Hitec HS-5065MG op Gazaur/LINGO 55A ESC

Mijn servo's zijn eindelijk binnen , ik wilde gelijk aan de slag maar stuite gelijk op een probleem .
De HS5065MG worden geleverd zonder rubber grommets , ik had er nog een paar liggen maar om die te kunnen gebruiken moet ik 2 gaten opboren .
De servo heeft aan weerskanten 3 gaatjes en daardoor kan ik het middelste gaatje niet zo ver uitboren .
Weet iemand hoe ik de servo's het beste kan monteren ? .

Ik heb ze direct gemonteerd, dus zonder rubbers, ik vind dat je anders allerlei vormen van ongewenste speling krijgt. Geldt helemaal voor de staartservo, dat geeft ongewenste oscillaties....

Laatst bewerkt:
Ik heb ze direct gemonteerd, dus zonder rubbers, ik vind dat je anders allerlei vormen van ongewenste speling krijgt. Geldt helemaal voor de staartservo, dat geeft ongewenste oscillaties....

Ik heb ze ondertussen ook zonder grommets ingebouwd , het lijkt mij idd zo dat een rubber ophanging zorgt voor een minder strakke reactie .
Op dit moment bezig om de setup netjes te plaatsen en de draden mooi weg te werken .
Klein probleempje met de regelaar van Gazaur , hij is net iets te groot om hem op de daar voor bedoelde plek te plaatsen .
Ik denk dat ik hem aan de zijkant van het frame moet gaan monteren .
De rotorkop heeft een groot pitch bereik zeg ! , afstellen ging makkelijk :-D.

De LIPO heb ik op de onderste tray geplaatst, de ESC heb ik aan de bovenkant van de zelfde tray geplaatst, dus boven de batterij....

Ik heb ze ondertussen ook zonder grommets ingebouwd , het lijkt mij idd zo dat een rubber ophanging zorgt voor een minder strakke reactie .
Op dit moment bezig om de setup netjes te plaatsen en de draden mooi weg te werken .
Klein probleempje met de regelaar van Gazaur , hij is net iets te groot om hem op de daar voor bedoelde plek te plaatsen .
Ik denk dat ik hem aan de zijkant van het frame moet gaan monteren .
De rotorkop heeft een groot pitch bereik zeg ! , afstellen ging makkelijk :-D.

Dat wilde ik ook doen maar dan zal ik de" beak "er af moeten laten.
Vind ik wel jammer omdat het er wel cool uit ziet .
Ik ben nog een beetje aan het passen en meten maar denk dat ik de Esc alleen zonder de snavel krijg gemonteert .

Kan ik me haast niet voorstellen hoor. Ik heb hem aan de onderkant van dat bovenste plaatje geplakt. Dan komt die bek niet eens in de buurt, behalve bij de punt. En ik gebruik een Hyperion 80A met SBEC dus die moet toch haast wel groter zijn dan jouw Lingo 55A ???........
Dat wilde ik ook doen maar dan zal ik de" beak "er af moeten laten.
Vind ik wel jammer omdat het er wel cool uit ziet .
Ik ben nog een beetje aan het passen en meten maar denk dat ik de Esc alleen zonder de snavel krijg gemonteert .

Goed idee om de Esc onder de tray te plaatsen daar had ik niet aan gedacht .
De Gazaur Esc is 90mm lang , ik heb net geprobeerd of hij past als ik hem onder de tray bevestig maar hij is net te lang .
De motor komt dan tegen de kabels , zonder de beak past het wel maar ik ga nog een poging doen om het met de beak te monteren .

Hoeveel mm is die Hyperion 80A van jouw ?

Het is toch nog gelukt om de Esc op z'n plaats te krijgen , lukte net .
ik wilde met een Robbe FS61BB speed gaan vliegen maar de stelkracht is nog geen kilo dus heb ik een Futaba S9257 besteld , ik denk dat ik de 2 servo bevestigingen op het frame hiervoor moet gaan aanpassen omdat het net tussen mini en micro in zit .
Ik hoop binnen kort de eerste vlucht te gaan maken .

Ik heb een 5083MG servo op de staart en heb daarvoor de servohouders omgedraaid. Ik wilde namelijk niet dat ze aan de buitenkant vastgeschroefd zouden worden want dat vind ik niet mooi. Vervolgens klein gaatje in het midden tussen de andere 2 geboord en de servo vastgeschroefd......

Ik heb een 5083MG servo op de staart en heb daarvoor de servohouders omgedraaid. Ik wilde namelijk niet dat ze aan de buitenkant vastgeschroefd zouden worden want dat vind ik niet mooi. Vervolgens klein gaatje in het midden tussen de andere 2 geboord en de servo vastgeschroefd......

Ik heb de servohouders aan de buitenkant moeten plaatsen want de s9257 past maar net in het frame , idd wat minder mooi .
De heli is nu helemaal vliegklaar maar heb er nog niet mee gevlogen omdat ik tijdens het programeren van mijn (mx12) zender op een probleem stuite .
Ik vloog met een DF36 en gebruikte het vrije kanaal (5) om de gyro af te stellen middels de subtrim , de linker schouderknop om de motor uit te zetten en de rechter schouderknop om te schakelen tussen hover en 3d mode .
De Mars heeft een ander swashtype en als ik deze 120eccpm swashtype gebruik merk ik dat de rechter schouderknop niet alleen schakelt tussen 3d en normaal maar ook de gyro word schakeld van rate naar hh . :confused: .
Ik heb nu een mixer kanaal gebruikt om te zorgen dat de gain niet meer veranderd als ik van vliegmode wissel maar het lijkt me sterk dat het zo bedoeld is .
Ik durf er zo eigenlijk niet mee te gaan vliegen ook al lijkt het zo wel te werken .
De handleiding van de mx12 heb ik liggen maar het is me nog niet duidelijk wat ik verkeerd heb gedaan .
:hammer:

Hallo , ik heb een vraag wat betreft de flybar van de Mars .
De ballinks die op de flybar zitten knellen een beetje waardoor de flybar een beetje stroef beweegt .
Ik vraag me af of dit een nadelig effect heeft op het stuurwerk of niet .
Ik wil ze wel gaan ruimen maar kan nergens een ruimer vinden voor 6mm ballinks .
Ps Mautje heb jij ze geruimt of ben je net als ik er gewoon mee gaan vliegen ? ,ik heb trouwens een extra kit besteld bij Hobby lobby was een koopje ! .

