Hitec HS-5065MG op Gazaur/LINGO 55A ESC

Hallo allemaal ,

Ik heb een Gazaur Mars waar een Lingo 55A ESC bij zit die een BEC Output van 4 Amps @ 5.0 V Maximaal heeft .
Ik wil daarop Hitec HS-5065MG als swash servo's gaan gebruiken maar ze trekken behoorlijk wat stroom .
Current Drain (4.8V): 200mA/idle and 2.0 amps at lock/stall
Current Drain (6.0V): 240mA/idle and 3.0 amps at lock/stall

Hoe kan ik dit het beste aanpakken , nieuwe Esc Met een aparte Bec ? .
Of is een 4Amp BEC voldoende omdat de kans dat ze alle drie tegelijk 2Amp gaan trekken erg klein is en de Esc een hoger piekvermogen heeft dan 4 Amp .
Hoeveel Amps Bec zou ideaal zijn voor deze servo's ? .

De regelaar is vergelijkbaar met een Scorpion Esc volgens de beschrijving van Gazaur , nadat ze hebben beschreven hoe je de Esc moet programmeren staat er dat je nu succesvol je Scorpion Esc hebt geprogammeerd .

Graag uw mening ! :)

Ik heb de Mars 480 met 65MG servo's, 2221-6 Scorpion motor en Outrage 360 bladen. Ik heb ook de Poseidon 480 met een gelijkwaardige configuratie en s3156MG Futaba digital servo's.
Nu gebruik ik een Hyperion Titan ESC met 4A Switched BEC. Ik denk dat dat switched BEC wel belangrijk is. Ik weet niet of de lingo 55A switched is. Maar als je kan voorkomen dat je servo stall krijgt zou het moeten lukken met deze ESC. (Swash ring helpt mij om te voorkomen dat de servo's stallen). Zijn de problemen met de 5065MG servo's trouwens al opgelost? Vielen erg snel uit bij lichte belasting. Ik heb om die reden 3156MG servo's genomen. Sterker en lichter. (Maar hebben wel eens centeringproblemen...)

Hallo allemaal ,

Ik heb een Gazaur Mars waar een Lingo 55A ESC bij zit die een BEC Output van 4 Amps @ 5.0 V Maximaal heeft .
Ik wil daarop Hitec HS-5065MG als swash servo's gaan gebruiken maar ze trekken behoorlijk wat stroom .
Current Drain (4.8V): 200mA/idle and 2.0 amps at lock/stall
Current Drain (6.0V): 240mA/idle and 3.0 amps at lock/stall

Hoe kan ik dit het beste aanpakken , nieuwe Esc Met een aparte Bec ? .
Of is een 4Amp BEC voldoende omdat de kans dat ze alle drie tegelijk 2Amp gaan trekken erg klein is en de Esc een hoger piekvermogen heeft dan 4 Amp .
Hoeveel Amps Bec zou ideaal zijn voor deze servo's ? .

De regelaar is vergelijkbaar met een Scorpion Esc volgens de beschrijving van Gazaur , nadat ze hebben beschreven hoe je de Esc moet programmeren staat er dat je nu succesvol je Scorpion Esc hebt geprogammeerd .

Graag uw mening ! :)

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat er problemen waren met HS-5065MG ! , ik hoop maar dat ze goed gaan werken .
De Bec op de Gazaur Esc is niet geschakeld , de swashring lijkt me idd een goed idee .
Als er geen binding is zal de servo niet stallen lijkt mij en word de 2amp waarschijnlijk niet behaald .
Maar er zit natuurlijk ook een digitale staartservo bij dus ik durf het eigenlijk niet echt aan met die 4Amp Bec .
Maar zijn er Esc met ingebouwde Bec die voldoende Amps kan leveren of moet ik een losse Bec en Esc gaan gebruiken , dit doe ik liever niet omdat er dan een extra lipo in de heli moet (plaatsgebrek)
Ps Wel even schrikken om te horen dat HS-5065MG nogal es uitvallen ! .

