Hilarische redding quadcopter

Dit is inderdaad een heel "mooi" filmpje. Het laat zeer goed zien dat deze dingen heel veilig zijn. Als de accu leeg raakt komt hij netjes langzaam naar beneden en zal veilig landen. Al dat gezeur over gevaarlijk als je boven bebouwd gebied vliegt zoals die gast in Utrecht langs de Dom toren. Daar was dus niets onveiligs bij. Niemand krijgt dat ding met een klap op z'n kop en zal daardoor verwond raken.
AHUM.........
Geloel dus!
Dit filmpje laat duidelijk zien dat het zeer onveilig is omdat die quad onbestuurbaar naar beneden komt. Goed, hij komt niet naar beneden tuimelen en komt niet met een klap op iemands kop. Maar je hebt niet of nauwelijks in de hand waar hij naar beneden komt. Als jij in de stad vliegt kan hij op het dak van een huis komen. Geen schade behalve misschien aan je quad alleen dikke pech voor jouw want zie hem maar eens van dat dak af te krijgen. Maar wat als hij midden op straat naar beneden komt? Daar rijdt dan net een auto die dat ding dat plotseling op zijn motorkap ziet neerkomen. De chauffeur schrikt zich een ongeluk en er gebeurt dan ook een ongeluk. Hij klapt op zijn voorganger of probeert uit te wijken en botst op een tegenligger of ....... Vul maar in!

Op jouwbuis heb ik eerder een soortgelijk filmpje gezien van iemand (ik vermoed in een Scandinavisch land) die tot boven de wolken ging. Toen hij weer wilde zakken deed de multicopter dat niet. Pas toen de GPS mode werd uitgeschakeld (vreemd, wat heeft de GPS hier mee te maken?) kon hij de multicopter naar beneden krijgen maar veel te langzaam. De wind, die op die hoogte (1000m) veel sterker was dan de vlieger op de grond dacht, nam de copter mee. Helaas raakte de accu steeds verder leeg en op een bepaald moment was besturing nauwelijks meer mogelijk. Hij had geluk dat hij nog een parkachtig gebiedje zag waar hij nog enigszins naar toe kon sturen tot de video verbinding ook uitviel en de copter verder naar beneden tuimelde. Hij kwam in een boom terecht en raakte flink beschadigd, maar waar was hij terecht gekomen? De vlieger had slechts een idee waar ongeveer en heeft in die buurt posters opgehangen. Ongeveer een week later kreeg hij een melding dat iemand de brokstukken had gezien.
Die vlieger heeft dit filmpje dus op youtube gezet met commentaar erbij wat er waar fout ging. Hij heeft er van geleerd, volgens de omschrijving van hem was dit een wake-up call en zal hij dit nooit meer doen. Laat dit ook voor anderen zo zijn.
Zie dit filmpje GfxdeRx2fLA[/media] en lees vooral ook zijn verhaal er onder!

Laatst bewerkt door een moderator:
De copter doet gewoon prima zijn werk, niets mis mee.
Accu is bijna leeg waardoor de piloot niet meer kan sturen.
Copter zet daarna de landing automatisch in.
Pilot error is dat ie gewoon beter de accu in de gaten moet houden en zijn osd af moet lezen.
Voor 50/60 euro heb je een miniosd waarmee alle info op het scherm getoverd kan worden.
Dank zij de intelligente copter en daadkrachtig optreden weer veilig terug op de grond.
Wanneer de piloot nu leert van zijn fout wordt het weer een beetje veiliger in Droneland!

Dat is een "aanname"....

En Assumptions are the mother of all fuck-ups!

Groet, Bert

Ik neem helemaal niets aan.
Ik schrijf dat, wanneer de piloot leert van zijn fout, Droneland weer een stukje veiliger wordt.
Dat impliceert dat wanneer ie niets leert bovenstaande niet opgaat.

Ik neem helemaal niets aan.
Ik schrijf dat, wanneer de piloot leert van zijn fout, Droneland weer een stukje veiliger wordt.
Dat impliceert dat wanneer ie niets leert bovenstaande niet opgaat.

en jouw drone heeft alle systemen minstens 2 voudig uitgevoerd maar bij voorkeur 3? iets wat in de luchtvaart eerder regel is dan uitzondering...

nee een drone blijft een ongecontroleerd object zodra er ook maar 1 systeem het begeeft.. accu leeg = crash, geen bereik = crash, prop defect = crash, motor defect = crash...

zou jij in een vliegtuig stappen met maar enkele systemen? ik denk dat je 10.000 kleuren stront schijt als je op de maintenance kanalen hoort wat er allemaal stuk kan gaan in een echt vliegtuig en waarmee ze toch nog steeds kunnen vliegen! dat zie ik de drones hier niet doen. hier falen ze al door 1 slechte connectie.

Overdrijf je niet een beetje?
Hoe kom je er trouwens bij dat een copter crashed wanneer ie geen bereik meer heeft?
Dat doen ze van mij tenminste niet.

Verder is je verhaal gebaseerd op vooronderstellingen die ik ZOU hebben maar niet heb.
Beetje zielige opsomming van feiten die niemand betwist.
Echte vliegtuigen hebben dus meer veiligheidsnetten dan mijn quadrocopters?
Was ik zelf nooit opgekomen. :confused:

Back