's lukt uitstekend, de T-Rex is alleen de eerste CCPM heli en er is per ongeluk en verkeerde keuze gemaakt bij de instellen van de swashmix, niets om verder een overdreven toestand van te maken, met behulp van dit mooie Forum was dit zo opgelost, en zoals al eerder gezegd is er niets of niemand in gevaar geweest en geen enkele schade ontstaan aan wie of wat dan ook.

Die TIP wat betreft een vliegclub is en blijft een hele goede, persoonlijk vind ik het zéker voor elke beginnend vleugel en/of helivlieger iets wat eigenlijk verplicht zou moeten zijn, vliegende modellen zijn nu eenmaal TE gevaarlijk om zonder enige kennis van zaken aan te beginnen, vandaar ook dat ik zo'n 9 jaar geleden lid ben geworden van een vliegclub om me te laten begeleiden in deze hobby, na verloop van jaren en met opgedane ervaring ga je dan zelf een noodzakelijke hulpverlenende/adviserende functie krijgen binnen zo'n club, echter betekend dat niet dat je alwetend wordt of bent en heus weleens voor vragen komt te staan, gelukkig is daar dan zoiets als het Modelbouwforum.

Vanaf nu maar weer :ontopic: lijkt me zo, daar dit draadje anders TE vervuild dreigt te raken.

Groeten, André.

Digitale servo`s maken een zingend hoog geluidje ja, ook al doe je niets. De gewone servo`s kunnen een beetje brommen, ook dat is normaal. Als jij maar zorgt dat de stuurfuncties soepel lopen en dat ze niet klemlopen door te groot ingestelde uitslagen heb je lang plezier van je servo`s.

ok hier dan de foto van de nieuwe hype-1010

normal_IMG_0020.jpg

de nul stellen lijkt soms niet best maar dat is als ik de knuppels los laat schieten dan heeft i een paar graden verschil aan 2 kanten.

van daag nog eens goed gekeken naar de servo .
het niet goed terugkomen tot nul kwam door de gyro de servo doet het dus 100% goed.

ik heb nog 3 servo`s er bij gehaald voor de swashplate en gemonteerd en dat draait erg mooi .
dus toen ook maar gemeenten wat het aan stroom trek schrik niet 2,5 amp en dat was zonder de gyro en staart servo.
dus zal er een sbec tussen moeten.

foto`s komen er aan.

Och, een phoenix 35 kan 3 Ampère aan.
Gewoon even 10 seconde flink roeren met de sticks, als de besturing dan enkele seconde uitvalt kan de bec het inderdaad niet aan. anders zou ik er geen zorgen om maken.

Ik heb eens een verbrande motor gehad in een servo wat heel veel stroom trok. Als ik 4 seconde heftig roerde met de servo's werd er een componentje erg heet op de phoenix 25 (die een veel zwakkere BEC heeft dan de CC35) en werd de voeding naar de servo's onderbroken. na 2 seconde deed hij het weer. Er zit dus een soort van thermische beveiliging in denk ik.

De kans dat jij tijdens het vliegen flink gaat roeren met alle sticks is vrij klein, zeker omdat je nog geen 3D vlieger bent.

ok dan zal ik het straks een probeeren.
wat ik ook nog moet doen is de servo draden verlengen die zijn standaart niet erg lang.

Back