Ik zag net het hoge BEC belasting door digitale servo's topic en heb nu besloten om het met de Lingo 55A ESC met BEC Output van 4 Amps te gaan proberen .
En ga een koelplaatje op het Bec gedeelte plaatsen .

Mooi, veel succes dan maar! Uiteraard zijn er esc's met ingebouwde Schakelende BEC (zoals bijvoorbeeld de Hyperion Titan en de Jeti Spin reeks....) Welke motor en lipo ga je gebruiken?

Ik heb de gazaur Lingo 8-V1-4100kv en nog 4 lipo's van Hobbycity nl de Rhino 1750 van 25c , maar ben van plan om Kongpowers 2200mAh 30C Lipo Battery te gaan gebruiken .
Om het koelplaatje aan de mosfets van de Bec te bevestigen heb ik Akasa Thermal Adhesive Tape AK-TT12-80 besteld .
En heb er Rotor-Tech bladen van 350mm op zitten .

Ps wat voor lipo's gebruik je zelf ?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe je vliegstijl is, maar over die A's denk ik niet dat je je teveel zorgen moet maken. Om alle servo's tegelijk op het maximum te krijgen zal je al behoorlijk je best moeten doen...

Zelf heb ik op mijn T500 4 digitale servo's, maar ik werk wel met een aparte BEC. Op de T450 heb ik dat ook, terwijl daar gewone servo's opstaan (HS65). Reden is om warmteontwikkeling te spreiden...

Mijn Furion450 die ik aan het bouwen ben daar heb ik Align DS410M digitale servo's inzitten...dus die gaan ook wat meer trekken. Maar ik betwijfel dat je switching BEC snel zal uitvallen als je geen superzware 3D vliegt...

Het is geen switched Bec , ik weet niet wat het voordeel hier van zou zijn ? .
Ik plak dat koelelementje er op om het koeloppervlakte wat te vergroten en zo grotere pieken te kunnen verwerken , het is ook heel simpel er op te plakken dus waarom niet .
Ik vlieg geen hard 3D maar ben nu bv tic-toc's aan het oefenen .
Wat ik begrepen had was dat je met 3Amp aan de lage kant zit en met 4Amp net genoeg hebt .
Weet jij toevallig of de Hitec 5065mg nu betrouwbaar is of niet ? .
Ik heb ze al gekocht maar hoor dat er mensen waren met slechte ervaringen .

Een BEC haalt het spanningsverschil tussen de lipo en de benodigde uitgangsspanning weg. Lipo is bij jou 11,1V, Achter de BEC komt 5V uit. (of 6V). Het verschil wordt zeg maar weggewerkt door de BEC. HOE die dat doet bepaalt uiteindelijk hoe zwaar je hem kunt belasten. Een lineaire BEC zoals jij nu gebruikt zet het verschil om in warmte (ff kort door de bocht). Dat betekent dus dat als jouw lipo spanning omhoog gaat, de BEC minder zwaar belast kan worden. Je kunt met jouw BEC dus meer stroom naar de servo's aan als het een 2s lipo zou zijn en VEEL minder als het een 5s lipo is. Een switched BEC doet het door heel snel te schakelen. Hierdoor is het niet meer relevant (binnen bepaalde grenzen) wat de ingangsspanning is. Ik zou me niet druk maken om die 5065MG. Gewoon proberen. Je kunt ook via google zoeken, dan zul je vinden dat ze uit kunnen vallen als de belasting groter wordt. Ik heb de lingo-9 (scorpion 2221-6) brushless erin zitten. 575Watt power, erg gaaf!!Lingo-8 is prima, 350 bladen belasten het geheel wel wat meer dus het wordt lastiger om je rpm constant te houden. Ik weet niet wat je vliegstijl is maar als je normaal vliegt zou ik met de 10T pinion beginnen en kijken of je rond de 2600-2700 rpm uit kunt komen. Ik zou absoluut de nieuwe HYPERION G3 VX 2200 3s 35C lipo's nemen!!!! Kun je belachelijk snel laden (max 5C, oftewel 11 A!!!) en houden tijdens het vliegen hun spanning enorm lang vast. Max. 80% ontladen, dan heb je er het langst plezier van. Dus opladen kan in een minuut of 10-12. Deze lipo's schijnen tot 4x zo lang mee te gaan en is de allernieuwste generatie lipo batterijen...... Maaruh, heb jij nou de Mars 480 GF of de CF variant gekocht? En heb je voor de 350 bladen de verlengde staart geinstalleerd?

