Hitec Aurora 9 2.4g

Hallo,
Ik had net iets vreemds met mn aurora 9.
Wanneer ik het rudder snel naar rechts bewoog met de stick deed het rudder op het vliegtuig dit niet vloeiend.
Over de volledige uitslag ging hij maar tot ongeveer de helft normaal en de rest ging zeer traag tot hij de volledige uitslag bereikte.
Links is geen probleem en gaat hij direct naar zn volledige uitslag.
Dacht een instelling in de zender maar deed dit op al mn vliegtuigen.
Het vreemde was dat dit gebeurde toen mn zenderaccu nog op 100% stond. Dus net geladen.
Na een 10 min is mn accuspanning al gezakt tot 89% en het rare is dat het probleem plots weg was.
Zou dit te maken hebben met een slechte batterij?Want deze loopt ook snel leeg.Of is er iets anders aan de hand?
Had dit enkel op het rudder.
Mvg Wes.

Wes,

Welke versie heb je lopen op je A9?

Zou kunnen een potmeter zijn maar dan moet hij het over de ganse lijn doen niet aan de hand van het % van een batterij me dunkt.

Even overgaan op voltage in plaats van procenten, geeft een duidelijker beeld

Servotest gedaan via de Aurora?

Monitor eens bekeken of er geen "glitch" in de stick input zit?

Stevo

Nee nog geen servotest gedaan. Zou eens moeten zoeken hoe ik dit moet doen.
Versie is 1.08(1) staar er te lezen in de zender.
Voltage is 7,7volt. Dus in princiepe zou dit goed moeten zijn denk ik.
Voor het moment is alles nog steeds normaal. Vreemd.
Wat bedoel je met glitch in de stick input?
Mvg Wes.

Kan aan mij liggen ;)

Kon ook niet anders dan in back order staan na 24 uur, alle Aurora eigenaars hebben 2 jaar zitten wachten op een alternatief....

Stevo

Waarom dan? Ik vind de originele ontvangers zeker niet te duur (en al helemaal niet in vergelijking met de 'topmerken'). Bij de cloon mis je de standaard telemetrie-uitgang en is deze maar 20 Euro goedkoper voor een 7-kanaals ontvanger. Vind ik niet teveel geld voor 'piece of mind'; je stuurt tenslotte toch enkele honderden Euro's de lucht in. Twee tientjes besparen op een ontvanger vind ik dan niet de beste keuze.

Kan me voorstellen dat je voor indoor vliegen een iets kleiner exemplaar wilt dan de HiTec's.

MPXfan,

Ik heb het ook niet over pro of contra, te duur of te goedkoop, betrouwbaar of onbetrouwbaar, ik wou voor mijn indoortoestellen een lichtgewicht ontvanger, die zit er in het officiële Hitec gamma echt niet in, de minima 6 is de kleinste maar dik overkill voor de meeste indoortoepassingen. Die 5 kanaals is een logische aanvulling alleen jammer dat die niet van Hitec kwam......

Misschien was het woord "alternatief" wat ongelukkig uitgedrukt van me. Het is een logische aanvulling op een absoluut niet breed Hitec gamma.......

Misschien worden ze nu wakker (want ze slapen af en toe in de development afdeling heb ik de indruk OF ze zijn al hun energie aan het stoppen in iets helemaal nieuw)

Wat die 8(9) kanaals betreft ga ik die ook niet in een 100 inch brandstofkist proppen, het is dus een discussie die er geen is.

Dat er een markt voor is staat buiten kijf, ik heb ze tenslotte niet allemaal opgekocht in 24 uur ;-)

Stevo

De reden was dacht ik dat er weinig nieuws de laatste tijd is uitgekomen dat de hitec development afdeling in Fukushima Japan zat waar die kerncentrales zitten die stuk gingen... Ook het merk Kyosho zat daar in de buurt.

MPXfan waar koop jij je ontvangers?

Laatst bewerkt door een moderator:
MPXfan waar koop jij je ontvangers?

