Stephan Kertész
Forum veteraan
Het is een moeilijke, ik zal 1 tip geven. Het zijn inderdaad zwabber. Maar waar dienen ze voor. Ik was ook verbaasd om het waarom. En nee het zijn geen onderdelen van de gemakken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Om te zwabberen...???Het is een moeilijke, ik zal 1 tip geven. Het zijn inderdaad zwabber. Maar waar dienen ze voor. Ik was ook verbaasd om het waarom. En nee het zijn geen onderdelen van de gemakken.
Ja maar voor wat, ze hadden een specifiek doel.Om te zwabberen...???
Niet aan gedacht, maar achteraf wel logisch, de ankers worden tijdens het ophalen vandaag de dag nog steeds gereinigd. Nu gaat dat automatisch met enkele krachtige waterstralen...Ik zal het maar zelf verklappen. Het is te moeilijk.
Je ziet links de ankercrew zal ik ze maar noemen. Deze hebben meegeholpen de ankers te bergen. De zwabbers werden door hun gebruikt om de ankers te reinigen voordat deze geborgen werden. Je ziet dat er ook een behoorlijk aantal mensen nodig was om deze gigantische ankers binnen te halen (zie geschutspoorten en het dek) Het schip is de Wasa en deze handeling stond beschreven in het boek van........ sla me dood ik weet het niet meer.