Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
alle servo's trillen, 3 ontvangers geprobeert, en s-bus.
andere bougie, accu, stroom schakelaar, eigenlijk heb ik alles al geprobeert,\
ik heb savox servo's sc1258, misschien werken die wel niet goed, moet ik misschien futaba servo's erop monteren want helicommand is ook van robbe.
Ik zou sowieso op een benzine machine al werken met PU-tape, dat is dikkere gel tape die veel vibraties eruit haalt.
Misschien best dan nog eens een metalen plaatje erop en dan nog eens dubbelzijdige tape. Je moet die vibraties ofwel eruit halen wat al moeilijk is, of dempen.
Het hikken hoeft niet direct elektrisch te zijn. Zoals SandorV al aangaf kan het ook door de trillingen van de Zenoha komen. Kan je een video maken en die posten? Dat kan helpen.
Ik heb nog wat anders geprobeerd. Ik heb plak pads van ropbbe voor HC3sx, Nu als ik hem met mijn hand stevig aandruk, dan is het hikken weg, laat ik hc los dan begint ie weer te hikken.
maar krijg de hc er niet strakker op.
Door het aandrukken met de hand verminder je de trillingen doordat je hand de trillingen dempt. Strakker zal dus geen resultaat hebben. Je moet proberen om de trillingen te verminderen. Probeer een deel op de heli te vinden waar de trillingen het minst zijn.
In de buurt van de hoofdrotor of een ander zwaar deel zijn de trillingen vaak minder. Of meer naar de staart, verder weg van de motor. Je kan de HC3 ook verticaal plaatsen.
Ik zal binnenkort wel effe kijken...........
Mijn advies is om Align PU Adhesive Gel pad te gebruiken (artnr K10457TA)
Ik heb hier nog wel een stuk liggen en werkt perfect kan je wel een x ophalen.. (ik ben er zelf niet maar ligt eventueel in de Werkkamer voor je klaar)
Ik denk idd dat het door trillingen van je Zenoah motor komt en de HC veel gevoeliger is dan je oude Gyro set.
Het heeft niets met je Servo's te maken dus die hoef je echt niet door Robbe/Futaba's te vervangen hoor......
Stuk PU Gel Pad onder de HC leggen en een strap/bandje eromheen...... en weer testen
Geef maar ff een belletje als je een stukkie op wil halen..dan geef ik dat ff aan het thuis front door..
Dit lijken mij geen trillingen. Omdat de swash in zijn geheel omhoog gaat -wat alleen kan door stick input- lijkt het wel alsof de input vanaf de ontvanger naar de Helicommand verstoort wordt.
Wat zie je als je de computer met de Helicommand verbind? Komen dan de ingangssignalen vanaf de ontvanger stabiel aan in de HC of vertonen deze ook een verstoort beeld?
Zijn de ingangssignalen stabiel dan kan je ook nog even de HC losmaken en in je hand een paar mm boven de montageplaats laten zweven. Zo creëer je dezelfde omgeving maar geen trillingen.
een flybarless controller doet niks met de pitch deze wordt gewoon doorgegeven (tenzij wellicht bailout aanstaat bij de helicommand?) dus het kan daarom niet aan trillingen liggen aangezien de 3 servos qua collective pitch lopen te trippen.
Wat wel kan is dat er slecht contact is van de collective pitch input naar de helicommand wat veroorzaakt wordt door trillingen maar dit is dan een defect wat je niet moet proberen op te lossen met andere tape of straps
Als de Hc aan de computer zit dan is alles normal de diagnose geeft geen vertekening aan. Ik heb hem los gehad van de heli de hc op mijn hand gelegd toen was het goed.
als ik de draden van de ontvanger aanraak niet van de hc, dan stopt ie met trillen. dus denk dan toch dat er een storing inzit. maar heb de draadjes gecontorleerd maar er zit geen lek in. zit prima. misschien dat ie net niet goed genoeg contact maat.
In de software instelling, bij diagnose, werkt ook alles prima.