Historische prenten, schilderijen en tekeningen uit de maritieme sector

Het is een moeilijke, ik zal 1 tip geven. Het zijn inderdaad zwabber. Maar waar dienen ze voor. Ik was ook verbaasd om het waarom. En nee het zijn geen onderdelen van de gemakken.

Ik zal het maar zelf verklappen. Het is te moeilijk.
FB_IMG_1584964707701.jpg

Je ziet links de ankercrew zal ik ze maar noemen. Deze hebben meegeholpen de ankers te bergen. De zwabbers werden door hun gebruikt om de ankers te reinigen voordat deze geborgen werden. Je ziet dat er ook een behoorlijk aantal mensen nodig was om deze gigantische ankers binnen te halen (zie geschutspoorten en het dek) Het schip is de Wasa en deze handeling stond beschreven in het boek van........ sla me dood ik weet het niet meer.

the writings of Bjorn Landstrom, The Dutch and European sailing ships of the period. That discovery was the anchor swabs.
Just like the missing belfry VASA carried at the foremast, she had the visible anchor swabs in that location of the ship as well.
These were lengthy mops that were used to clean off sea life (barnacles, seaweed and the like) from the anchors while they were being hoisted...and before stowing.

Ik zal het maar zelf verklappen. Het is te moeilijk.

Je ziet links de ankercrew zal ik ze maar noemen. Deze hebben meegeholpen de ankers te bergen. De zwabbers werden door hun gebruikt om de ankers te reinigen voordat deze geborgen werden. Je ziet dat er ook een behoorlijk aantal mensen nodig was om deze gigantische ankers binnen te halen (zie geschutspoorten en het dek) Het schip is de Wasa en deze handeling stond beschreven in het boek van........ sla me dood ik weet het niet meer.
Niet aan gedacht, maar achteraf wel logisch, de ankers worden tijdens het ophalen vandaag de dag nog steeds gereinigd. Nu gaat dat automatisch met enkele krachtige waterstralen...
Het boek; 'sla me dood ik weet het niet meer' heb ik evengoed nog nooit gelezen...;)

Ik zal de nodige foto's van mijn modellen hier uploaden. Veel schepen heb ik niet meer. Ze zijn of gesneuveld met het vele verhuizen of weg gegeven of door ruil handel aan mensen gegeven.

De Tjalk, Zuiderzee botter en de Steenschuit van Authentic ShipModels Amsterdam heb ik alleen een foto van de Steenschuit.
Steenschuit 1985.jpg

Coast Guard schip. 1 meter lang. RC. 2 motoren. Snel varend. Gemaakt voor de lokale hobby winkel.
1 Coast Guard life boat.jpg

2 Coast Guard life boat.jpg

HMS Bounty, 1:48 van Constructo. Much beter than Mamoly or some of the other southern European kit makers. Deze plaatjes zijn van foto's.
Dit schip heb ik ingeruild voor 4 kronen (4 boven voor tanden).
HMS Bounty 01.jpg

HMS Bounty 02.jpg

HMS Bounty 03.jpg

HMS Bounty 04.jpg

HMS Bounty 05.jpg

HMS Bounty 06.jpg

HMS Bounty 07.jpg

Marcus

Dit was mijn laatste bouwdoos. The jacht Mary van Mamoli.
My 60 year old Siberian elm got hit by lightning and had to be removed. This was going to cost me $3000.00. So I bartered with the tree guy. $2000.00 and the jacht Mary in a display case.

Jacht Mary 11.jpg
Jacht Mary 05.jpg
Jacht Mary 01.jpg
Jacht Mary 04.jpg
Jacht Mary 03.jpg
Jacht Mary 02.jpg
Jacht Mary 08.jpg
Jacht Mary 13.jpg
Jacht Mary 09.jpg
Jacht Mary 10.jpg

Back