Het is geen switched Bec , ik weet niet wat het voordeel hier van zou zijn ? .
Ik plak dat koelelementje er op om het koeloppervlakte wat te vergroten en zo grotere pieken te kunnen verwerken , het is ook heel simpel er op te plakken dus waarom niet .
Ik vlieg geen hard 3D maar ben nu bv tic-toc's aan het oefenen .
Wat ik begrepen had was dat je met 3Amp aan de lage kant zit en met 4Amp net genoeg hebt .
Weet jij toevallig of de Hitec 5065mg nu betrouwbaar is of niet ? .
Ik heb ze al gekocht maar hoor dat er mensen waren met slechte ervaringen .

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor de uitleg over de switched BEC :) .
Ik heb de Mars 480 GF gekocht , er een zit een normale staart op .
De staartrotor zit wel in de downwash van de hoofdrotor maar volgens mij kunnen ze elkaar niet gaan raken .
ze zijn net een centimeter langer dan de Gazaur 350mm blades omdat RotorTech vanaf het gat meet .
Maar als het echt nodig is om een verlengde staartpijp te monteren hoor ik het graag van je , ik ken verder ook niemand die een Gazaur heeft dus ik ben blij dat er iemand reageert die een Mars heeft .
Ik ga even zoeken naar de Hyperion lipo's .
Een Motor van 575 watt , zal wel Enorm snel zijn :) ! .

Ik zou absoluut de verlengde staart gebruiken bij 350 CF bladen. Dat geeft je +4 cm, waardoor je meer hefboom hebt bij die grotere bladen. (Je kunt uiteraard eerst zonder proberen....) Ik heb de CF pro, dat staat vet hoor, zwart frame en zwarte staartboom, alles CF. Als je de GF versie hebt, heb je waarschijnlijk ook de plastic bladhouders. Ik weet niet hoe sterk die zijn maar als je iets flex hebt kun je de staart al raken denk ik. Daarnaast draait de tail rotor met de klok mee dus dat werkt negatief als je staartrotor te dicht bij de downwash van de hoofdrotor zit. Ik heb trouwens ook een poseidon. GF versie met dezelfde configuratie, alleen een kortere staart en 325 bladen. Ow, ik heb trouwens ook een Mars 480 GF, voor als ik de poseidon aan gort vlieg, dan zet ik alles over naar de MARS GF..... Ja die Lingo-9 maakt er een kanon van! :)

Allereerst bedankt voor de uitleg over de switched BEC :) .
Ik heb de Mars 480 GF gekocht , er een zit een normale staart op .
De staartrotor zit wel in de downwash van de hoofdrotor maar volgens mij kunnen ze elkaar niet gaan raken .
ze zijn net een centimeter langer dan de Gazaur 350mm blades omdat RotorTech vanaf het gat meet .
Maar als het echt nodig is om een verlengde staartpijp te monteren hoor ik het graag van je , ik ken verder ook niemand die een Gazaur heeft dus ik ben blij dat er iemand reageert die een Mars heeft .
Ik ga even zoeken naar de Hyperion lipo's .
Een Motor van 575 watt , zal wel Enorm snel zijn :) ! .

