Hitec Aurora 9 2.4g

jammer dat hij geen trilfunctie heeft, vind het erg handig als hij trilt, nu zit ik de hele tijd op het display te kijken of de tijd om is.
bij mijn dx7 hoor ik de biep nauwelijks als de heli op een meter of 10 voor me is, met al dat blade geweld.

die speechmodule lijkt me wel wat, kan je hier ook het volume van regelen, denk het wel he?

en inderdaad de dx8 heeft een handige trilfunctie

Kan iemand mij nog eens een link van de cable mod meegeven? Vind die niet meer terug. Hij moet toch open aangezien hij mode 1 werd geleverd (en ik mode 2 vlieg:D)

Edit: moet toch niet open voor de switch naar mode 2

en de modlink heb ik gevonden (maar ik blijf er voorlopig met mijn tengels af)

Mijne werd geleverd met versie 1.07

thx

Stevo

Laatst bewerkt:
Binnenkort post ik wat meer info over het binden met de minima ontvangers!

Mijn eerste Minima 6 is binnen voor een grote foamie. 3 uur zitten priemelen met die bind schakelaars op de Rx en Tx maar geen geluk gehad:onweer:

Een toertje google "binding problems minima Hitec aurora" leverde intersante data op.

Het komt hierop neer dat de Spectra module enkel kan binden met een Minima ontvanger als de module versie minsten 3.0 is ( U raad het al de mijne is 2.x).

In heel de manual die bij de Minima wordt geleverd is daar geen spoor van terug te vinden. Leuk is anders.

Ook een bedenking dat als iemand een Minima koopt en een module heeft met versie 2.0 hij verplicht wordt om een HPP 22 programmer te kopen, ook als hij tevreden is over de versie waarmee zijn zender oorspronkelijk werd geleverd.... dus Minima (40 Euro + HPP 22 van 20 Euro maakt 62 Euro = de prijs van een Optima 7 met SPC die wel werkt met V 2.0....)

Dit even terzijde.

Vanavond maar eens een Hpp 22 gaan kopen:rolleyes:

Stevo

Spectra module is ge-updated naar 3.0 en de Minima 6 werkt als een zonnetje nu, binden geen enkel probleem en een fluitje van een cent.:D

Stevo

Ik heb ook zin om de aurora 9 begin volgend jaar aan te schaffen.
Maar zo'n zender met al die technische snufjes erop.
Is dit niet allemaal het eerste die stuk kan gaan?
Kan je zo'n zender nog 100% vertrouwen na vb een jaarke of 5?
Nu gebruik ik al 6 jaar een graupner mx12 en zou graag overstappen op 2,4ghz.
Mvg Wes.

Wat zou er stuk moeten gaan aan de toeters-en-bellen, die een zender bevat? Hoe meer mogelijkheden de zender heeft, hoe uitgebreider het software programma is, dat er in zit. Zo'n programma slijt niet. Het enige, dat bij een zender wél slijt zijn de kruisknuppels, maar daarvan merk je bij normaal gebruik (op z'n minst) de eerste 10 jaar niets.

Ok dit lijkt me duidelijk.
Alleen jammer dat de antennekabel buiten de behuizing zit.
Mvg Wes.

Laatst bewerkt:
Het artikel is van 28-04-2010 en ging over enkele meldingen bij de eerst uitgeleverde Aurora's. Volgens mij zijn deze uitsluitend in Amerika op de markt gekomen.

Het gemelde probleem is, dat de servo al een eindpositie heeft bereikt voordat de knuppel in de eindpositie staat. Het allerlaatste stukje van de knuppel doet dan dus niets meer. Om het probleem te verhelpen moet er opnieuw worden gecalibreerd.

Tja, en als je een excuus zoekt om 'm niet te kopen kun je natuurlijk je MX 12 naar 2,4 Ghz ombouwen met een HoTT ombouwmodule voor de MX 16. Er moet daarbij één driepolig stekertje worden omgesoldeerd.

Ik zoek geen excuus.Voor ik iets koop wil ik 100% zeker zijn of iets goed is en zal ik grondig info opzoeken.
Dus mja ben genoeg overtuigd om een aurora aan te schaffen.
Mvg Wes.

Ik zoek geen excuus.Voor ik iets koop wil ik 100% zeker zijn of iets goed is en zal ik grondig info opzoeken.
Dus mja ben genoeg overtuigd om een aurora aan te schaffen.
Mvg Wes.

Doen! Ga je geen spijt van krijgen, daar komt het op neer. Ik heb net als jij meerdere systemen tegenover elkaar gezet en de Hitec kwam er prijs/kwailiteit/functies als heel goed uit. Antennedraadje aan de buitenzijde is geen enkel probleem, ook niet bij veelvuldig gebruik (ik gebruik hem ook dagelijks meerdere uren op de sim).

Wel zorgen dat je een HPP-22 module (kost iets van 24 Euro) op de kop kan tikken voor de laatste updates van zender, module en ontvangers. Zo ben je altijd up to date wat software betreft.

Er is een gigantisch supportdraadje op RC groups waar ook door de mensen van Hitec zelf wordt aan deel genomen. De input van de eindgebruiker is dus belangrijk voor ze.

Stevo

Ok bedankt.
Is dit noodzakelijk misschien om de zender up te daten?
Mvg Wes.

Absoluut noodzakelijk voor updates van zender én ontvangers!

Ik gebruik zelf ook tot volle tevredenheid de Aurora, maar vind het wel erg jammer dat bij de huidige telemetrie-modules nog géén mogelijkheid bestaat om het verbruikte mAh te volgen wanneer je electro vliegt. Hopelijk komt dat nog...ooit...

Ok bedankt.
Is dit noodzakelijk misschien om de zender up te daten?
Mvg Wes.

Inderdaad absoluut noodzakelijk, een pagina terug wou mijn Minima 6 ontvanger niet binden wegens een niet geupgrate module. Alles prima nu.

Ook is een upgrade geen luxe-artikel. Soms zijn upgrades noodzakelijk om een goeie werking tussen zender en ontvanger te blijven verzekeren en eventuele bijkomende functies te activeren. Dit is bij alle merken zo, bij sommigen (oa Hitec) kun je het via de PC doen andere merken met versie x.x. moet je opsturen;)

Stevo

Ok dus wanneer ik dit niet doe kan het zijn dat de zender plots niet meer werkt?
Hopelijk niet tijdens het vliegen :-)
Dus kijk ik dan best om die HPP-22 module erbij aan te schaffen.
Mvg Wes.

Back