Hit by a RC heli

Lijkt mij een goede Photoshop. Bij dergelijke grote diepe gaten op de rug zou je ribben moeten zien zitten. :teacher:

:? ...dit persoon is wel behoorlijk "chubby"
Waarschijnlijk ligt er een behoorlijk laagje vet/vlees rondom zijn ribben.

op mij komt deze foto toch wel realistisch over.:yes:

Dan nog is het na twee of drie inslagen gebeurd (tenzij bladen met meer dan één boutje vast zaten). Dan zou het eerder een scheepsschroef van bijvoorbeeld een buitenboordmotor zijn geweest. Gewoon hoax nummer zoveel. :yes:

ik weet niet goed wat ik moet denken want ik heb al heel veel degoutante wonden gezien.

Dit lijkt me gewoon niet van een rc heli. Fotoshop betwijfel ik toch hoor heb al groter gapende wonden gezien ;)

Als een heli in iemands lichaam slaagt zou ik eerder denken dat het een soort snijden effect zou hebben ? Je ziet wel de wonden maar aan het begin en einde heeft die ook nog rooie streepen wat dan wel weer kan wijze aan klappe van de heli. Of terwijl is die kerel zo dik (sorry mocht dit voor mensen grof overkomen) dat door zijn buik de wonden verder zijn opengescheurd. Of gewoon al door hem recht te helpen.

Ik weet het niet.

@ sleurhutje,
De wonden zijn niet extreem diep vind ik zelf. Dus of je nu ribben zou zien ofniet, zal ook rond zijn vetlaag hangen..

Laatst bewerkt:
Nog een paar keer aandachtig de foto bekeken.
Lijkt me geen photoshop.

Dat dit met een rc-heli iets te maken heeft, vind ik ook steeds minder aannemelijk.

Als je goed kijkt,zie je op zijn onderrug een vette zwarte substantie.
Dat zou heel goed van een buiten-boordmotor afkomstig kunnen zijn.

Het lijkt wel alsof er iets over hem heen gereden is, gezien de rode vlek op zn rug. Misschien wel een band met scherpe groeven oid? Een heli lijkt mij stug, in wat voor een houding moet je liggen/staan om de bladen zo in je rug te krijgen. Het zou kunnen maar lijkt me niet makkelijk.

Lijkt inderdaad verdacht veel op een aanvaring met een schroef. Vergelijk maar eens met foto's van walvissen die geraakt zijn door een schroef. Zelfde soort patroon. En nee dat is niet lullig bedoeld mbt de omtrek van die persoon ;)

Een heli lijkt mij stug, in wat voor een houding moet je liggen/staan om de bladen zo in je rug te krijgen. Het zou kunnen maar lijkt me niet makkelijk.

Precies mijn eerste gedachte...
Ik denk dat dit wel eens een scheepsschroef zou kunnen zijn. Een kleintje, van een speedboat o.i.d. Hoog toerental in ieder geval.

Bovendien zou deze meneer wel eens dood kunnen zijn. Anders had het bloed uit je beeldscherm gespat.

Ik gok dat het een zwemmer is die een speedboot over zich heen kreeg - komt wel eens voor - en daarna de schroef van de buitenboordmotor door z'n rug.

@Olii: De wonden zijn schoongemaakt. In dat geval zou vetweefsel meer naar buiten komen onder de wondranden en ook qua structuur is vetweefsel herkenbaar anders (bubbelstructuur en indien goed schoongemaakt gelig van kleur).

Ik blijf erbij dat het een nette photoshop is. En ja, met goede bronfoto's is dat onzichtbaar te doen. ;)

@Sleur:

ik denk dat deze wonden amper zijn schoongemaakt.
Sommige wonden bloeden door het trauma wat plaatsvind,nauwelijks.

Wonden zijn inderdaad al schoongemaakt , maar best dat ze dat doen voor ontstekingen te vermijden. Dan heb je een nog groter probleem..

Dat soort wonden hoeven inderdaad niet altijd heftig te bloeden. Heb recent in het heli gedeelte nog een link gepost met foto's met daardwerkelijke verwondingen van heli's. Veel van die wonden bloedden niet aangezien de randen werden dichtgeschroeid door de hoge tipsnelheid van de bladen... althans dat is mij zo uitgelegd. Gelukkig geen ervaringen mee :)

Laatst bewerkt:
Dichtgeschroeit ?? haha !

Dit slachtoffer heeft overduidelijk in het water gelegen, bloedingen van dit soort verwondingen stollen vanzelf. De wonden zitten zover uit elkaar, dat dit nooit door een heli kan zijn veroorzaakt.
Deze ongelukkige is overduidelijk overvaren. Jammer dat er figuren zijn die de Helies op deze manier in een kwaad daglicht willen stellen.

triest bootongeval

Treurig voor de gewonde. Aan de verwondingen is te zien dat de doorlopen grootste diameter van het "snijdend" voorwerp niet groter dan 25 a 40cm zal zijn geweest. Een heli als veroorzaker is dus eigenlijk al uitgesloten.
Lijkt meer op verwonding van een buitenboordmotor. Past ook in dit jaargetijde evenals de kledij van het slachtoffer.
Genoeg te vinden over haaien en dolfijnen e.a. grotere zeebewoners die door een "outboard" dit soort verwondingen hebben opgelopen.

Laatst bewerkt:
Een aanvulling op dat forum:

I don't know much more about it. It was posted on facebook, linked to a spanish-language FB helicopter page. They had his name linked and all, so there's reason to believe it's true.

Een via-via verhaal....

Back