Is ie nou nog nie in de lucht? ;-)

Ik heb voorzichtig na montage een beetje met een tang geknepen tot ze los genoeg waren. Scheelt absoluut in de bestuurbaarheid! Flybar moet lekker los bewegen....

Hallo , ik heb een vraag wat betreft de flybar van de Mars .
De ballinks die op de flybar zitten knellen een beetje waardoor de flybar een beetje stroef beweegt .
Ik vraag me af of dit een nadelig effect heeft op het stuurwerk of niet .
Ik wil ze wel gaan ruimen maar kan nergens een ruimer vinden voor 6mm ballinks .
Ps Mautje heb jij ze geruimt of ben je net als ik er gewoon mee gaan vliegen ? ,ik heb trouwens een extra kit besteld bij Hobby lobby was een koopje ! .

Hee Mautje ,
Ik heb er al een paar keer mee gevlogen en het was echt een kick zeg , mooi geluid en het stuurt lekker strak .
De canopy heb ik met een Dremel voorzien van luchthappers de staart is verlengt en blijft strak op zijn plaats .
Ik heb wel problemen gehad met het spuiten van de Canopy , de grondlak die ik gebruikt had (DupliColor) bleef niet zitten en heb ik er dus weer af moeten halen .
De flybar ga ik nu wat soepeler maken op de manier die je net beschreef .
Zodra ik de boel weer netjes gespoten zal ik er een paar foto's van nemen .
Bedankt voor de tip ! .

Oow enorme emmer met zuig zeg , ik heb iets te hard geknepen in een van de links en die is nu gescheurd ! .
De kit die ik besteld heb is nog een week onderweg dus ik ben grounded .
Heb jij toevallig zo'n linkje liggen Mautje ? .

ik heb een 55A scorpion v2 esc en align ds410m's en na eventjes gevlogen te hebben wordt mn esc echt ontzettend warm (60 graden ongeveer), heb jij er al iets op gevonde om je esc koel te houden?

Als er helemaal geen lucht over mijn ESC stroomt word ie ook best warm , zelfs als ik rustig aan het vliegen ben .
Ik heb een paar gaten in de canopy gemaakt en dit scheelt echt een berg , nou is het wel zo dat het bij een Mars er best ruig uit ziet maar bij een t-rex niet echt denk ik .
mischien een klein ventilatortje er op monteren dat zie je bij ESC's die ze in een rc car gebruiken ook vaak .
Een beetje ventilatie doet iig wonderen , je kan trouwens een heatsink op je 5volt bec plaatsen met Akasa Thermal Adhesive .

Ik heb vanmiddag voor de gein vol positief en negatief pitch gepomt , wanneer de heli hard omhoog gaat is er niks aan de hand maar laat ik hem vol stijgen naardat ik hard negatief heb gegeven beginnen de servo's te haperen en de staart tikt even .
Ik vermoed dat het de BEC is die overbelast raakt .
Tijdens het vliegen geen probleem maar ik wil voor de zekerheid een losse BEC gaan gebruiken .
Ik zat te denken aan een CASTLE CREATIONS BEC SWITCHING REGULATOR - 10 AMP PEAK te denken van Heli addict .
Heeft iemand een adres hier in nl waar ik een goede BEC kan bestellen ? .
Ik had ergens gelezen dat je op de bec van je esc het bruine draadje moet afknippen en dan de losse bec in een open kanaal van je ontvanger kan steken , klopt dat ? .

Ik zie trouwens nu dat je een tijdje terug een bericht hebt gepost dat ik nooit heb gezien, ik had absoluut wel zo'n linkje voor je gehad, dus volgende keer een priveberichtje sturen, dat komt iig aan! Een heli die hard naar beneden valt en dan vervolgens weer omhoog moet komt meestal in vortex ring terecht. Hij wordt dan even onbestuurbaar, misschien dat je dat ervaart? Alles is mogelijk maar ik kan me haast niet voorstellen dat de servo's het dan ineens niet meer aankunnen. Je kunt dit testen door het nogmaals te doen, maar dan nu bij een behoorlijke voorwaartse snelheid. Als het dan wel werkt hoef je niets aan de BEC te doen. Sowieso ff kijken of de servo's niet stallen op de end points.....

Ik heb vanmiddag voor de gein vol positief en negatief pitch gepomt , wanneer de heli hard omhoog gaat is er niks aan de hand maar laat ik hem vol stijgen naardat ik hard negatief heb gegeven beginnen de servo's te haperen en de staart tikt even .
Ik vermoed dat het de BEC is die overbelast raakt .
Tijdens het vliegen geen probleem maar ik wil voor de zekerheid een losse BEC gaan gebruiken .
Ik zat te denken aan een CASTLE CREATIONS BEC SWITCHING REGULATOR - 10 AMP PEAK te denken van Heli addict .
Heeft iemand een adres hier in nl waar ik een goede BEC kan bestellen ? .
Ik had ergens gelezen dat je op de bec van je esc het bruine draadje moet afknippen en dan de losse bec in een open kanaal van je ontvanger kan steken , klopt dat ? .

Back