Oeps, die had ik niet aan zien komen.
Ik reageer op een botte manier en wil mijn gelijk krijgen.
En tegelijk ook maar een waardeoordeel over hoe ik om zou gaan buiten de kring van het forum (overal), en dat dit voor mij zelf te denken geeft.
Hoe zo arrogantie?
Maar ik zal uitleggen hoe mijn wereld in elkaar steekt.
Ik ben al 44 jaar getrouwd met de zelfde lieve vrouw en we hebben schatten van kinderen (één is er helaas op 7 jarige leeftijd na een lang ziekbed overleden)
Ik zit in een werkgroep over bouwhistorie die al 25 jaar bestaat en waar ik van het begin af aan lid was, en elf jaar daarvan als voorzitter. We hebben ruim 250 historische panden in onze mooie binnenstad Zutphen onderzocht en gefotografeerd, opgemeten, verslagen gemaakt en diepgaand onderzoek in de archieven van de stad gedaan. Dit zijn zeer kritische mensen (zonder lange tenen) waar ik mij prima bij op mijn gemak voel. Nooit heeft men mij enige botheid verweten. Verder ben ik lid van de Historische vereniging, houdt rondleidingen door de stad over bouwhistorie, geef cursussen en voorlichting op bouwhistorisch gebied. Organiseer Monumenten activiteiten. Ik zit in een grote groep mensen die jarenlang de klokken van onze kerk op de zaterdagen en de zondagen luidt, ik ben een van de drie luidmeesters. Verder ben ik torenrondleider die schoolklassen begeleidt en uitleg geeft over de toren met zijn klokken.
Ik zit in een zeer kritisch team van mensen die om mij heen staan bij het maken van de maquette van Zutphen, al bijna drie jaar nu (zie de Modelbouwer). En die zijn gelukkig vooral heel kritisch op ons werk.
Ik daag meneer Hans uit om contact op te nemen met die mensen die ik noemde en bevraag ze over mijn gemeende botheid.
Verder vindt hij het niet de moeite waard om mij succes te wensen en bouwplezier in het bouwen van schepen, en ook een vriendelijke groet kon er helemaal niet af.
Een goede beslissing om te stoppen met het forum, had ik al veel eerder moeten doen. Bij zo'n club wil ik niet langer horen.
Constant