Ik ga gelijk de upgrade Carbon tail boom set van 388mm bestellen , kost eigenlijk niet veel alleen de verzendkosten maken het een stuk duurder .
In nederland heb ik nergens onderdelen kunnen vinden , waar bestel jij je onderdelen ? (ik bij mars480.com) .

Dave rocks! Daar bestel ik ook meestal. Ik heb die GF sets in Engeland gekocht voor 99 euro per kit, nu 100 pond...
Gazuar Mars 480 size helicopter - First in the UK! [GM480K] - £99.95 : RTF Electric - Esky spares, Walkera spares & accessories

Ze hebben wel onderdelen, maar meestal bestel ik bij Dave!

Ik heb trouwens dat goud van de kop afgehaald want dat vond ik errug lelijk, was fluitje van een cent!

Ik ga gelijk de upgrade Carbon tail boom set van 388mm bestellen , kost eigenlijk niet veel alleen de verzendkosten maken het een stuk duurder .
In nederland heb ik nergens onderdelen kunnen vinden , waar bestel jij je onderdelen ? (ik bij mars480.com) .

Bedankt ! , dat adresje komt nog wel van pas .
En idd de goudkleurige rotorkop vind ik ook niet zo mooi , mijn Mars heeft nog niet gevlogen maar vind het model iig super stoer , heb er een silver canopy voor besteld maar moet deze nog op maat gaan maken en het ruitje nog een kleur geven .
Ik had ergens gezien dat daar ook een soort krimpfolie voor gebruikt word .
Morgen heb ik de servo's binnen en kan ik hem af gaan bouwen :) .

Beetje (niet te veel!) gootontstopper in een groot glas, kokend water erbij. Dan goudkleurige onderdeel erin en glas bewegen. Zie je dat geel er zo vanaf gaan. Als je dat ziet gebeuren gelijk eruit gooien en afspoelen, klaar! Heb ook de silver canopy, erg gaaf, erg problematisch vwb orientatie. Ben hem al een paar keer bijna kwijtgeraakt in een bijna crash omdat ik door de zon verblind werd. Via de canopy dus......

Laatst bewerkt:
Bij mij zat er een blank aluminium kop op maar wel een handige truuk !
Ik was er al bang voor dat die silver canopy in de velle zon voor schitteringen gaat zorgen maar ik vind hem zo wreed dat ik hem wel moest bestellen .
Ik hoop dat het met een goede zonnebril niet al te veel problemen gaat geven .

Ik weet niet hoe je vliegstijl is, maar over die A's denk ik niet dat je je teveel zorgen moet maken. Om alle servo's tegelijk op het maximum te krijgen zal je al behoorlijk je best moeten doen...

Zelf heb ik op mijn T500 4 digitale servo's, maar ik werk wel met een aparte BEC. Op de T450 heb ik dat ook, terwijl daar gewone servo's opstaan (HS65). Reden is om warmteontwikkeling te spreiden...

Mijn Furion450 die ik aan het bouwen ben daar heb ik Align DS410M digitale servo's inzitten...dus die gaan ook wat meer trekken. Maar ik betwijfel dat je switching BEC snel zal uitvallen als je geen superzware 3D vliegt...

Wel een gerustelling om te horen dat er zwaar 3D gevlogen moet worden voordat je Bec doorbrand .
Maar hoeveel Amps is die aparte Bec die je in je T-500 gebruikt ?

Wat de 450 betreft die heb ik nog niet gevlogen met digitale servo's ! Ik heb op mijn T450 SEV2 HS65MG's. Ik heb nu een Furion 450 gebouwd met daarin digitale servo's (Align DS410M) maar die heeft nog niet gevlogen (normaal gezien vandaag, ware het niet dat er een onderdeeltje in de doos ontbrak :evil:). Maar ik verwacht wel dat de BEC zal voldoen.

Back