Meestal in de USA (de bekende webshops) of op eBay. Er zijn regelmatig aanbiedingen per 3-pack; 3 ontvangers voor de prijs van 2 (en soms zelfs nog iets minder dan dat als je de acties in de gaten houdt)...

Ook al enkele keren van besteld (binnen Europa, dus geen kans op bijkomende douanekosten én lekker snel): http://www.fast-lad.co.uk/store/

Wel duurder dan USA, maar sneller/geen douane.

De 5 kanaalskloontjes zijn binnen en damn wat zijn ze klein:shock:

Een 5 kanaalsontvanger naast 5 cent:D

full

Een grote 2 gram :

full

Zit tevens een bindplug bij (molex met 2 mannetjes aan elke kant). Ontvanger wordt gebonden door deze in kanaal 1 en 5 te steken bij het op starten.

Gewoon perfect voor shocky's en F3P toestellen.

Vanavond of morgen maar eens testen, nu werken

Stevo

iedereen hier nog dik tevreden met die aurora 9?
ik moet overstappen , mijn dx6 heeft te weinig kanalen.
de futaba vind ik wel erg duur, zeker met die sbus gedoe (knap, maar tel maar eens alles samen.)
die aurora ziet er niet alleen best knap uit, hij is bovendien de goedkoopste van de klas...;maar is hij goed......aan jullie het antwoord....

Juweeltje,

Ik koop hem morgen opnieuw, heb zelf al met meer exotische zenders gevlogen op de club en deze ook geprogrammeerd maar er kan er is prijs/kwaliteit geen alternatief voor de Aurora 9 (straf gezegd maar waar).

SPC poort werkt gewoon als een eitje, Neemt niet weg dat andere zenders ook kwaliteiten hebben maar voor de prijs heeft er geen enkele telemetrie en touchscreen en 9 kanalen......

Stevo

Zo, deze morgen maar even die 5 kanaals in een indoortje gepropt en het werkt gewoon perfect:D Heb ik opeens 2 Hitec ontvangers over die werkloos zijn (maar niet voor lang uiteraard;))

Stevo

Ik heb net een mooie 2dehands aurora overgenomen, daar de verkoper meer kanalen moest hebben.
ik ben dus vanaf nu ook een aurora vliegenier ;)

bij de koop zaten er veel , heel veel extra's, maar die gaan in de verkoop gaan, gezien ik niet zoveel vliegers bezit.
Gaat over een 2 tal optima 6 gaan, en een 5 tal optima 7 onvangers, één telemetry heli systeem pack 55831 TowerHobbies.com | HRC55831 55831 Hitec HTS-SS Basic Telemetry w/Optical RPM Sensor

mocht iemand van jullie er geïnteresseerd in zijn, even pm'en en anders zullen jullie wel op tijd zien in de 'te koop' afdeling

de zender staat nu in het frans…dit kan ik enkel met de HPP-22 aanpassen zeker? en kan ik een factory reset doen, of is dit niet nodig….

Juweeltje

modellen resetten of te verwijderen

attachment.php

Frans naar Engels is idd via de HPP22 .

Laatste versie van de HPP 22 :

Untitled-1

Zender zit aan versie 1.09
Spectra Module is versie 3.01 (heb je nodig om de Minima serie (Hitec en klonen) te binden)

PS : Welkom in de Aurora club ;-)

Stevo

@Stevo..bedankt , ik zal morgen op mijn windows pc de hpp22 aansluiten..;jammer dat dit niet op mijn imac kan maar soit…..

ik heb ondertussen alle ontvangers gebonden en getest.Ze werken allemaal 100% zoals het moet, dus wie geintersseerd is ,pm me (de eerste krijgen kans) maar en anders meld ik wel wanneer ze online staan.

de zender stond in mode 1, en ik was verrast hoe eenvoudig je de zender van mode kan veranderen,…je hoeft niet eens de zender open te schroeven...30tw1jdLY5M[/media] to change Aurora9 stick mode - YouTube

Inderdaad, 2 vijsjes aan beide zijden :D

Ik ben volzet wat ontvangers betreft, heb inmiddels 10 toestellen allemaal met ontvanger:D

Stevo

Back