Na lang nadenken over een turbine of benzine heli zag ik laatst in Breda een zeer mooie Hirobo Bell 47G benzine heli klaar op de toonbank staan. Ik heb de Bell 47 altijd al een erg mooi model gevonden vanwege zijn simpel maar doelmatig uiterlijk.
Na een week nadenken heb ik besloten dat de turbine heli iniedergeval de komende jaren van de baan is en dat ik eerst eens met benzine aan de slag ga.
Ik ben dan ook vandaag naar Breda teruggegaan om een Bell 47 gs nieuw in de doos te kopen.
Wij zijn van plan om de heli als H-13 Sioux van het Amerikaanse leger te gaan bouwen zoals in de TV serie Mash dus inclusief de brancards op de skids en verdere schaal details.
Bell H-13 Sioux - Wikipedia, the free encyclopedia
Ondertussen hebben we de doos open gemaakt om eens te kijken.
Het hele zaakje op de tuintafel.
Alles weer netjes verpakt met de karakteristieke Bell 47 staart.
De staart is zeer mooi inelkaar gezet in Japan.
De motor van 24CC die met de heli wordt meegeleverd
De electronica met 2 eneloop paketten als stroombron. Deze zijn mooi weg te werken in het kuipje van de Bell.
We gaan deze heli de komende maanden bouwen dus stand by voor de updates ;-)
Na een week nadenken heb ik besloten dat de turbine heli iniedergeval de komende jaren van de baan is en dat ik eerst eens met benzine aan de slag ga.
Ik ben dan ook vandaag naar Breda teruggegaan om een Bell 47 gs nieuw in de doos te kopen.
Wij zijn van plan om de heli als H-13 Sioux van het Amerikaanse leger te gaan bouwen zoals in de TV serie Mash dus inclusief de brancards op de skids en verdere schaal details.
Bell H-13 Sioux - Wikipedia, the free encyclopedia
Ondertussen hebben we de doos open gemaakt om eens te kijken.
Het hele zaakje op de tuintafel.
Alles weer netjes verpakt met de karakteristieke Bell 47 staart.
De staart is zeer mooi inelkaar gezet in Japan.
De motor van 24CC die met de heli wordt meegeleverd
De electronica met 2 eneloop paketten als stroombron. Deze zijn mooi weg te werken in het kuipje van de Bell.
We gaan deze heli de komende maanden bouwen dus stand by voor de updates ;-)
Laatst bewerkt door een moderator: