Hitec Aurora 9 2.4g

ik heb er ook mee zitten tobben
uiteindelijk kwam ik er achter dat er 2 kabeltjes tussen de ontvanger en de telemetrie-unit moeten zitten: eentje met het kleine witte stekkertje in de data poort van de telemetrie-unit en op de data-aansluiting van de ontvanger, vervolgens nog een kabeltje op een vrij kanaal op de ontvanger voor de stroomvoorziening

Eindelijk ik heb de telemetry werkend :D
Module is vervangen en het probleem is opgelost.

P1050314.jpg

Groeten,

Jan

Is hij ook weer om te zetten naar Engels?

Engels is prima; ik heb net op het Flying Giantsforum als een vergelijk zitten lezen tussen de A9 en de DX8. Ik ben er denk ik wel uit.

Nog 2 vragen:
- waar het goedkoopst te halen? Wiggerich heeft 'm voor 349,= wat voor europa best ok is, maar zij leveren wel een duitse versie...
- naast vliegtuigen en heli's bestuur ik met mijn huidige FX-18 ook een monstertruckje dat kan "crawlen"; linkerstik links/rechts is dus dat voor- en achteras de zelfde kant op sturen, met rechterstick is dat tegengesteld en kan je normaal draaien. Ik mag aannemen dat die A9 voldoende vrijheid om zelf ook een beetje te pielen met wat welke servo doet, of zit je altijd aan die vliegtuig-georienteerde wizzards vast?

Hallo hier in dit draadje,

ik overweeg om me de aurora 9 aan te schaffen, ik heb dit draadje volledig doorgelezen maar kon niet echt vinden wat ik zocht? vandaar mijn vraag hier.

Zijn er misschien mensen die de aurora 9 gebruiken om 3d te vliegen met een heli?
Wat zijn de ervaringen om er een heli mee te besturen?
Zijn de nodige functies allemaal aanwezig mbt heli vliegen?

groetjes Kürt

hoi Jeroen,
vlieg jij hem op heli's?

is hij aan te sluiten op een simulator?
Voelen de sticks duurzaam aan, om een vergelijking te maken met een dx7 of een dx7 se, die ik beiden nu vlieg. Is het een vooruitgang,?

Ik vlieg er nu zo'n 1,5 jaar mee. Ook met heli's.
Ik heb mijn DX7 vervangen voor deze en nog geen moment spijt gehad. Ik heb Phoenix en vlieg er mee met de A9. Gewoon op het standaard DX7 snoertje.

Ja, die laatste vraag is natuurlijk subjectief. Ik vind hem erg lekker en vooral duurzaam aanvoelen. Anders ga je toch eens naar een winkel waar ze hem op voorraad hebben. Bovendien zijn de sticks met een schroefje af te stellen zodat je ze zwaarder kunt zetten zonder de hele boel open te maken.

Ik heb het zelf niet gedaan maar de mogelijkheid is er.

Heb de deze draad al eens gelezen? Meer dan een miljoen hits!

oke Jeroen, bedankt voor de reactie.
Goed idee,ik denk dat ik wel eens naar de modelzaak stap om er eens een vast te pakken, maar ik denk dat het wel duidelijk is.
Aleen moet ik dan zeggen dat ik hem niet neem, want had hem op internet een stuk goedkoper gezien dan in de modelzaak waar ik ga.:(
Wel goed dat hij gewoon op het dx7 snoertje werkt.
ik denk dat het een prima prijs/kwaliteit verhouding is.
De link was ik al eerder tegen gekomen hier in dit draadje.
als ik eens veel tijd en zin heb ga ik er eens doorheen lezen.
groetjes

vriendelijk van je ;)

ik kom uit het belgische limburg, 160km
achter een paar weekjes stap ik wel eens naar de modelzaak

News - HitecRCD.com

2.4GHz System Warning

May 31st, 2011
WARNING – 2.4GHz AFHSS System locks out when used with an optical kill switch.

Hitec USA’s service department has received reports that some users of our 2.4GHz AFHSS System have experienced system lockouts that have resulted in the loss of control of their aircraft. While there are several factors that can contribute to this, including poor power distribution or improper equipment installation, the increased volume of these reports has prompted an investigation in order to determine the cause. Our preliminary observations have suggested that the use of Optical Kill devices in conjunction with ignition engines is somehow causing our system to fail.

In light of this discovery it is suggested that users of our 2.4GHz AFHSS system discontinue the use of Optical Kill switches until a determination into the cause of these failures is made and a solution is found. We sincerely apologize for this situation and to anyone that has been affected by this issue.

Hey Hitec users...

Er is een nieuwe update voor de HPP 22. V1.10
Er is ook een nieuwe update voor de module, de wijzigingen zijn nodig als je de minima ontvangers wil gebruiken die binnenkort zullen uitkomen.
Indien je dit nog niet wist is ook V1.08 uit voor de zender zelf.

"For all those who have not noticed.
For the HPP-22 there is new software.
Version 1.10.

Similarly, since a few weeks ago an update to the Spectra module is available.
In terms of "binding" has done something here. It is now between telemetry receivers and telemetry receiver without (return path) mode. This is needed for the new MINIMA receivers that are available in a few weeks."

Binnenkort post ik wat meer info over het binden met de minima ontvangers!

Laatst bewerkt:
Intussen heb ik alle updates gedaan en ook mijn sensor station eens getest!
Alles werkt perfect, binnen 2 weken installeer ik alles in mijn vliegtuigen.
1 temperatuur sensor per cilinder + de magnetische rpm sensor.

De temperatuur sensoren reageren ook heel snel, dat had ik niet onmiddellijk verwacht, even je vinger erop en je ziet de temperatuur mooi stijgen

5c5d4bc1a8ff4e749e7c875ac5dcec37_7.jpg

Laatst bewerkt:
zou er mij iemand kunnen zeggen of deze zender een trilfunctie heeft?

dus als de timer afloopt en je het model moeten binnen halen dat de zender

begint te trillen?

:cool:

zou er mij iemand kunnen zeggen of deze zender een trilfunctie heeft?

dus als de timer afloopt en je het model moeten binnen halen dat de zender

begint te trillen?

:cool:

Nee, dat heeft deze zender niet...wel een duidelijk waarschuwingssignaal.

Binnenkort komt ook een speech-module beschikbaar, dan vertelt je zender je dat het tijd is om te landen.

Back